rss
  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?

  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

    "Ahelyett, hogy árral szemben úszik a divat (tisztelet a kivételnek), talán stratégiát kellene váltania és az állatvédők zászlaját brend logójuk mellé tűzve utat engedne ennek a kedves és emberi változásnak. Vannak persze PETA és egyéb állatvédő szervezetek logójával ellátott szépségipari termékek, de hol van ez attól, hogy például a Gucci piacra dobna egy doggy vagy kitten wear kollekciót és egy New York s divathéten a stílusos kutyusok vagy cicák társaságában vonultatná fel mísz modelljeiket. Nem lenne szimpatikus? Nem lenne trendi? Nem lenne újító?" - teszi fel a kérdést Víg Anikó stylist.

    Az biztos, hogy az állatvédők tábora, már fogyasztói szegmensként is egy jelenség, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni és ahogyan az emberi civilizáció a fejlődés útján halad előre, úgy válnak a múlt ködfoltjaivá ezek a barbár skalpvadász státusszimbólumok, mint a bunda.

    De miért kísért még mindig itt közöttünk?

    Mert a divat küzd ellene. A divat, mint vizuálkommunikátor nagyhatalom pedig egy perc alatt el is söpörhetné, ezeket a jelen emberéhez méltatlan berögződéseket, hiszen ha csak a Hermés táskákra gondolunk beláthatjuk,hogy bármikor képes státuszszimbólumot teremteni, vagy azt formálni.

    "Ha a divat átsorolná a bundát és társait a menő kategóriájából a ciki kategóriába, azzal nagyobb eredményt érne el az állatvédelem, mint bármilyen jogszabály módosítással, azt pedig nem kell ecsetelni, hogyha az állatbaráttá váló nagy divatmárkák megjelennének édi-bédi kitsch szettekkel kis barátaink és rajongóik számára, akkor ők sem járnának rosszul" - mondta Víg Anikó.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Papírpillát hord aki divatos!

    A szépségiparban nem ritkák a meghökkentõ, figyelemfelkeltõ divatirányzatok. A legfrissebb trendek azonban minden képzeletet felülmúlnak! Mintás, színes mûszempillákat dobott a piacra egy angol cég, amelyeket háromféle változatban rendelhetnek meg az érdeklõdõk az interneten. Ami egyedivé teszi õket, az pedig az alapanyag, ugyanis papírból készülnek.

    A mûszempillák mintázatát és formáját az origami mûvészet inspirálta: kapható lómotívumos, ami a sikert, rózsás, ami a boldogságot és barackvirágos, ami a szerelmet szimbolizálja.

  • Új brand a láthatáron!

    Végre Magyarországon is nõ a kereslet az igényes, kreatív, tökéletesen formatervezett divatcikkek iránt. Még nagyobb örömet jelent számomra látni, hogy e divatcikkeket nem csak a külföldi nagy tervezõk szalonjából szerzik be a fanatikusok, hanem a hazai tervezõk termékeit egyre inkább elõtérbe helyezik. Nem véletlen, hiszen látva a kínálatot, igencsak elégedettek lehetünk a feltörekvõ generációval. És ha az igényességrõl, luxusról beszélünk, mi más juthatna eszünkbe a hazai divat világából, mint a Gabo márkanév. Fölkerestük hát Szerencsés Gabriellát, és brand-jérõl faggattuk.

  • Frakk, szmoking vagy öltöny?

    Bizonyos stílusbiztonság gyakorlatilag elengedhetetlen manapság az üzleti és privát életben. Szigorú öltözködési szabályoknak kell megfelelnie annak, aki komoly sikereket szeretne elérni, ebben szeretnénk most segíteni néhány alapvetõ fogalom tisztázásával.

    A dresszkód még a középkorban alakult ki, azzal a céllal, hogy az európai nemesség megkülönböztesse magát a többi társadalmi osztálytól. Ma már az is elõfordulhat, hogy a cégek mellett a vendéglátó- és szórakozóhelyek is elvárásokat támasztanak vendégeikkel szemben.

