rss
  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?

  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

    "Ahelyett, hogy árral szemben úszik a divat (tisztelet a kivételnek), talán stratégiát kellene váltania és az állatvédők zászlaját brend logójuk mellé tűzve utat engedne ennek a kedves és emberi változásnak. Vannak persze PETA és egyéb állatvédő szervezetek logójával ellátott szépségipari termékek, de hol van ez attól, hogy például a Gucci piacra dobna egy doggy vagy kitten wear kollekciót és egy New York s divathéten a stílusos kutyusok vagy cicák társaságában vonultatná fel mísz modelljeiket. Nem lenne szimpatikus? Nem lenne trendi? Nem lenne újító?" - teszi fel a kérdést Víg Anikó stylist.

    Az biztos, hogy az állatvédők tábora, már fogyasztói szegmensként is egy jelenség, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni és ahogyan az emberi civilizáció a fejlődés útján halad előre, úgy válnak a múlt ködfoltjaivá ezek a barbár skalpvadász státusszimbólumok, mint a bunda.

    De miért kísért még mindig itt közöttünk?

    Mert a divat küzd ellene. A divat, mint vizuálkommunikátor nagyhatalom pedig egy perc alatt el is söpörhetné, ezeket a jelen emberéhez méltatlan berögződéseket, hiszen ha csak a Hermés táskákra gondolunk beláthatjuk,hogy bármikor képes státuszszimbólumot teremteni, vagy azt formálni.

    "Ha a divat átsorolná a bundát és társait a menő kategóriájából a ciki kategóriába, azzal nagyobb eredményt érne el az állatvédelem, mint bármilyen jogszabály módosítással, azt pedig nem kell ecsetelni, hogyha az állatbaráttá váló nagy divatmárkák megjelennének édi-bédi kitsch szettekkel kis barátaink és rajongóik számára, akkor ők sem járnának rosszul" - mondta Víg Anikó.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Új brand a láthatáron!

    Végre Magyarországon is nõ a kereslet az igényes, kreatív, tökéletesen formatervezett divatcikkek iránt. Még nagyobb örömet jelent számomra látni, hogy e divatcikkeket nem csak a külföldi nagy tervezõk szalonjából szerzik be a fanatikusok, hanem a hazai tervezõk termékeit egyre inkább elõtérbe helyezik. Nem véletlen, hiszen látva a kínálatot, igencsak elégedettek lehetünk a feltörekvõ generációval. És ha az igényességrõl, luxusról beszélünk, mi más juthatna eszünkbe a hazai divat világából, mint a Gabo márkanév. Fölkerestük hát Szerencsés Gabriellát, és brand-jérõl faggattuk.

  • Õsszel is sortban

    A celebek vagy az utcai divatblogok szereplõinek legjobban sikerült szettjeit érdemes és egyáltalán nem lehetetlen utánozni.

    Abban már megegyeztünk, hogy logikát ebben nem érdemes keresni, azonban aki szívesen hordana mostanában sortot, viszont gondban van, hogy hogyan és mivel kombinálja, annak mindenképp érdemes tovább olvasnia.

    Mára ugyanis egy õszi, sortos összeállítást választottunk, az olasz The Blonde Salad stílusblogból.

  • A só áldás a bõrnek

    Miközben Michelle Obama amerikai first lady és Michael Bloomberg, New York polgármestere más hírességekhez hasonlóan a sófogyasztás csökkentése mellett kampányol, a szépségipar a só külsõ használatának elõnyeit hirdeti. "A sót gyakorlatilag az idõk kezdete óta használják bõrradírként - mondja az Allure magazin fõszerkesztõje, Linda Wells. - Olyan, akár egy remek hámlasztó, és emellett valóban jó érzés a bõrnek. Vannak lazító fürdõsók, amelyekben egyszerûen csak áztatjuk magunkat, ráadásul gyulladásgátló hatásúak is. Akkor is hasznosak, ha puffadtnak érezzük magunkat".

