rss
  • Visszatérnek a 80-as évek a divatba

  • Visszatérnek a 80-as évek a divatbaA 2017-es tavaszi/nyári kollekciók újra a tervezőasztalon születtek, túlzó vonalakkal, metálfénnyel, geometrikus mintákkal, vibráló cukorka-rózsaszínnel és napsárgával definiálják újra a magabiztos megjelenést. Míg az előző évet a romantika és a reneszánsz jellemezte, idén a ’80-as évek divatbeli túlkapásai köszöntek vissza a tavaszi kifutókról. Sebaj, csupa vidám forma és szín, amit már nézni is öröm. A ballonkabátok kifejezetten lezser szabásúak, hatalmas zsebekkel, édes fagylaltszínekben. Kint is, bent is: a hasítékolt ujjú blúz jó átmeneti megoldás, a vállak hangsúlyosak, a fázósak pedig mellényt is húzhatnak.

    A nadrágok, szoknyák derékrésze továbbra is magas, a bő szabásúakat övvel fogták össze a tervezők, vagy visszahajtották. Egyébként is hódítanak még a fodrok, a pliszírozott anyag és a rojtok. Apropó, ha a lelked mélyén (vagy nem is annyira a mélyén) él még a tinédzser rocker, most a hétköznapokba is becsempészheted a lázadást egy rojtos bőrdzsekivel.


    Természetesen a zöld: az életigenlő lombzöld mellet a khaki lett az új szürke (vagy az új bézs, a lényeg, hogy egy jól kombinálható, semleges alapszín). Az igazi tavasztündéreknek pedig itt a sárga és a pink minden árnyalata: a ragyogó napsárgától a halvány vaníliáig, illetve a vattacukor-rózsaszíntől az erős fuksziáig. A fehér is különösen hangsúlyosan jelent meg a tavaszi kifutókon, letisztult és sikkes tetőtől talpig fehérbe bújni.


    Már kezdhetsz is álmodozni egy tengerparti vakációról, mivel a napozószékeken megszokott széles, színes csíkok most a ruhákon köszönnek vissza. Ha valami kerekdedebb formára vágysz, válassz pöttyöset, de szigorúan fekete-fehérben! A geometria rajzolja még a virágokat is, ne is keresd a buja őserdők mintázatát.



    Forrás: www.divatlasz.cafeblog.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Louis Vuitton és a legszebb nõk

    A 2010-2011 õszi-téli divatkampány részeként a Louis Vuitton gyönyörû modellek fotóival teszi kívánatosabbá a brand ruháit. Antoine Arnault igazgató szerint a fotókon látható három nõ - Christy Turlington, Karen Elson és Natalia Vodianova - a világ legszebbjei közül valók. Egyetértünk.

    "Az elõzõ szezonban minden az újkori utazó ötlete köré szervezõdött. Ebben a szezonban a gyönyörû, nõies ruhák csodálata áll a fókuszban. Két különbözõ kollekció, két különbözõ kampány, de egy Louis Vuitton" - mondta a mûvészeti igazgató, Marc Jacobs a 2010-2011 õszi-téli divatkampányról.

  • 2010 farmer trendje

    „A farmer örök!” hangzik el sokszor, és ezt bizonyítja az idei Dolce & Gabbana ruhakollekció is. Kopott, vágott, szakadt, különbözõ rátétek, felvarrások, különleges zsebek, vagy egyszerûen sima öltönynadrág szabás – ez mind-mind csúcsmárkájú farmernadrág!

    A változó divat trendek új követelményeket diktálnak a farmerek stílusához is ebben a szezonban. A legdivatosabb színek – szürke, világoskék, ami egyáltalán nem meglepõ a farmerkedvelõk körökben.

  • Tanulás élethosszig

    A jó pap holtig tanul - figyelmeztet a népi közmondás, amely napjainkban igazán érvényes, hiszen az élethosszig tartó tanulás immár alapvetõ követelmény a versenyre épülõ világunkban. Meg tud-e felelni ennek a korosodó, munkahelyén talán már évtizedek óta változatlan feladatokat ellátó vagy éppen munkát keresõ ember?

