rss
  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?

  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

    "Ahelyett, hogy árral szemben úszik a divat (tisztelet a kivételnek), talán stratégiát kellene váltania és az állatvédők zászlaját brend logójuk mellé tűzve utat engedne ennek a kedves és emberi változásnak. Vannak persze PETA és egyéb állatvédő szervezetek logójával ellátott szépségipari termékek, de hol van ez attól, hogy például a Gucci piacra dobna egy doggy vagy kitten wear kollekciót és egy New York s divathéten a stílusos kutyusok vagy cicák társaságában vonultatná fel mísz modelljeiket. Nem lenne szimpatikus? Nem lenne trendi? Nem lenne újító?" - teszi fel a kérdést Víg Anikó stylist.

    Az biztos, hogy az állatvédők tábora, már fogyasztói szegmensként is egy jelenség, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni és ahogyan az emberi civilizáció a fejlődés útján halad előre, úgy válnak a múlt ködfoltjaivá ezek a barbár skalpvadász státusszimbólumok, mint a bunda.

    De miért kísért még mindig itt közöttünk?

    Mert a divat küzd ellene. A divat, mint vizuálkommunikátor nagyhatalom pedig egy perc alatt el is söpörhetné, ezeket a jelen emberéhez méltatlan berögződéseket, hiszen ha csak a Hermés táskákra gondolunk beláthatjuk,hogy bármikor képes státuszszimbólumot teremteni, vagy azt formálni.

    "Ha a divat átsorolná a bundát és társait a menő kategóriájából a ciki kategóriába, azzal nagyobb eredményt érne el az állatvédelem, mint bármilyen jogszabály módosítással, azt pedig nem kell ecsetelni, hogyha az állatbaráttá váló nagy divatmárkák megjelennének édi-bédi kitsch szettekkel kis barátaink és rajongóik számára, akkor ők sem járnának rosszul" - mondta Víg Anikó.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Megan Fox és Ronaldo levetkõzött az Armani kedvéért

    Az Armani új reklámjaiban - nem meglepõen - ismét a márka két arca, Megan Fox és Cristiano Ronaldo szerepel.

    A rövid, és még folytatást sejtetõ videókon csak a hotelszemélyzet lepõdik meg. A sztárok ugyanis alig viselnek mást Armani fehérnemûjükön kívül.

    Az új reklámok története egyszerû, a hotelben megszállt Megan Fox és Cristiano Ronaldo olyan helyzetbe kerül, ahol többet látnak a testükbõl a szobaszervizes alkalmazottak, mint az feltétlenül indokolt lenne.

  • Dzsudzsák ihlette Zimány Linda Sugarbird kollekcióját

    Dzsudzsák ihlette Zimány Linda Sugarbird kollekciójátA modell minap mutatta be új Sugarbird kollekcióját az egyik belvárosi szórakozóhelyen. A jól megszokott Linda-stílus ezúttal azonban elmaradt. Igazán kikerekedhetett a közönség szeme a kifutón felvonultatott textilek láttán: Linda ugyanis úgy döntött, újít, és egészen szokatlan módon labdarúgáshoz kötődő motívumokkal díszíti ruhakölteményeit. A meglepő fordulat természetesen az új szerelemnek, a sztárfocista, Dzsudzsák Balázzsal való kapcsolatának köszönhető, akinek hatására Linda egy kicsit csajosabb, kifejezetten focis kollekciót tervezett.

  • Örökké divatos ruhák

    Vannak ruhák és szabásvonalak, amelyek soha nem mennek ki a divatból. A csónaknyakú, ujjatlan, karcsúsított ruha minden alkalomra megfelelõ: hordhatjuk munkába, elmehetünk benne vacsorázni, és ha fekete színût vásárolunk, akkor akár egy fogadásra is. A térd fölött érõ szûk szoknya is örök klasszikus: magas sarkú, a láb szép formáját hangsúlyozó cipõvel mindig elegáns viselet. Ahogyan az egybeszabott kötött vagy horgolt ruha is: egy ezüst színû övvel és egy jól megválasztott nyaklánccal feldobhatjuk, és máris alkalmi jellegû viseletté válik.

