rss
  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?

  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

    "Ahelyett, hogy árral szemben úszik a divat (tisztelet a kivételnek), talán stratégiát kellene váltania és az állatvédők zászlaját brend logójuk mellé tűzve utat engedne ennek a kedves és emberi változásnak. Vannak persze PETA és egyéb állatvédő szervezetek logójával ellátott szépségipari termékek, de hol van ez attól, hogy például a Gucci piacra dobna egy doggy vagy kitten wear kollekciót és egy New York s divathéten a stílusos kutyusok vagy cicák társaságában vonultatná fel mísz modelljeiket. Nem lenne szimpatikus? Nem lenne trendi? Nem lenne újító?" - teszi fel a kérdést Víg Anikó stylist.

    Az biztos, hogy az állatvédők tábora, már fogyasztói szegmensként is egy jelenség, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni és ahogyan az emberi civilizáció a fejlődés útján halad előre, úgy válnak a múlt ködfoltjaivá ezek a barbár skalpvadász státusszimbólumok, mint a bunda.

    De miért kísért még mindig itt közöttünk?

    Mert a divat küzd ellene. A divat, mint vizuálkommunikátor nagyhatalom pedig egy perc alatt el is söpörhetné, ezeket a jelen emberéhez méltatlan berögződéseket, hiszen ha csak a Hermés táskákra gondolunk beláthatjuk,hogy bármikor képes státuszszimbólumot teremteni, vagy azt formálni.

    "Ha a divat átsorolná a bundát és társait a menő kategóriájából a ciki kategóriába, azzal nagyobb eredményt érne el az állatvédelem, mint bármilyen jogszabály módosítással, azt pedig nem kell ecsetelni, hogyha az állatbaráttá váló nagy divatmárkák megjelennének édi-bédi kitsch szettekkel kis barátaink és rajongóik számára, akkor ők sem járnának rosszul" - mondta Víg Anikó.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bemutatták Victoria Beckham új kollekcióját

    Victoria Beckham legújabb, finoman nõies, elegáns ruháit a New York Fashion Week keretén belül mutatta be. Kollekcióját a legendás detektív Dick Tracy, valamint a kortárs táncfenomén, Martha Graham inspirálta. A divattervezõként 2008 szeptemberében debütált Victoriának sorozatban ez volt a negyedik kollekciója, amely amellett, hogy elnyerte a közönség elismerését, ismét nagy port kavart a divatkritikusok táborában is. Posh Spice célja volt, hogy egyszerû, de mégis szexis ruhákat tervezzen, melyek a vörös szõnyegtõl kezdve egy egyszerû partyra vagy egy biznisz tárgyalásra is megállják a helyüket.

  • A barna haj a nõi sikeresség záloga?

    London - A barna haj a nõi sikeresség záloga - tûnik ki egy brit közvélemény-kutatás során.

    A hajfestéket gyártó Garnier Nutrisse megrendelésére végzett felmérésben mintegy hatezren vettek részt, s mint kiderült, a férfiak 71 százaléka a sötét hajú hölgyeket részesíti elõnyben, ha tartós kapcsolatra vágyik - olvasható a The Daily Telegraph online kiadásában.

    A megkérdezettek 81 százaléka a barnákat tartja a szebbik nem legõszintébb, 76 százaléka pedig a legintelligensebb képviselõinek.

  • Hajból készített ruhát egy brit fodrásznõ

    Hajból készített ruhát egy brit fodrásznõEgy brit fodrász, Jodie Breeds nem dobta szemétbe vendégei levágott haját, hanem inkább arra az elhatározásra jutott, hogy újrahasznosítja a természetes anyagot. Több héten át gyűjtögette a hosszabb tincseket, majd az összes tincset egyforma szőke árnyalatúra festette. A ruhaterv megvalósításhoz azonban varrónő nagynénje segítségét kérte. Ketten együtt hat órán keresztül dolgoztak, mire összerakták a furcsa kreációt. A hajból készült ruhát a verseny legkülönlegesebb ruhakölteményeként emlegetik azóta is.