    Bár régi a mondás, a társadalom sokáig az ellenkezõjét díjazta: tartotta magát az a nézet, hogyha valaki az iskoláit elvégezte, szakmát vagy fõleg diplomát szerzett, az már "befejezett ember".

  • Új divathullám: Háromdimenziós mozi szemüveg és vászon nélkül

    Vetítõvászon és különleges szemüveg nélkül nézhetõ háromdimenziós képmegjelenítõ-rendszert dolgoztak ki orosz mérnökök, akik szerint a levegõben létrehozott térhatású látvány nagyon élethû.

    Konsztantyin Polikarpov és Mihail Iljin voronyezsi mérnökök egy amerikai ötlet alapján építették meg a háromdimenziós vetítõ mûködõ prototípusát. Érdeklõdésüket a Csillagok háborúja címû filmben látott jelentet keltette fel, amikor Leia hercegnõ segélykérõ üzenete a levegõbe vetítve 3D-s változatban jelenik meg.

  • Amerikai divattervezõ ruhái budapesti üzletekben

    Budapest - A Szex és New York tévésorozat hozta meg a világhírt Patricia Field stylist és divattervezõ számára, de olyan filmek is az õ kézjegyét viselik, mint az Ugly Betty sorozat vagy a divatvilágról szóló Az ördög Pradát visel. A Pat Field által jegyzett kollekció október végétõl már egyes budapesti üzletekben is megjelenik.

    A New York-i születésû divattervezõ karrierje Greenwich Village kis butikjában kezdõdött. Azóta két Emmy- és egy Oscar-jelöléssel jutalmazták tehetségét.

  • Itt a VB divat!

    2010 nyarán afrikai forróság önti el Európát: jön a Dél-Afrikai Futball Világbajnokság, ami természetesen a divattervezõket is megihlette. A modern Afrika hangulata köszön vissza a Springfield eddigi legmerészebb kollekciójában. A stílus neve: Modern Afrika.

    Az SS 2010 kollekció hordható, de kicsit lázadó darabokból áll. A szabás követi a test vonalát a maximális kényelemért. Az anyagok között találsz nyers farmert, natúr lenvászon és pamutszövetet, rockos bõrt, és sportruhákhoz kifejlesztett technikai nylont.

  • A só áldás a bõrnek

    Miközben Michelle Obama amerikai first lady és Michael Bloomberg, New York polgármestere más hírességekhez hasonlóan a sófogyasztás csökkentése mellett kampányol, a szépségipar a só külsõ használatának elõnyeit hirdeti. "A sót gyakorlatilag az idõk kezdete óta használják bõrradírként - mondja az Allure magazin fõszerkesztõje, Linda Wells. - Olyan, akár egy remek hámlasztó, és emellett valóban jó érzés a bõrnek. Vannak lazító fürdõsók, amelyekben egyszerûen csak áztatjuk magunkat, ráadásul gyulladásgátló hatásúak is. Akkor is hasznosak, ha puffadtnak érezzük magunkat".

  • Leona Lewis: beteg dolog bundát viselni

    A vegetáriánus énekesnõ – aki a PETA (állatvédõ szervezet) nagy támogatója – rendkívül felháborítónak tartja, hogy a divatipar, és a zenei világ még mindig poénosnak tartja hogy a ruhák miatt állatokat öljenek, megnyúzzák õket a bundájukért, és hogy azt a beteges gondolatot terjesszék, hogy a bunda egy menõ dolog. Leona – aki semmilyen állati terméket nem visel – úgy gondolja: "Az állatokkal rengeteg ember rosszul bánik. Amikor olyan embert látok akin bunda van, egyszerûen rosszul leszek a látványától. Fõleg amikor nagyon buta fiatal énekesnõk teszik ezt.”

