rss
  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?

  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

    "Ahelyett, hogy árral szemben úszik a divat (tisztelet a kivételnek), talán stratégiát kellene váltania és az állatvédők zászlaját brend logójuk mellé tűzve utat engedne ennek a kedves és emberi változásnak. Vannak persze PETA és egyéb állatvédő szervezetek logójával ellátott szépségipari termékek, de hol van ez attól, hogy például a Gucci piacra dobna egy doggy vagy kitten wear kollekciót és egy New York s divathéten a stílusos kutyusok vagy cicák társaságában vonultatná fel mísz modelljeiket. Nem lenne szimpatikus? Nem lenne trendi? Nem lenne újító?" - teszi fel a kérdést Víg Anikó stylist.

    Az biztos, hogy az állatvédők tábora, már fogyasztói szegmensként is egy jelenség, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni és ahogyan az emberi civilizáció a fejlődés útján halad előre, úgy válnak a múlt ködfoltjaivá ezek a barbár skalpvadász státusszimbólumok, mint a bunda.

    De miért kísért még mindig itt közöttünk?

    Mert a divat küzd ellene. A divat, mint vizuálkommunikátor nagyhatalom pedig egy perc alatt el is söpörhetné, ezeket a jelen emberéhez méltatlan berögződéseket, hiszen ha csak a Hermés táskákra gondolunk beláthatjuk,hogy bármikor képes státuszszimbólumot teremteni, vagy azt formálni.

    "Ha a divat átsorolná a bundát és társait a menő kategóriájából a ciki kategóriába, azzal nagyobb eredményt érne el az állatvédelem, mint bármilyen jogszabály módosítással, azt pedig nem kell ecsetelni, hogyha az állatbaráttá váló nagy divatmárkák megjelennének édi-bédi kitsch szettekkel kis barátaink és rajongóik számára, akkor ők sem járnának rosszul" - mondta Víg Anikó.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Atlétáknak szánták, de divat lett belőle

    Atlétáknak szánták, de divat lett belőleA futók szerint a legegyszerűbb cipők a legjobbak, amelyek legközelebb állnak a természetességhez. Nem véletlen, hogy az 1960-as olimpián egy etióp futó mezítláb nyerte meg a maraton futást. Az egyszerűség hívei szerint a vastagtalpú, kipárnázott cipőben sokkal jobban odacsapjuk a sarkunkat, így sérül a derék és a térd. Angliában már el is kezdődött az új hóbort a mezítláb futás. Az esetek nagy részében ez sem jelent teljesen fedetlen talpat, de a cipőknek viselés közben mezítlábas hatásuk van, leginkább a tengerparti lábbelire hasonlítanak, sőt vannak lábujjas változatok is.

  • Emporio Armani bemutatta új férfi kollekcióját

    A nyár folyamatosan lázban tartja a divat rajongóit. Most Emporio Armani vonta magára a figyelmet 2010-es férfi õszi kollekciójával.

    A ruhákat és a kiegészítõket látva az örök divat színt, a feketét idén sem kell mellõzni. A neves divatfotós Mario Sorrenti egy ködös városi tájba illesztette a kollekciót. A Monokróm színvilág kiemeli a ruhák tökéletességét, amely nem biztos mindig jó. Az embernek nem mindig sikerül formába hoznia magát reggelente, így hiába egy drága és jó ruha, azt viselni is tudni kell. Egy ilyen kollekciót nem lehet 2 perc alatt magunkra kapni.

  • Hódít a lila és még mindig sztár a fekete - õszi divatirányzatok

    Változatlanul tartja magát a lila és számos árnyalata, valamint a fekete, a szürke és az ezüst, abszolút kedvenc a magas sarok, a sok bizsu és a sál változatlanul elengedhetetlen kellék - árulják el a nyugat-európai és a magyar kirakatok.

    A düsseldorfi 2007-es tavaszi vásár elõrejelzései beváltak (a szakemberek minimum másfél-két évre elõre terveznek): a nyugat-európai és a magyar butikok kínálatában ugyancsak ezek a színek az uralkodók.

