rss
  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatban

  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatbanNemcsak a divatot, hanem a hatvanas évek társadalmát is fejre állította, és úgy vélik, manapság már nem születhet olyan áttörés az öltözködésben, amelyet a miniszoknya kedden 80 éves megalkotója, Mary Quant hajtott végre. A tervező sikertörténete 1955-ben kezdődött, amikor London sikkes Chelsea negyedében megnyitotta Bazaar nevű butikját. Az akkoriban 21 éves lányt azóta elhunyt férje és üzlettársa támogatta. Egyszer túl rövidre vágta az anyagot, majd piacra került az első miniszoknya-kollekció. Ki hitte volna, hogy ez egy világmeghatározó divattrend lesz?!

    Nem sokkal később már az egész világon tombolt a miniláz, s amit az erkölcsi apostolok obszcén rongynak tekintettek, az nők - és férfiak - seregeit sodorta önkívületbe.

    Nagyobb szabadság a lábaknak és a fejnek, ez volt az, amire a nők vágytak. Ez járt Mary Quant fejében is, amikor a kritikus térdvonalnál jóval feljebb vágta el az anyagot. "Valahogy boldoggá tette az embereket" - magyarázta a tervező. "Áttörés volt" - hangsúlyozta.

    Ekkoriban már a miniszoknya mellé a rockzene is felzárkózott.

    A fiatalon hatalmas sikert elérő tervezőnek a vérében volt a szabászat: már ötévesen magának varrta ruháit, később a londoni Goldsmith College iparművészeti iskola hallgatója lett. Nem akart provokálni, inkább csak jól akarta érezni magát. "Nem akartam botrányt" - hangsúlyozta.

    Miután a mini szalonképessé vált, és túl sok pucér felület lepleződött le, Mary Quant - elsőként - finom harisnyanadrágba bújtatta a női lábakat. Maga II. Erzsébet királynő is, aki inkább kézitáskák, semmint miniszoknyák iránti vonzalmáról híres, elismerte a tervező érdemeit, 1966-ban érdemrenddel tűntette ki.

    Mikor már a Beatles tagjai is minibe bújtatták barátnőiket, és a kifinomult hölgyek is behódoltak, a miniszoknya pedig a hatvanas évek szimbólumává vált, Mary Quant 1969-ben elindította saját divat- és kozmetikai hálózatát. A márka különösen Japánban ért el nagy sikereket. Quant 2000-ben vonult vissza az üzleti életből.


    A 80 éves asszony manapság vidéken él, szenvedélyes kertész. A miniszoknyát már csak különleges alkalmakkor veszi elő, mint évekkel ezelőtt elmondta, általában nadrágot, pólót és dzsekit hord.

    A 21. században szerinte a nőknek elsősorban egyvalamire lesz szükségük az öltözködésben, ez pedig a fekete harisnyanadrág.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Visszatér a hatvanas évek férfi frizuradivatja

    Düsseldorf - Újra a hosszabb haj lesz a frizuradivat a férfiak számára, a hatvanas évek a nõk és a férfiak fején is visszaköszön - derült ki a nemzetközi hajdivatnapok közeledtével.

    A németországi Düsseldorfban március 21. és 23. között megrendezésre kerülõ vásár elõtt Carine Bartholomé sztárfodrász mondta el véleményét az idei szezon hajdivatjáról.

    A stílusszakértõ szerint népszerûek lesznek azok a hajvágások, amelyekkel az ember otthon is boldogul.

  • Férfi frizuratrendek

    Régi igazság, a divat valójában ismétlõdés. A korábbi évtizedek egy-egy trendjének, divathullámának rendszeresen van egy "újra-felfedezése", nincs ez másként 2010 férfifrizura divatjában sem.

    Tavaly elmondtuk, a trendet az angol fiúiskolák jófiús anyu kedvence frizurája, illetve a tépett, kócos, vadnak kikiáltott haj határozza meg. Túl sok változás idén sem várható. A kószán elõugró kisfiús tincs 2010-ben változatosabb lesz, sokkal jobban állítható a fej formájához, homlok hosszához mint korábban.

  • Ez lesz a divat 2017-ben

    Ez lesz a divat 2017-benA 2017-es év nem a túlzások éve lesz, sokkal inkább a finomabb, lágyabb stílus kerül ezúttal előtérbe. Az extrém kiegészítők eltűnnek és a tervezők a hangsúlyosabb mintákra koncentrálnak majd. A következő évet főként a 70-es évek hangulata alapozza meg, így akár az anyukák és a nagyik szekrényében is érdemes szétnézni. Ami biztos, 2017 legnagyobb őrülete a csíkos lesz, minden mennyiségben és mindennel kombinálva, mindenféle variációban, hosszában, keresztben, kinek mi a megfelelő és persze mi áll jól.