  • Veszélyes a bronzbarna árnyalat

    Nincs biztonságos lebarnulás - szögezték amerikai és brit kutatók. Több tanulmány elemzése alapján megállapították, hogy a lebarnulás és a bõrrák egyaránt a genetikai örökítõanyag ibolyántúli sugarak által okozott károsodásával kezdõdik és már kis dózisban is árt.

    "Úgy tûnik, a DNS-károsodás az a jel a sejtekben, mely elindítja a lebarnulást" - mondta Dorothy Bennett, a londoni St. George Egyetem sejtbiológusa, az egyik dolgozat szerzõje. Mivel a DNS-károsodás a rákot elindító mutációk elsõ lépése, ezért nem beszélhetünk biztonságos lebarnulásról.

  • Sok nõ titkolja, hogy mennyit költ ruhára

    Tízbõl nyolc nõ már az üzletbõl való kilépés uátn leszedi újonnan vásárolt ruhája árcímkéjét, mert nem akarja partnerének bevallani, mennyit költött - már megint - öltözködésre. Sokan ezt azzal indokolják, hogy egyrészt maguknak tesznek jót vele, a vásárlás miatt ugyanis bûntudatot éreznek.

    A tanulmányból kiderült: a brit nõk rengeteg praktikát ismernek és alkalmaznak, hogy eltitkolják vásárlásaikat. Negyedük azt mondta, az új ruhákat nem is mutatja meg kedvesének vagy férjének, hanem azonnal elrejti a szekrénybe.

  • Szépészeti beavatkozásokkal küzd az öregedés ellen a baby-boom generáció

    Szemhéjplasztikával, botoxszal, valamint arc- és ráncfeltöltéssel küzd az öregedés ellen a már ötvenes éveit taposó amerikai baby-boom generáció - derült ki az Amerikai Plasztikai Sebészeti Akadémia (AACS) friss adataiból.

    A 2008 évhez képest 44 százalékkal növekedett az Egyesült Államokban az AACS tagjai által végzett arcfeltöltések és 42 százalékkal a szemhéjplasztikák száma. Emellett a botox népszerûsége 157 százalékkal, a ráncfeltöltéseké pedig 245 százalékkal növekedett meg alig egy év alatt.

  • Az élõ divat: Julianne Moore

    Julianne Moore a luxus záloga?

    Julianne Moore egy igazi díva. Ezzel sok újat nem árultunk el, hiszen a divat világában modellként évrõl évre feltûnik, az elõkelõ márkák már régen felfedezték maguknak, a sznobizmus korlátait feszegetve vált hû szimbólumává a luxusnak, pedig ki hinné, hogy már 50 éves!

    A vörös ciklon Clive Owen-nel karöltve a Bulgari-t is megihlette. Gyönyörû táskáit nem gyõzi szorongatni a kampány képein.

  • Virágözön tavaszra nyárra

    Igazi tavaszias hangulatot árasztanak a virágos ruhákba, blézerekbe, szoknyába öltözött sztárok, akik egytõl egyig hódolnak az új trendnek! Az már bátran állítható, hogy a divat tavasszal ismét kivirágzik. S nem is akárhogyan! Szinte mindent ellepnek a virágok, romantikus ruhák, virágos leggingszek, fölsõk, szoknyák és blézerek, valamint rózsa minták, pipacsok és réti virágok formájában.

    Az Erdem, Dior, Ralph Lauren és D&G divatházak tavaszi-nyári divatbemutatójával kezdõdött minden.

  • Versace színes platformcipõk

    A platform cipõk fénykorát éljük. A Versace is beállt a sorba és elengedte a fantáziáját - elképesztõ darabokat tervezve az idei nyári szezonra.

    Noha lassan kifutunk az év legmelegebb három hónapjából, érdemes megcsodálni az "Alice Csodaországban-ihletésû" lábbeliket.

    A platformcipõk széles skáláját láthattuk már a sztárokon és az üzletekben, de olyan darabokat, amelyek a Versace nyári kínálatában szerepelnek, valószínûleg még soha.