  • Tóth Vera duci divatot teremt

    Bár Tóth Vera nem egy modell alkat, bebizonyítja, hogy nemcsak a nádszál karcsú hölgyek léphetnek kifutóra. Az énekesnõ az új, bõvített méretû Sugarbird kollekciót mutatja be.

    A Sugarbird vezetõ divattervezõje, J. Csonka Hedvig megalkotta a bõvített méretû kollekcióját, amelyet Tóth Vera mutat be a közönségnek. Vera életében elõször modellként lép a színpadra, méghozzá a Sugarbird legújabb kollekcióját bemutató divatshow-n. A rendezvény elõtt az énekesnõ belebújt az új ruhákba, és egy profi fotós, Almási J. Csaba kamerája elé állt.

  • Emma Watson: Divatos és igazi nõ?

    A brit Vogue sztárja nem más – ahogy arról az elõzetesen kiszivárogtatott fotók is árulkodnak – mint a Harry Potter sorozat Emma Watsonja.

    Az amerikai kiadvány októberben jelentette meg lapszámát Carey Mulligannel, a hasonlóan fiús alkatú és Twiggy inspirálta frizurát viselõ színésznõvel a borítón. Most a britek feltörekvõ ifjú színésznõjén a sor, hogy bizonyítsa, már nem csak egy tinilány egy mesefilmbõl. Emma címlapfotóját elnézve valóban lezártnak tûnik számára a Potter-korszak, és igazi – felnõtt – nõként magabiztosan mosolyog Mario Testino fényképezõgépének objektívjébe.

  • Calvin Klein, a márka

    Azt hiszem, a Calvin Klein márkát nem nagyon kell bemutatni egy divatõrült leányzónak sem. Mégis megpróbálunk átfogó képet adni arról, ki is a híres CK monogramos cég megálmodója, és arról, hogy mitõl ilyen népszerû már a 80-as évek végétõl ez a márka.

    Calvin Klein a New York-i Fashion Intstitute of Technologyra járt, de soha nem diplomázott le. ’62-ben, mikor befejezte tanulmányait, tervezni kezdett New York-i butikoknak, de a kiugrásra addig várnia kellett, amíg nem találkozott Baron de Gunzburggal, akinek bemutatóin keresztül hamar a divatvilág kedvencévé vált.

  • Téli sminkek

    A fagyos telet idén magunkra is ölthetjük, hiszen a hideg csillogás a legújabb divat. Lila púder a szemhéjra, csillám a pillákra, rózsaszín ajkak, ezüst körmök, és máris kész a hûvös Hókirálynõ-stílus. Alternatívaként lehetünk fáradtak is, s ehhez még smink sem kell.

    Idén nagyon divatosak a hideg színek: a lila, a rózsaszín, az ezüst, a királykék, a szürke, a fekete, a pink, és a zöld. A fagyos külsõ eléréséhez kellõ csillogásra is szükségünk van: a szájfény vagy a körömlakk lehet önmagában csillogó, de csillámporral is fokozhatjuk az élvezeteket.

  • Divathét Miamiban

    A pin-up stílus a strandokon is reneszánszát éli, a Miamiban megrendezett divathét tanúsága alapján jövõre is számíthatunk a strandokon matrózsapkás, csíkos és masnis bikinit viselõ lányokra.

    A romantikus nosztalgia másik iránya a hollywoodi díváé magasított derekú bugyival és egy óriási szalmakalappal. Egy újabb divathét zárult le: ezúttal a Miamiban megrendezett Mercedes-Benz Fashion Week ért véget. Ennek az eseménynek az a különlegessége, hogy utcai és alkalmi holmik helyett fürdõruha-kollekcióikat mutattak be.