  • Újra divatban a fűző

    Újra divatban a fűzőAmerikában egyre több tinédzser használ fűzőt, hogy tökéletessé tegye az alakját. Azt hihetnénk, hogy a fűző valami olyasmi, ami ma már teljesen kiment a köztudatból: egyrészt mert elképesztően kényelmetlen, másrészt mert alig-alig van olyan holmi, ami alá fel tudnánk venni. Csakhogy a fűző az utóbbi időben reneszánszát éli, különösen azóta, mióta az elhízás rohamosan terjed és a világ legtöbb pontján problémát okoz.

  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatban

    Miniszoknya: már nyolcvan éve divatbanNemcsak a divatot, hanem a hatvanas évek társadalmát is fejre állította, és úgy vélik, manapság már nem születhet olyan áttörés az öltözködésben, amelyet a miniszoknya kedden 80 éves megalkotója, Mary Quant hajtott végre. A tervező sikertörténete 1955-ben kezdődött, amikor London sikkes Chelsea negyedében megnyitotta Bazaar nevű butikját. Az akkoriban 21 éves lányt azóta elhunyt férje és üzlettársa támogatta. Egyszer túl rövidre vágta az anyagot, majd piacra került az első miniszoknya-kollekció. Ki hitte volna, hogy ez egy világmeghatározó divattrend lesz?!

  • 35 ezer eurót fizettek egy 1923-as Chanelért

    A vártnál sokkalta magasabb áron, 35 ezer euróért (9,5 millió forint) kelt el a Chanel-ruhákból és kiegészítõkbõl rendezett párizsi árverésen egy 1923-as viselet, amelyet maga Coco Chanel tervezett. Az elefántcsontszínû gyöngyházberakásos kreppzsorzsett ruhát a Drouot aukciósház kétnapos árverésének elsõ estéjén, csütörtökön bocsátották licitre. Az est folyamán egy calais-i fekete csipkével díszített haute-couture ruha is a becsültnél drágábban, 16.625 euróért (4,5 millió forint) talált gazdára, míg egy szintén kreppzsorzsett kétrészes modellért 8750 eurót (2,36 millió forint) fizettek.

  • A Golden Globe ruhakölteményei

    A Golden Globe ruhakölteményeiA Golden Globe-gála nem csak a filmekről, színészekről, színésznőkről és a díjakról szól, hanem arról ki, miben és hogyan jelent meg a díjátadón. Különleges estélyik, pöpec frakkok, extrém frizurák, kivillanó combok – a Golden Globe-díj-átadásra a divatvilág éppúgy figyel, mint a filmes szakma. A vörös szőnyegen felvonuló sztárok ruhakölteményeit, frizuráit, kivillanó testrészeit napokig elemezik a szakmabeliek és nem szakmabeliek egyaránt. Íme egy kis ízelítő az idei díjátadó ruhakölteményeiből:

  • Bizarr kozmetikumok – Kenj a bõrödre csigát!

    A reggeli középvizelet bõrre gyakorolt megújító hatása a bulvársajtóból Medveczky Ilona óta ismert, a bizarr kozmetikumok listája ezzel azonban nem ér véget: ismerkedjünk meg a pattanásokat kezelõ és fiatalító csiganyál, a hidratáló tõkehal-sperma és a hajformázó bikaondó szépségre gyakorolt hatásával. Néhány kozmetikumot állatokon tesztelnek, néhány kozmetikum viszont maga az állat, vagy valamely váladéka. Elsõ szépségipari versenyzõink a kangal és a gurámi hal.

  • Új divathullám: Háromdimenziós mozi szemüveg és vászon nélkül

    Vetítõvászon és különleges szemüveg nélkül nézhetõ háromdimenziós képmegjelenítõ-rendszert dolgoztak ki orosz mérnökök, akik szerint a levegõben létrehozott térhatású látvány nagyon élethû.