  • Bõrtumort okozott egereken a hidratálókrém

    Washington - Egyes, gyakran használt krémek bõrrákot okozhatnak, legalábbis egereknél - közölték amerikai kutatók. További vizsgálatok szükségesek annak megállapítására, kialakulhat-e hatásukra embereknél is daganat.

    Allan Conney vezetésével a Rutgers Egyetem (New Jersey) kutatói azt vizsgálták, megelõzhetõ-e koffeinnel a bõrrák, amikor felfedezték a krémhasználat kockázatát. "Egy biztonságos krémet kerestünk, amelybe beletehetjük a koffeint" - mondta Conney.

  • Megérkezett Amisu új kollekciója

    Végre befutottak a New Yorker 2010-es õszi cuccai! Meg kell, hogy mondjuk: érdemes volt várni, a német divatcég idén különösen figyelt rá, hogy ne csak tinilányaink, fiaink tudjanak öltözködni a kollekcióból, hanem mi, érett nõk is megtalálhassuk a számításunk.

    Érdemes az Amisu/Smog márkával jelzett irányvonalon mozognunk, ha különlegesen és megfizethetõ áron szeretnénk elegánsan felöltözni. Füstös színekben álmodták meg a kreátorok a kollekciót: velük együtt örvendünk a hamuszíneknek, mintás szürkéknek, a feketébe hajló sötétszürkének és a tompa éjszakai fényeket tükrözõ ezüstös tónusoknak.

  • Új brand a láthatáron!

    Végre Magyarországon is nõ a kereslet az igényes, kreatív, tökéletesen formatervezett divatcikkek iránt. Még nagyobb örömet jelent számomra látni, hogy e divatcikkeket nem csak a külföldi nagy tervezõk szalonjából szerzik be a fanatikusok, hanem a hazai tervezõk termékeit egyre inkább elõtérbe helyezik. Nem véletlen, hiszen látva a kínálatot, igencsak elégedettek lehetünk a feltörekvõ generációval. És ha az igényességrõl, luxusról beszélünk, mi más juthatna eszünkbe a hazai divat világából, mint a Gabo márkanév. Fölkerestük hát Szerencsés Gabriellát, és brand-jérõl faggattuk.

  • Milyen legyen a férficipõ sarka?

    Magasabbnak látszani a copõ révén sikk?!

    Milánó - Az 1970-es években volt nagy divatja, aztán letûnt, most újra hódít a rejtetten vagy nyiltan magasított sarkú férficipõ.

    Viselik olyan ismert politikusok, mint Silvio Berlusconi vagy Nicolas Sarkozy, és a hozzájuk hasonlóan nem túl nagyra nõtt mûvészek, mint Elton John, aki több mint három évtizede is élen járt viselésében, valamint Mick Jagger vagy Tom Cruise.

  • Megan Fox és Ronaldo levetkõzött az Armani kedvéért

    Az Armani új reklámjaiban - nem meglepõen - ismét a márka két arca, Megan Fox és Cristiano Ronaldo szerepel.

    A rövid, és még folytatást sejtetõ videókon csak a hotelszemélyzet lepõdik meg. A sztárok ugyanis alig viselnek mást Armani fehérnemûjükön kívül.

    Az új reklámok története egyszerû, a hotelben megszállt Megan Fox és Cristiano Ronaldo olyan helyzetbe kerül, ahol többet látnak a testükbõl a szobaszervizes alkalmazottak, mint az feltétlenül indokolt lenne.

  • A flip-flop papucsok növelik a bõrrák kockázatát?

    A flip-flop papucsok rettenetesen kényelmetlenek, de nagyon divatosak. Szakértõk szerint azonban ezeknek a papucsoknak és a szandáloknak a viselése káros lehet egészségünkre, ezek a lábbelik ugyanis növelik a bõrrák kialakulásának kockázatát.

    A pántos lábbelik ugyanis szabadon hagyják a lábfejet, és csak kevesen gondolnak arra, hogy a bõrnek ezen a testrészen is védelemre van szüksége az erõs napfénnyel és UV-sugárzással szemben.