  • Az Oscar-gála legszebb ruhakölteményei

    Az Oscar-gála legszebb ruhakölteményeiVasárnap tartották a 86. Oscar díjátadót Los Angeles-ben, ahol azon kívül, hogy ki nyeri el az aranyszobrocskát, utána rögtön a felvonuló ruhák kapják a második legnagyobb figyelmet. Ez idén sem volt másképp. Összességében voltak tökéletes választások, de voltak olyan sztárok, akik választhattak volna jobban is. A díjátadót Ellen DeGeneres vezette (amerikai talkshow-t vezet nagy sikerrel, már több éve), és a kritikusok szerint nagyon vontatottra sikeredett, ráadásul alig volt emlékezetes poénja a műsorvezetőnek.

  • Versace színes platformcipõk

    A platform cipõk fénykorát éljük. A Versace is beállt a sorba és elengedte a fantáziáját - elképesztõ darabokat tervezve az idei nyári szezonra.

    Noha lassan kifutunk az év legmelegebb három hónapjából, érdemes megcsodálni az "Alice Csodaországban-ihletésû" lábbeliket.

    A platformcipõk széles skáláját láthattuk már a sztárokon és az üzletekben, de olyan darabokat, amelyek a Versace nyári kínálatában szerepelnek, valószínûleg még soha.

  • A gyöngy sosem megy ki a divatból

    A gyöngy sosem megy ki a divatbólA gyöngy sosem megy ki a divatból, és nehéz elképzelni nőiesebb ékszeralapanyagot. Az elegancia jelképe, és a Coco Chanel óta még felkapottabb gyöngysorok még státusszimbólumként is szolgáltak. Néhány évvel ezelőtt ismét visszatértek a divatba a gyöngyös bizsuk. A korábban divatos gyöngysor manapság letisztultabb formában jelenik meg a nyakláncokon, leginkább egy csodás medál formájában. Természetesen a gyöngysorok is tartják magukat, ám sokkal inkább a rövidebb, változatosabb formát képviselők maradtak a kínálatban.

  • Mindig csak a copf? Egy kicsit dobd fel!

    Mindig csak a copf? Egy kicsit dobd fel!Nyáron legszívesebben feltűzve hordanátok a frizurátokat?! Sok jópofa copf-variáció létezik, de mi most ennél is jobban megspékeljük a dolgot! Pántot rá! Visszatér a kiskorunk kedvence: a hajpánt! Ne aggódjatok, szerencsére nem ragadunk le a műanyag-fésűs verziónál, ma már rengeteg színben, formában találhattok hajráfot. A mi kedvenceink a masnis, a kövekkel díszített és az igazán különleges (mint például a 4. képen) darabok! Egy angyalos verzióhoz mit szóltok? Melyik a kedvenc hajpánt variációd?!

  • Emporio Armani bemutatta új férfi kollekcióját

    A nyár folyamatosan lázban tartja a divat rajongóit. Most Emporio Armani vonta magára a figyelmet 2010-es férfi õszi kollekciójával.

    A ruhákat és a kiegészítõket látva az örök divat színt, a feketét idén sem kell mellõzni. A neves divatfotós Mario Sorrenti egy ködös városi tájba illesztette a kollekciót. A Monokróm színvilág kiemeli a ruhák tökéletességét, amely nem biztos mindig jó. Az embernek nem mindig sikerül formába hoznia magát reggelente, így hiába egy drága és jó ruha, azt viselni is tudni kell. Egy ilyen kollekciót nem lehet 2 perc alatt magunkra kapni.

  • Lafayette, Párizsi luxus a nagyvilágban

    Lafayette a világ egyik legnagyobb luxus áruháza.

    A párizsi áruház mintájára a világ különbözõ pontjain épül "másolat" áruház. Sokan a londoni Harrods áruházat veszik alapul, holott a Lafayette pompájában, nagyságával messze megelõzi a brit testvérét, ahol kis "eldugott" szinteken lehet vásárolni, és nincs egy nagy központi vásárlói tér.

    A Shanghai-ban épülõ áruház szinte mindenben a Párizsihoz fog hasonlítani, ahol egy hatalmas üvegkupola alatt fogadják a vásárolni vágyókat.