  • Megan Fox és Ronaldo levetkõzött az Armani kedvéért

    Az Armani új reklámjaiban - nem meglepõen - ismét a márka két arca, Megan Fox és Cristiano Ronaldo szerepel.

    A rövid, és még folytatást sejtetõ videókon csak a hotelszemélyzet lepõdik meg. A sztárok ugyanis alig viselnek mást Armani fehérnemûjükön kívül.

    Az új reklámok története egyszerû, a hotelben megszállt Megan Fox és Cristiano Ronaldo olyan helyzetbe kerül, ahol többet látnak a testükbõl a szobaszervizes alkalmazottak, mint az feltétlenül indokolt lenne.

  • Az élõ divat: Julianne Moore

    Julianne Moore a luxus záloga?

    Julianne Moore egy igazi díva. Ezzel sok újat nem árultunk el, hiszen a divat világában modellként évrõl évre feltûnik, az elõkelõ márkák már régen felfedezték maguknak, a sznobizmus korlátait feszegetve vált hû szimbólumává a luxusnak, pedig ki hinné, hogy már 50 éves!

    A vörös ciklon Clive Owen-nel karöltve a Bulgari-t is megihlette. Gyönyörû táskáit nem gyõzi szorongatni a kampány képein.

  • Sugarbird divatbemutató a Balaton partján

    Sugarbird divatbemutató a Balaton partjánIzzott a levegő a Balaton egyik legnépszerűbb szórakozóhelyén, a Palace diszkóban. Horváth Éva és Dukai Regina a Sugarbird bikini bemutatóján ejtette ámulatba a férfiakat.

    A Sugarbird legújabb divatbemutatóját a siófoki Palace diszkóban rendezték meg. A közönség partihangulatban csodálhatta meg az idei nyár fürdőruha kollekcióját. A csinos modellek mellett olyan sztárvendégek is kifutóra léptek, mint Horváth Éva és Dukai Regina.

  • Versace színes platformcipõk

    A platform cipõk fénykorát éljük. A Versace is beállt a sorba és elengedte a fantáziáját - elképesztõ darabokat tervezve az idei nyári szezonra.

    Noha lassan kifutunk az év legmelegebb három hónapjából, érdemes megcsodálni az "Alice Csodaországban-ihletésû" lábbeliket.

    A platformcipõk széles skáláját láthattuk már a sztárokon és az üzletekben, de olyan darabokat, amelyek a Versace nyári kínálatában szerepelnek, valószínûleg még soha.

  • Sanremo: Fesztivál és a divat

    Sanremo: Fesztivál és a divatAndrea Bocelli, Eros Ramazotti, Zucchero, Laura Pausini - mind a Sanremói Dalfesztiválnak köszönhetik, hogy később egy világ ismerte meg munkásságukat, tehetségüket. Kevesen tudják, de a ligúriai gála adta az alapötletét az Eurovíziós Dalfesztiválnak is, még 1956-ban. Öt estén keresztül fut a nagyszabású olasz program, az ötödik a döntő éjszakája. Újabban a fesztivált mintegy kvalifikációként is használják az Eurovízióra - így két legyet ütnek egy csapásra. A jeles eseményen nem csak az olasz közélet szereplői képviseltetik magukat, számos alkalommal külföldi sztárvendéggel is büszkélkedhettek, akik besegítettek a műsor celebrálásába.

  • Dús haj, lágy fürtök, kínai bubifrizurák - 'jól fésült' a legfrissebb frizuradivat

    Budapest (2008) - Hódít az új, nõies romantika, a fiatalosan kócos és a szeszélyesen vágott fru-fru egyaránt. A férfiak ismét valódi férfiak lesznek - nem pedig nõies fiúk -, mert rövid tincseket és igazi macsó fejeket tervezett számukra 2008-ra az egyik hajápoló cikkeket gyártó világmárka. Az új romantika jegyében fogant trend jellemzõje a dús volumenû haj, amelyet rafinált krémekkel, zselékkel és tupírral érnek el, majd a tetejét szépen megfésülik és lazán belakkozzák. A retrós jegyeket rózsás ajkak, õzike szemek, barack arcszín, valamint virágos, áttetszõ selyem és muszlin ruhaköltemények egészítik ki - hangzott el egy fodrászstúdióban tartott bemutatón. Gyakori a felfogott haj és a laza, hosszú, hullámos is.