  • Az óegyiptomi kozmetikumok a szembetegségeket is gyógyították

    Az óegyiptomi kozmetikumok, amelyekkel a Nílus-parti birodalom lakói a szemüket hangsúlyozták ki, nem csupán a gonosz erõk bûnös praktikáitól "védtek", hanem bizonyos fertõzésektõl is - derítették ki francia kutatók.

    "A négyezer évvel ezelõtt készített kozmetikumok alapanyagát az ólom sói képezték, a megfelelõ keverék elõállítása gyakorta egy hónapot is igénybe vett" - magyarázta Philippe Walter, a Louvre és a Francia Országos Kutatási Központ, a CNRS közös kutatócsoportjának a társvezetõje.

  • Párizsba csábította a sztárokat az F&F

    Párizsba csábította a sztárokat az F&FElegancia, letisztultság, klasszikus vonalvezetés, stílusos, jól variálható darabok - ez jellemzi az F&F 2011/ Őszi-Téli kollekcióját, amit egy nagyszabású, látványos divat show keretében tekinthetett meg a magyar közönség 2011. május 5-én este a VAM Design Centerben. Az F&F designerei és stylist csapata ezúttal az elegancia, a fények és a csillogás fővárosába, Párizsba repítette a résztvevőket. A város hangulatát egyedülálló látványtechnika és hatalmas kivetítők varázsolták a színpadra és a párizsi stílust tükrözték a kollekció egyes darabjai is.

  • Örök klasszikus hajviseletek

    Örök klasszikus hajviseletekMinden kornak megvolt a maga hajviselete, ami akkor a legdivatosabbnak számított. Éppúgy mint a ruháknál, a hajviseleteknél is van néhány klasszikus darab, ami időről időről visszatér a divatba és előszeretettel viseljük. Ilyen például a hullámos haj (a 20-as évekből), a fejen körbefonott (az 1870-es évekből), a jó magasra feltupírozott konty( a 60-as évekből), vagy például a klasszikus konty, de még rengeteg hajformát lehetne sorolni. Többségét akár otthon is elkészíthetjük magunknak, nem is kell fodrász segítségét igénybe vennünk.

  • Divathét Miamiban

    A pin-up stílus a strandokon is reneszánszát éli, a Miamiban megrendezett divathét tanúsága alapján jövõre is számíthatunk a strandokon matrózsapkás, csíkos és masnis bikinit viselõ lányokra.

    A romantikus nosztalgia másik iránya a hollywoodi díváé magasított derekú bugyival és egy óriási szalmakalappal. Egy újabb divathét zárult le: ezúttal a Miamiban megrendezett Mercedes-Benz Fashion Week ért véget. Ennek az eseménynek az a különlegessége, hogy utcai és alkalmi holmik helyett fürdõruha-kollekcióikat mutattak be.

  • Komoly veszélyeket rejt a lábujj-közötti papucs

    A nyári slágerpapucsok - melyek többnyire habosított mûanyagból álló lapos talpból és egy Y alakú gumipántból állnak és jellegzetesen "slattyogó" hangot adnak - kárt tehetnek egészségünkben.

    Az Amerikai Sportorvosi Iskola tanulmánya szerint ezeknek a papucsoknak a viselete felelõs lehet számos, testünkön észlelt fájdalomért és panaszokért. A lábgyógyászattal foglalkozó szakemberek véleménye szerint, kedvenc nyári papucsunk több egészségügyi problémáért felelõs, mint bármely más lábbeli, a magassarkú cipõket is beleértve - írja a MediPress.

  • Penélope és Mónica Cruz divatot teremtenek

    Penélope és Mónica Cruz nem csak Hollywood egyik legszebb színész testvérpárja, õk divatot is teremtenek. A zürich-i Divat Napokon bemutatták vadonatúj kollekciójukat is.