  • Hajfonás elszánt szülőknek

    Hajfonás elszánt szülőknekGrace Gifford elmondhatja magáról, hogy az ő anyukája a legkreatívabb hajfonó művészek egyike a világon. A nő minden áldott reggel olyan csodafrizurát varázsol kislánya fejére, hogy mindenkinek leesik tőle az álla. Shelley Giffordnak szenvedélye a fonatok készítése, és jó is benne. Aki a képek láttán kedvet kapott hasonlóhoz, számtalan oktató videót talál a neten. Shelley azt javasolja, hogy először mindenki magán gyakoroljon, tükör előtt, vagy esetleg szerezzen egy gyakorlóbabát. Aztán lehet elkezdeni győzködni a gyereket, hogy álljon be kísérleti nyúlnak.

  • Divat és forradalmi technológia: buborékokkal a ruhák védelméért

    A Samsung ismert hazai divattervezõk kollekcióit felvonultató, látványos Fashion Show keretében mutatta be legújabb Eco Bubble mosógépét (WF0804Y8E).

    A forradalmian új készülék sajátossága az az egyedi buborékképzési eljárás, amelynek köszönhetõen már 15°C-on ugyanazt a mosási eredményt érhetjük el, mint a hagyományos mosógépekkel 40°C-on.

    Az alacsony hõmérsékletnek köszönhetõen a készülék védi a ruhákat és kevesebb energiát fogyaszt.

  • A gyöngy sosem megy ki a divatból

    A gyöngy sosem megy ki a divatbólA gyöngy sosem megy ki a divatból, és nehéz elképzelni nőiesebb ékszeralapanyagot. Az elegancia jelképe, és a Coco Chanel óta még felkapottabb gyöngysorok még státusszimbólumként is szolgáltak. Néhány évvel ezelőtt ismét visszatértek a divatba a gyöngyös bizsuk. A korábban divatos gyöngysor manapság letisztultabb formában jelenik meg a nyakláncokon, leginkább egy csodás medál formájában. Természetesen a gyöngysorok is tartják magukat, ám sokkal inkább a rövidebb, változatosabb formát képviselők maradtak a kínálatban.

  • Dús haj, lágy fürtök, kínai bubifrizurák - 'jól fésült' a legfrissebb frizuradivat

    Budapest (2008) - Hódít az új, nõies romantika, a fiatalosan kócos és a szeszélyesen vágott fru-fru egyaránt. A férfiak ismét valódi férfiak lesznek - nem pedig nõies fiúk -, mert rövid tincseket és igazi macsó fejeket tervezett számukra 2008-ra az egyik hajápoló cikkeket gyártó világmárka. Az új romantika jegyében fogant trend jellemzõje a dús volumenû haj, amelyet rafinált krémekkel, zselékkel és tupírral érnek el, majd a tetejét szépen megfésülik és lazán belakkozzák. A retrós jegyeket rózsás ajkak, õzike szemek, barack arcszín, valamint virágos, áttetszõ selyem és muszlin ruhaköltemények egészítik ki - hangzott el egy fodrászstúdióban tartott bemutatón. Gyakori a felfogott haj és a laza, hosszú, hullámos is.

  • Elnézést kért ruhája miatt a Valentino divatháztól Anne Hathaway

    Elnézést kért ruhája miatt a Valentino divatháztól Anne HathawayBocsánatot kért a 85. Oscar-ceremónián a legjobb női mellékszereplő díjával kitüntetett Anne Hathaway, amiért ruhát cserélt az amerikai filmakadémia gálája előtt. A színésznő közleményében sajnálkozott az általa okozott károk miatt a Valentino divatház felé. Anne Hathaway eredetileg a ház egy ruhakölteményét viselte volna, az utolsó pillanatban azonban meggondolta magát, és Pradára váltott. A filmcsillag azzal magyarázta döntését, hogy az Oscar-gála előestéjén úgy értesült, egy másik színészné az övéhez nagyon hasonló Valentino-darabot fog viselni.