  • Téli sminkek

    A fagyos telet idén magunkra is ölthetjük, hiszen a hideg csillogás a legújabb divat. Lila púder a szemhéjra, csillám a pillákra, rózsaszín ajkak, ezüst körmök, és máris kész a hûvös Hókirálynõ-stílus. Alternatívaként lehetünk fáradtak is, s ehhez még smink sem kell.

    Idén nagyon divatosak a hideg színek: a lila, a rózsaszín, az ezüst, a királykék, a szürke, a fekete, a pink, és a zöld. A fagyos külsõ eléréséhez kellõ csillogásra is szükségünk van: a szájfény vagy a körömlakk lehet önmagában csillogó, de csillámporral is fokozhatjuk az élvezeteket.

  • Papírpillát hord aki divatos!

    A szépségiparban nem ritkák a meghökkentõ, figyelemfelkeltõ divatirányzatok. A legfrissebb trendek azonban minden képzeletet felülmúlnak! Mintás, színes mûszempillákat dobott a piacra egy angol cég, amelyeket háromféle változatban rendelhetnek meg az érdeklõdõk az interneten. Ami egyedivé teszi õket, az pedig az alapanyag, ugyanis papírból készülnek.

    A mûszempillák mintázatát és formáját az origami mûvészet inspirálta: kapható lómotívumos, ami a sikert, rózsás, ami a boldogságot és barackvirágos, ami a szerelmet szimbolizálja.

  • Örök klasszikus hajviseletek

    Örök klasszikus hajviseletekMinden kornak megvolt a maga hajviselete, ami akkor a legdivatosabbnak számított. Éppúgy mint a ruháknál, a hajviseleteknél is van néhány klasszikus darab, ami időről időről visszatér a divatba és előszeretettel viseljük. Ilyen például a hullámos haj (a 20-as évekből), a fejen körbefonott (az 1870-es évekből), a jó magasra feltupírozott konty( a 60-as évekből), vagy például a klasszikus konty, de még rengeteg hajformát lehetne sorolni. Többségét akár otthon is elkészíthetjük magunknak, nem is kell fodrász segítségét igénybe vennünk.

  • Pántok, hegyes orrok és vastag sarkak jellemzik az idei cipődivatot

    Pántok, hegyes orrok és vastag sarkak jellemzik az idei cipődivatotA 2014-es év cipődivatja sokak számára eléggé meglepő lehet, ugyanis több olyan stílust csempésztek vissza a tervezők, amiket már réges régen elfeledtünk vagy el akartunk feledni. Emellett lesznek megszokott, örökké divatos irányzatok is. Már hozzászokhattunk az éktalpú cipők látványához, amikkel mindig együtt járt a vastag sarok, de meglehetősen furcsán hat a tűsarkúra emlékeztető cipőkön ez az elsőre otrombának tűnő sarok. Ezek a sarkok pedig szinte minden boltban megtalálhatóak lesznek az idei szezonban.

  • Őszi sláger: kis fekete bőrruha

    Őszi sláger: kis fekete bőrruhaEgyre nagyobb divatnak örvendenek a kis fekete ruhák kiegészített változatai, a kis fekete bőrruhák. Sztároknál is egyre több helyen láthatjuk, hogy ilyen ruhát választanak egy-egy nyilvános megjelenésükre. A ruha nem mindig teljes egészében áll bőrből, van hogy csak éppen egy-egy csík vagy a ruhának egy bizonyos részé áll bőrből. Ezek a ruhák főként feketében találhatóak meg, de azért találkozhatunk egy-egy világosabb darabbal is a polcokon. Ezek a ruhadarabok ősszel is hordhatóak egy hozzá illő kardigánnal és harisnyával.