    A divatrajongók tudják, a Cruz nõvérek egyszer már kaptak egy lehetõséget a Mangótól, hogy vendégtervezõként egy kollekciót papírra vessenek a divatóriásnál. Most egy másik nagyhatalom, a Charles Vögele adott lehetõséget a gyönyörû spanyol testvérpárnak, hogy ezúttal rögtön két kollekcióval is meglepjék a nagyérdemût. Egy az idei õszi/téli, egy pedig a jövõ tavaszi/nyári.

  • Szív alakú száj a divat az Olasz plasztikai sebészeteken

    Róma - A szív alakú száj a divat a húsos és a túlságosan vastag ajkak helyett.

    Néhány olasz plasztikai sebész véleménye szerint a szív alakú ajkak a legcsábítóbbak.

    Apró és nem maradandó beavatkozásra van csupán szükség ahhoz, hogy egy nõnek olyan ajkat varázsoljanak, mint amilyen a gésáknak van, akik a legtöbb férfi számára a csábítás és az erotika csúcsát jelentik - magyarázta Giulio Basoccu plasztikai sebész, a római La Sapienza Egyetem tanára.

  • Speciális melltartó, ami véd a zaklatókkal szemben

    Speciális melltartó, ami véd a zaklatókkal szembenRepülőmérnöknek tanuló egyetemisták agyából pattant ki az ötlet: áramütéses melltartó erőszakoskodók ellen. A szerkezet 3800 kilovolt feszültséggel csap a támadó kezére, a rendőrségi sokkolókhoz hasonló áramütést mér rá. Áramütéssel védi viselőjét az erőszakoskodókkal szemben egy melltartó, amelyet Indiában kezdtek kifejleszteni repülőmérnöknek tanuló egyetemisták. A melltartó viselőjét nem éri áramütés, amit egy védőréteg beépítésével értek el, így abszolút biztonságosan használható.

  • Hello Kitty kutyusoknak

    Azt, hogy kutyából nem lesz szalonna, tudjuk. Viszont hogy kutyából macska? Pedig minden lehetséges! Hello Kitty trend kutyabolondoknak!

    Ha a kutyákat kérdeznénk valószínûleg megalázónak tartanák, hogy egy nyálas pink trend macskát eröltetnek rájuk. Ám a cukiságokra gerjedõ gazdik szívét ugyanazon a húron pengeti kedvenc csivavájuk és kedvenc Hello Kitty cicájuk. A kettõ kombója már szinte magától értetõdik. Ehhez a bolondériához a lelkes gyártók mindenféle stuffokat kínálnak. Nem fontos szegény kutyusunkból komplett bolondot csinálnunk.

  • Új brand a láthatáron!

    Végre Magyarországon is nõ a kereslet az igényes, kreatív, tökéletesen formatervezett divatcikkek iránt. Még nagyobb örömet jelent számomra látni, hogy e divatcikkeket nem csak a külföldi nagy tervezõk szalonjából szerzik be a fanatikusok, hanem a hazai tervezõk termékeit egyre inkább elõtérbe helyezik. Nem véletlen, hiszen látva a kínálatot, igencsak elégedettek lehetünk a feltörekvõ generációval. És ha az igényességrõl, luxusról beszélünk, mi más juthatna eszünkbe a hazai divat világából, mint a Gabo márkanév. Fölkerestük hát Szerencsés Gabriellát, és brand-jérõl faggattuk.

  • Az Oscar-gála legszebb ruhakölteményei

    Az Oscar-gála legszebb ruhakölteményeiVasárnap tartották a 86. Oscar díjátadót Los Angeles-ben, ahol azon kívül, hogy ki nyeri el az aranyszobrocskát, utána rögtön a felvonuló ruhák kapják a második legnagyobb figyelmet. Ez idén sem volt másképp. Összességében voltak tökéletes választások, de voltak olyan sztárok, akik választhattak volna jobban is. A díjátadót Ellen DeGeneres vezette (amerikai talkshow-t vezet nagy sikerrel, már több éve), és a kritikusok szerint nagyon vontatottra sikeredett, ráadásul alig volt emlékezetes poénja a műsorvezetőnek.