    Konsztantyin Polikarpov és Mihail Iljin voronyezsi mérnökök egy amerikai ötlet alapján építették meg a háromdimenziós vetítõ mûködõ prototípusát. Érdeklõdésüket a Csillagok háborúja címû filmben látott jelentet keltette fel, amikor Leia hercegnõ segélykérõ üzenete a levegõbe vetítve 3D-s változatban jelenik meg.

  • Az óegyiptomi kozmetikumok a szembetegségeket is gyógyították

    Az óegyiptomi kozmetikumok, amelyekkel a Nílus-parti birodalom lakói a szemüket hangsúlyozták ki, nem csupán a gonosz erõk bûnös praktikáitól "védtek", hanem bizonyos fertõzésektõl is - derítették ki francia kutatók.

    "A négyezer évvel ezelõtt készített kozmetikumok alapanyagát az ólom sói képezték, a megfelelõ keverék elõállítása gyakorta egy hónapot is igénybe vett" - magyarázta Philippe Walter, a Louvre és a Francia Országos Kutatási Központ, a CNRS közös kutatócsoportjának a társvezetõje.

  • Mitõl lesz sexi egy dekoltázs?

    A férfiak imádatának tárgya, a nõk magabiztosságának egyik forrása. A nõi mell megérdemli és igényli is a gondoskodást, a törõdést. A nõi mell a húszas életévek elejére fejlõdik ki teljesen, s ezt követõen a méretét és a formáját is jó ideig megõrzi. Persze, a terhesség alaposan megnöveli, valamint a nagyarányú hízás vagy fogyás is változást idézhet elõ.

    Az idõ múlásának jelei a harmincas-negyvenes években válnak elõször láthatóvá, amikor a mellbimbó alatti és fölötti szövetek addigi egyenlõ aránya eltolódik az alsó javára.

  • Egészségtelenek és büdösek a mûanyag klumpák

    Budapest - Van 5 eurós és lehet kapni 40 euróért is, ám kiderült, hogy az istenített, kényelmesnek mondott mûanyag klumpák többsége kellemetlen, rossz szagot áraszt. Ugyanis veszélyes adalékanyagokat tartalmaznak, amelyektõl megfájdul az ember feje - tájékoztatta szerkesztõségünket a Kosár, a fogyasztók magazinja.

    Német környezet- és fogyasztóvédõk vettek 22 párat a divatos, széles orrú lábbelikbõl és elkezdték azokat tesztelni.

  • A konyhában is divatosan: trendi kötények

    A konyhában is divatosan: trendi kötényekManapság a nők már mindenhol megpróbálnak tökéletesen kinézni, a legtrendibb és legdivatosabb ruhákat beszerezni. Nincs ez másképp a konyhában sem, napjainkban már divatosabbnál divatosabb kötényeket lehet beszerezni, hogy a főzés közben is toppon legyünk, már ami a ruhát illeti. Magyarországon igaz még annyira nem elterjedtek, pedig ez is legalább olyan önkifejezést biztosító ruhadarab, mint bármi más, csak sokkal hasznosabb, mert megspóroljuk vele a zsírfoltok eltávolításának költségét és/vagy fáradságát.

  • Vámpírszerkók a kifutón

    Ismeritek Kira Plastinina nevét? Õ az egyik legismertebb orosz divattervezõ. Kicsi szépséghiba, hogy az apja az egyik leggazdagabb oligarcha Oroszföldön. Így könnyû, mondhatnánk, és mondjuk is.

    Az elõítéleket félretéve Kira Plastinina nagyon érzi, hogy mire mozdulnak az orosz vevõk, így az orosz és ukrán piacon õ az egyik legjobb. A nagy Oroszországon kívül viszont eddig nehéz volt bizonyítania, a válság miatt nemrég kellett bezárnia az USA-ban lévõ üzleteit.