  • Szív alakú száj a divat az Olasz plasztikai sebészeteken

    Róma - A szív alakú száj a divat a húsos és a túlságosan vastag ajkak helyett.

    Néhány olasz plasztikai sebész véleménye szerint a szív alakú ajkak a legcsábítóbbak.

    Apró és nem maradandó beavatkozásra van csupán szükség ahhoz, hogy egy nõnek olyan ajkat varázsoljanak, mint amilyen a gésáknak van, akik a legtöbb férfi számára a csábítás és az erotika csúcsát jelentik - magyarázta Giulio Basoccu plasztikai sebész, a római La Sapienza Egyetem tanára.

  • Dior furcsa modellekkel mutatta be legújabb kollekcióját

    A párizsi divathéten a Christian Dior is bemutatta sokkolóan színes kollekcióját, ami mûnövényekkel és fejre húzott nejlonokkal tette teljessé a képet.

    A Christian Dior divatbemutatója annyira színesre sikerült, hogy rögtön a Bouchra Jarrar divatház minimalizmusához hasonlították, virágok, rikító árnyalatok ünnepe indította útjára 2010. július 5-én a párizsi divathetet. John Galliano angol tervezõnek a Christian Dior divatház számára készített 2010-2011-es õszi-téli kollekcióját mutatják be, amin a sziromszerû fodrok éppen olyan hangsúlyos szerepet kaptak, mint a melegférfi-stílus és a fejre húzott színes és sokkoló nejlon.

  • Praktikus és trendi sálviseletek

    Praktikus és trendi sálviseletekA hideg idő és a tél beköszöntével már egyre többen előveszik a szekrény mélyén lapuló téli kiegészítőket, sapkákat, sálakat kesztyűket. Ha kissé leleményesek vagyunk a sál nem csak arra szolgál, hogy megvédje a nyakunkat a hidegtől, hanem ötletesen felhasználva egy nagyon trendi kiegészítő, amely feldobhatja a viseletünket. Ezért nem mindegy, hogyan kötöd meg, hiszen anyagától és hosszúságától - és persze a kabát stílusától - függően is változhat. Íme néhány módszer, hogyan dobhatjuk fel a sálunk segítségével öltözetünket.

  • Nem létezik tabu a fürdõruhadivatban

    Idén nyáron nincsenek tabuk a fürdõruhadivatot illetõen. Trendi a trikini, klasszikus a bikini, bevállalós a monokini. Szétnéztünk néhány strandon, s megállapítottuk, hogy a Magyar mindenféle rucit örömmel fölvesz (vagy levesz), hogy pancsolhasson, napozhasson.

    Kíváncsiak voltunk, a honi nõk mennyire követik az idei fürdõruhadivatot, ezért kilestünk néhány strandra. A az egyik Tisza parti strandon a fürdés tilos, kizárólag csak napozni szabad. Kétrészes fürdõruhájában a lány tartja a szolíd normát.

  • A 80-as évek az új trend?

    Lassan vége a télnek, így máris érdemes a tavaszi trendekre figyelni, hogy a következõ hónapokban is divatosak legyünk. Érdemes tudni, hogy jellemzõen visszatérnek a 80-as években hordott holmik, amiket egyszer más szívesen viseltünk. Lássuk részletesen, mit vegyünk fel tavasszal.

    A 2010-es tavaszi divat alapvetõen a 80-as éveket idézi. A visszatérnek a cicanadrág típusú testre feszülõ alsók, a válltömések és a rövid biciklisnadrágok.

  • Ruhák kánikula idejére

    Szeretnél csinosan és divatosan öltözködni, de az sem mellékes számodra, hogy milyen anyagból készült a kedvenc ruhád? Erre is van megoldásunk!

    Nincs új a nap alatt, ha divatról van szó. Ezen a nyáron szinte minden trendi, legyen szó akár etnóról, neon színekrõl, fodrokról vagy farmerrõl. Könnyen elõfordulhat, hogy már nem elég a hatalmas kínálat, és már a színeken és fazonokon túl inkább arra is koncentrálunk, hogy mi a jó a bõrnek, a testnek.