  • Visszatér a hatvanas évek férfi frizuradivatja

    Düsseldorf - Újra a hosszabb haj lesz a frizuradivat a férfiak számára, a hatvanas évek a nõk és a férfiak fején is visszaköszön - derült ki a nemzetközi hajdivatnapok közeledtével.

    A németországi Düsseldorfban március 21. és 23. között megrendezésre kerülõ vásár elõtt Carine Bartholomé sztárfodrász mondta el véleményét az idei szezon hajdivatjáról.

    A stílusszakértõ szerint népszerûek lesznek azok a hajvágások, amelyekkel az ember otthon is boldogul.

  • A vastagot szeretik a nõk

    Az ékszerviselés lényege, hogy emelje megjelenésünk fényét, illeszkedjen a ruhánkhoz, idén azonban ezzel kelthetünk feltûnést! Természetesen, ahogy a ruhák, sminkek, frizurák terén szezonról-szezonra változik a divat, úgy az ékszerviselés terén is állandóan új dolgok tûnnek fel. Egy ideje már leginkább csak hip-hop sztárok körében volt népszerû a hangsúlyos, hatalmas ékszer, idén azonban visszatérhetnek a hétköznapokba is a vastag láncok, óriás gyûrûk, sõt még olyan régóta elfeledett, háttérbe szoruló dolgok jönnek divatba, mint a bross.

  • Penélope és Mónica Cruz divatot teremtenek

    Penélope és Mónica Cruz nem csak Hollywood egyik legszebb színész testvérpárja, õk divatot is teremtenek. A zürich-i Divat Napokon bemutatták vadonatúj kollekciójukat is.

    A divatrajongók tudják, a Cruz nõvérek egyszer már kaptak egy lehetõséget a Mangótól, hogy vendégtervezõként egy kollekciót papírra vessenek a divatóriásnál. Most egy másik nagyhatalom, a Charles Vögele adott lehetõséget a gyönyörû spanyol testvérpárnak, hogy ezúttal rögtön két kollekcióval is meglepjék a nagyérdemût. Egy az idei õszi/téli, egy pedig a jövõ tavaszi/nyári.

  • Az élõ divat: Julianne Moore

    Julianne Moore a luxus záloga?

    Julianne Moore egy igazi díva. Ezzel sok újat nem árultunk el, hiszen a divat világában modellként évrõl évre feltûnik, az elõkelõ márkák már régen felfedezték maguknak, a sznobizmus korlátait feszegetve vált hû szimbólumává a luxusnak, pedig ki hinné, hogy már 50 éves!

    A vörös ciklon Clive Owen-nel karöltve a Bulgari-t is megihlette. Gyönyörû táskáit nem gyõzi szorongatni a kampány képein.

  • Szépészeti beavatkozásokkal küzd az öregedés ellen a baby-boom generáció

    Szemhéjplasztikával, botoxszal, valamint arc- és ráncfeltöltéssel küzd az öregedés ellen a már ötvenes éveit taposó amerikai baby-boom generáció - derült ki az Amerikai Plasztikai Sebészeti Akadémia (AACS) friss adataiból.

    A 2008 évhez képest 44 százalékkal növekedett az Egyesült Államokban az AACS tagjai által végzett arcfeltöltések és 42 százalékkal a szemhéjplasztikák száma. Emellett a botox népszerûsége 157 százalékkal, a ráncfeltöltéseké pedig 245 százalékkal növekedett meg alig egy év alatt.

  • Itt vásárolj, ha Londonba utazol

    Párizs, és New York mellett London kínálja a legizgalmasabb vásárlási élményt a világon. Az üzletek nagysága, mennyisége, és sokfélesége lenyûgözõ, és számos egyedi, érdekes, máshol nem látható bolt is található Londonban, melyek különleges termékeket értékesítenek.

    Természetesen megtalálható itt minden világmárka üzlete, valamint tervezõi butikok is. Az árak ugyanakkor magasak, de némi nézelõdés után akciós termékeket is lehet találni. London fõ bevásárlóterületei az Oxford street és a Regent street körül összpontosulnak, a Knightsbridge pedig a felsõkategóriás termékek fellelhetõségi helye.