  • Gaultier: Tébolyult, punk és szexi

    A tavaszi-nyári kollekciót reklámozó plakáton pedig a nyugati kultúrában sziklaszilárd nemi kategóriákat feszegeti, és játszik a határokkal.

    Elegáns és non-konformista. Valahogy így lehetne röviden és egyszerûen leírni Jean Paul Gaultier divatdiktátor legújabb, 2011-es tavaszi-nyári kollekcióját.

    A ruhakölteményeknek a napokban megejtett párizsi bemutatója sem volt hétköznapi: Gaultier kán-kánt akart és kapott a pódiumra.

  • A 80-as évek az új trend?

    Lassan vége a télnek, így máris érdemes a tavaszi trendekre figyelni, hogy a következõ hónapokban is divatosak legyünk. Érdemes tudni, hogy jellemzõen visszatérnek a 80-as években hordott holmik, amiket egyszer más szívesen viseltünk. Lássuk részletesen, mit vegyünk fel tavasszal.

    A 2010-es tavaszi divat alapvetõen a 80-as éveket idézi. A visszatérnek a cicanadrág típusú testre feszülõ alsók, a válltömések és a rövid biciklisnadrágok.

  • Párizsba csábította a sztárokat az F&F

    Párizsba csábította a sztárokat az F&FElegancia, letisztultság, klasszikus vonalvezetés, stílusos, jól variálható darabok - ez jellemzi az F&F 2011/ Őszi-Téli kollekcióját, amit egy nagyszabású, látványos divat show keretében tekinthetett meg a magyar közönség 2011. május 5-én este a VAM Design Centerben. Az F&F designerei és stylist csapata ezúttal az elegancia, a fények és a csillogás fővárosába, Párizsba repítette a résztvevőket. A város hangulatát egyedülálló látványtechnika és hatalmas kivetítők varázsolták a színpadra és a párizsi stílust tükrözték a kollekció egyes darabjai is.

  • A legkifinomultabb márka: Fendi

    A divatház az egyik legnagyobb múlttal rendelkezõ márka a maiak közül : lassan fennállásának századik születésnapját ünnepelheti.

    A gyakran csak a híres „baguette” táskáról ismert Fendi sokkal több, mint egy átlagos olasz divatház. Átvészelte a két világháborút és azóta is töretlenül tartja magát a legjobbak között. Szinte minden hollywoodi sztár kedvence. Az 1918-ban Rómában nyílt bolt elsõsorban bõr és szõrme darabokra specializálódott, majd Edoardo Fendi öt lánya családi vállalkozásként vitte tovább a divatház ügyeit.

  • Speciális melltartó, ami véd a zaklatókkal szemben

    Speciális melltartó, ami véd a zaklatókkal szembenRepülőmérnöknek tanuló egyetemisták agyából pattant ki az ötlet: áramütéses melltartó erőszakoskodók ellen. A szerkezet 3800 kilovolt feszültséggel csap a támadó kezére, a rendőrségi sokkolókhoz hasonló áramütést mér rá. Áramütéssel védi viselőjét az erőszakoskodókkal szemben egy melltartó, amelyet Indiában kezdtek kifejleszteni repülőmérnöknek tanuló egyetemisták. A melltartó viselőjét nem éri áramütés, amit egy védőréteg beépítésével értek el, így abszolút biztonságosan használható.

  • Bemutatták Victoria Beckham új kollekcióját

    Victoria Beckham legújabb, finoman nõies, elegáns ruháit a New York Fashion Week keretén belül mutatta be. Kollekcióját a legendás detektív Dick Tracy, valamint a kortárs táncfenomén, Martha Graham inspirálta. A divattervezõként 2008 szeptemberében debütált Victoriának sorozatban ez volt a negyedik kollekciója, amely amellett, hogy elnyerte a közönség elismerését, ismét nagy port kavart a divatkritikusok táborában is. Posh Spice célja volt, hogy egyszerû, de mégis szexis ruhákat tervezzen, melyek a vörös szõnyegtõl kezdve egy egyszerû partyra vagy egy biznisz tárgyalásra is megállják a helyüket.