  • Roberto Cavalli és Laetitia Casta: Egy kis díva

    Ha két olyan ember összeáll, mint Roberto Cavalli és Laetitia Casta, abból már baj nem lehet.

    És valóban, az új "Diva Bag" kollekció kampánya igen jól sikerült. Különösen bájosak a werk fotók, Laetitia még mindig a világ egyik legszebb teremtése, nem kétség.

    “Azért választottam Laetitiát a tavasz/nyári reklámkampányomhoz, mert világ életemben a valódi nõi szépség inspirált a legjobban. Az igézõ tekintetével, a természetes vidámságával és érzékiségével tökéletesen illik ahhoz az imázshoz, amelyet a Diva Bag közvetít.

  • A barna haj a nõi sikeresség záloga?

    London - A barna haj a nõi sikeresség záloga - tûnik ki egy brit közvélemény-kutatás során.

    A hajfestéket gyártó Garnier Nutrisse megrendelésére végzett felmérésben mintegy hatezren vettek részt, s mint kiderült, a férfiak 71 százaléka a sötét hajú hölgyeket részesíti elõnyben, ha tartós kapcsolatra vágyik - olvasható a The Daily Telegraph online kiadásában.

    A megkérdezettek 81 százaléka a barnákat tartja a szebbik nem legõszintébb, 76 százaléka pedig a legintelligensebb képviselõinek.

  • Virágos, tengerészcsíkos, metálos!

    Változatos lesz a 2010-es tavaszi-nyári divat, hiszen a trendben a játékosság és a kreativitás mellett a színek és az anyagok variálhatósága is dominál. A divattervezõk idén a kortárs, modern divattól kezdve akár a nosztalgiába feledt idõkig is visszanyúlnak. A végeredmény egy egyedi, sikkes, nõiesen sugárzó trendkavalkád, mely remélhetõleg hamarosan visszaköszön a budapesti utcákon is!

    Az idei tavaszi-nyári divat kulcsszavai a virágözön, tengerész, metallica, rövidnadrág!

  • Praktikus és trendi sálviseletek

    Praktikus és trendi sálviseletekA hideg idő és a tél beköszöntével már egyre többen előveszik a szekrény mélyén lapuló téli kiegészítőket, sapkákat, sálakat kesztyűket. Ha kissé leleményesek vagyunk a sál nem csak arra szolgál, hogy megvédje a nyakunkat a hidegtől, hanem ötletesen felhasználva egy nagyon trendi kiegészítő, amely feldobhatja a viseletünket. Ezért nem mindegy, hogyan kötöd meg, hiszen anyagától és hosszúságától - és persze a kabát stílusától - függően is változhat. Íme néhány módszer, hogyan dobhatjuk fel a sálunk segítségével öltözetünket.

  • A kirakati babák újabban 'életre kelnek'

    Budapest - Mozognak, térdelnek, támaszkodnak, nyújtóznak, vagy éppen a nyakkendõjüket kötik meg a modern kirakati babák, amelyeknek - akárcsak a kirakatoknak - léteznek trenddiktáló, neves tervezõi, gyártói és forgalmazói.

    Persze csak azokban az országokban, ahol még egyáltalán fontosak a kirakatok, ezek a legõsibb reklámeszközök, és ahol nemcsak a plázák befelé forduló épülettömbjei, fantáziátlan, rideg folyosói és divatjamúlt belsõ terei várják a vásárlókat.

  • Vigyázatt támadnak a cicik

    Az egyik nagy fehérnemûcég olyan push-up melltartót fejlesztett ki, amely nem erõszakosan felnyomja a ciciket, hanem valóban nagyobbá teszi.

    Az M&S új melltartói forradalmiak. A betét pehelykönnyû, és a melltartók alakja speciálisan van kialakítva, így a cicik valóban nagyobbnak tûnnek, méghozzá két számmal, és nem arról van szó, hogy a cicifix erõszakosan felnyomja a kebleket. A betét súlya fele akkora, mint a hagyományos push-up melltartókban alkalmazott betéteké. Az új melltartóval könnyen megvalósítható a klasszikus ideál, a homokóraalkat.