  • Lezser és divatos: Ez lesz a tavaszi trend

    Lezser és divatos: Ez lesz a tavaszi trendIdén tavasszal és nyáron jól fogja magát érezni az, aki követi az új öltözködési trendeket. A legtöbb modell feltűnő jellegzetessége ugyanis a kényelem és hordhatóság. A tervezők úgy döntöttek, a szokásoshoz képest minden ruhadarabot túlméreteznek egy kicsit, legyen szó ruháról, kabátról, blézerről, pulóverről. Nem kell azonban megijedni, nem sikktelen öltözködésről van szó, csak egyfajta lezserségről, ami mindenkinek jól áll, legyen karcsú vagy molett. A tavaszi-nyári női divatban uralkodóak lesznek a bokáig érő, bő, redőzött szoknyák és ruhák, kellemesen lágy anyagokból.

  • Divathét Miamiban

    A pin-up stílus a strandokon is reneszánszát éli, a Miamiban megrendezett divathét tanúsága alapján jövõre is számíthatunk a strandokon matrózsapkás, csíkos és masnis bikinit viselõ lányokra.

    A romantikus nosztalgia másik iránya a hollywoodi díváé magasított derekú bugyival és egy óriási szalmakalappal. Egy újabb divathét zárult le: ezúttal a Miamiban megrendezett Mercedes-Benz Fashion Week ért véget. Ennek az eseménynek az a különlegessége, hogy utcai és alkalmi holmik helyett fürdõruha-kollekcióikat mutattak be.

  • A világosabb bőrűek is hordhatnak sárgát

    A világosabb bőrűek is hordhatnak sárgátIdén nyáron a sárga szín is divat, de ezt kevesen merik viselni, mert túl élénk. Pedig a sárga nagyon is nőies szín, nem véletlenül kezdték el hordani a vörös szőnyegen is nemrégiben. John Galliano idei kollekciójában is helyet kapott a napsárga, érdemes megnézni, hogyan használja. A brit divattervező egy árnyalatot használt, mégpedig a világos napsárgát, ami a hideg tartományba megy el, ezért a világos bőrön is jól mutat. Mivel nem nevezhető karcsúsító színnek, a húzott derék és az öv jó ötlet.

  • Megan Fox és Ronaldo levetkõzött az Armani kedvéért

    Az Armani új reklámjaiban - nem meglepõen - ismét a márka két arca, Megan Fox és Cristiano Ronaldo szerepel.

    A rövid, és még folytatást sejtetõ videókon csak a hotelszemélyzet lepõdik meg. A sztárok ugyanis alig viselnek mást Armani fehérnemûjükön kívül.

    Az új reklámok története egyszerû, a hotelben megszállt Megan Fox és Cristiano Ronaldo olyan helyzetbe kerül, ahol többet látnak a testükbõl a szobaszervizes alkalmazottak, mint az feltétlenül indokolt lenne.

  • Dita von Teese, a Gaultier divatház színeiben

    Hiányos öltözetû modelleket eddig is láthattunk a divatbemutatókon, de Jean Paul Gaultier most ennél is tovább ment. Profi sztriptíztáncosnõvel pörgette fel a hangulatot legutóbbi párizsi divatshow-ján, Dita von Teeese személyében.

    Gaultier a szokásához híven legutóbbi divatshow-ján is a meghökkentésre játszott, és ez most talán minden eddigi alkalomhoz képest jobban sikerült neki. A 2010-es õszi-téli kollekció párizsi bemutatójának elején Dita von Teese meglepetés produkciójával sokkolta a közönséget.

  • A legkifinomultabb márka: Fendi

    A divatház az egyik legnagyobb múlttal rendelkezõ márka a maiak közül : lassan fennállásának századik születésnapját ünnepelheti.

    A gyakran csak a híres „baguette” táskáról ismert Fendi sokkal több, mint egy átlagos olasz divatház. Átvészelte a két világháborút és azóta is töretlenül tartja magát a legjobbak között. Szinte minden hollywoodi sztár kedvence. Az 1918-ban Rómában nyílt bolt elsõsorban bõr és szõrme darabokra specializálódott, majd Edoardo Fendi öt lánya családi vállalkozásként vitte tovább a divatház ügyeit.