  • Egészségtelenek és büdösek a mûanyag klumpák

    Budapest - Van 5 eurós és lehet kapni 40 euróért is, ám kiderült, hogy az istenített, kényelmesnek mondott mûanyag klumpák többsége kellemetlen, rossz szagot áraszt. Ugyanis veszélyes adalékanyagokat tartalmaznak, amelyektõl megfájdul az ember feje - tájékoztatta szerkesztõségünket a Kosár, a fogyasztók magazinja.

    Német környezet- és fogyasztóvédõk vettek 22 párat a divatos, széles orrú lábbelikbõl és elkezdték azokat tesztelni.

  • Praktikus és trendi sálviseletek

    Praktikus és trendi sálviseletekA hideg idő és a tél beköszöntével már egyre többen előveszik a szekrény mélyén lapuló téli kiegészítőket, sapkákat, sálakat kesztyűket. Ha kissé leleményesek vagyunk a sál nem csak arra szolgál, hogy megvédje a nyakunkat a hidegtől, hanem ötletesen felhasználva egy nagyon trendi kiegészítő, amely feldobhatja a viseletünket. Ezért nem mindegy, hogyan kötöd meg, hiszen anyagától és hosszúságától - és persze a kabát stílusától - függően is változhat. Íme néhány módszer, hogyan dobhatjuk fel a sálunk segítségével öltözetünket.

  • Szemceruza, alapozó, ajakbalzsam csak férfiaknak

    Elõtérbe kerülnek a férfi kozmetikai termékek!?!

    London - Taxi Man márkanéven férfiaknak készült sminksorozatot dobott piacra a héten az egyik legnagyobb brit kozmetikai üzletlánc.

    Elsõként a Guyliner fantázianevû szemceruza és a hozzá való lemosó zselé, a Manscara jelent meg. Ha jól fogynak, akkor még a nyáron a polcokra kerül a Taxi Man férfipúder és ajakrúzs is.

  • Bemutatkozott az ország elsõ roma divatstúdiója

    Egyedi tervezésû, a hagyományos roma népviselet modernizálásával új stílust és divatot teremtõ munkáit mutatta be az országban elsõként megrendezésre került divatbemutatón a közelmúltban alakult Romani Design Stúdió; a rendezvényen a XXI. századi igényeknek megfelelõ öltözékek mellett az iparmûvészi tervezésû kiegészítõket és ékszereket is bemutatták.

    A különleges rendezvényt a Bánkitó Fesztivál szervezte, amely az augusztus 5. és 7. között tartandó programsorozatának témájául a kisebbségi kultúrák találkozását tette meg.

  • Virágos, tengerészcsíkos, metálos!

    Változatos lesz a 2010-es tavaszi-nyári divat, hiszen a trendben a játékosság és a kreativitás mellett a színek és az anyagok variálhatósága is dominál. A divattervezõk idén a kortárs, modern divattól kezdve akár a nosztalgiába feledt idõkig is visszanyúlnak. A végeredmény egy egyedi, sikkes, nõiesen sugárzó trendkavalkád, mely remélhetõleg hamarosan visszaköszön a budapesti utcákon is!

    Az idei tavaszi-nyári divat kulcsszavai a virágözön, tengerész, metallica, rövidnadrág!

  • Dita von Teese, a Gaultier divatház színeiben

    Hiányos öltözetû modelleket eddig is láthattunk a divatbemutatókon, de Jean Paul Gaultier most ennél is tovább ment. Profi sztriptíztáncosnõvel pörgette fel a hangulatot legutóbbi párizsi divatshow-ján, Dita von Teeese személyében.

    Gaultier a szokásához híven legutóbbi divatshow-ján is a meghökkentésre játszott, és ez most talán minden eddigi alkalomhoz képest jobban sikerült neki. A 2010-es õszi-téli kollekció párizsi bemutatójának elején Dita von Teese meglepetés produkciójával sokkolta a közönséget.