  • Kifutón a világ legidősebb szupermodellje

    Kifutón a világ legidősebb szupermodelljeCarmen Dell\'Orefice bebizonyította, hogy még ennyi idősen is eredményt tud felmutatni a divatvilágban. Egy nap kétszer is neki tapsoltak a kifutón a New York Fashion Week nevű divatrendezvényen. Elegánsan könnyednek látszott a kifutón a divatszakmában jól ismert new yorki modell, aki a világon a legrégebben dolgozik a szakmában. A rendezvényen két kollekciót mutatott be. Először Norisol Ferrari divattervező karamell színű estélyijét viselte, néhány órával később a finn Marimekko által jegyzett, merész, kortárs dizájnér ruhájában jelent meg a közönség előtt.

  • A legdivatosabb állatmintás ruhák

    Tigris, leopárd, zsiráf és zebra – a nagyvadak és szelídebb társaik mind szerepet kapnak 2010 tavaszán a divat világában.

    A divat örök körforgásában vannak kimeríthetetlen ihletõ forrást adó témák. Ilyen az állatvilág, a vadállatok, a hüllõk, az afrikai emlõsök csodaszép, dekoratív mintákkal borított teste. Idén tavasszal és nyáron is sok divattervezõ kollekciójában feltûnnek a mutatós állatmintás ruhák és öltözékkiegészítõk.

  • Őszi sláger: kis fekete bőrruha

    Őszi sláger: kis fekete bőrruhaEgyre nagyobb divatnak örvendenek a kis fekete ruhák kiegészített változatai, a kis fekete bőrruhák. Sztároknál is egyre több helyen láthatjuk, hogy ilyen ruhát választanak egy-egy nyilvános megjelenésükre. A ruha nem mindig teljes egészében áll bőrből, van hogy csak éppen egy-egy csík vagy a ruhának egy bizonyos részé áll bőrből. Ezek a ruhák főként feketében találhatóak meg, de azért találkozhatunk egy-egy világosabb darabbal is a polcokon. Ezek a ruhadarabok ősszel is hordhatóak egy hozzá illő kardigánnal és harisnyával.

  • Aki feltalálta a farmert: 180 éve született Levi Strauss

    "Semmi sem kelt elhanyagoltabb benyomást, mint ha egy munkás zsebei szakadtak" - írta helyeslõleg a San Franciscó-i újság 1873-ban, amikor árusítani kezdték a hiányosságot orvosló farmernadrágot. A "feltaláló", Levi Strauss száznyolcvan éve, 1819. február 26-án született.

    A legamerikaibb ruhadarab atyja Németországban, Loeb Strauss néven látta meg a napvilágot. Tizennyolc évesen vándorolt ki Amerikába, ahol - immár Léviként - betársult két féltestvére méteráru-kereskedésébe. 1853-ban a kaliforniai aranyláz hírére õ is a nyugati partra indult szerencsét próbálni, de nem arany után kutatott:

  • Ezek a legmenőbb ékszerek idén

    Ezek a legmenőbb ékszerek idénAz ékszereket márcsak azért is imádják a nők, mivel ékszert szinte mindig viselünk, még akkor is, amikor táskát és cipőt sem feltétlenül. Egy jó ékszer öltözteti és feldobja a külsőt. Ebben az évben a merészebb hangsúlyosabb kicsit durvább fémékszerek is hangsúlyt kapnak. A legkedveltebbek az oversize méretű, statement nyakláncok, melyek egy egyszerű pólót is átalakítanak. Idén a plasztikból készült kiegészítők is visszatértek, ám a neonszínek már a múlté, helyette a kristályos átlátszó darabok hódítanak.

  • Szemceruza, alapozó, ajakbalzsam csak férfiaknak

    Elõtérbe kerülnek a férfi kozmetikai termékek!?!

    London - Taxi Man márkanéven férfiaknak készült sminksorozatot dobott piacra a héten az egyik legnagyobb brit kozmetikai üzletlánc.

    Elsõként a Guyliner fantázianevû szemceruza és a hozzá való lemosó zselé, a Manscara jelent meg. Ha jól fogynak, akkor még a nyáron a polcokra kerül a Taxi Man férfipúder és ajakrúzs is.

  • A bõ ingek már nem divatosak a teltek számára

    Többrétegû öltözködés! Ez a jelszava a nagy méretekkel bíró hölgyek 2008. õszi divatjának, a DivatMarketing elõrejelzése szerint. A legutóbbi düsseldorfi divatvásárokon több tucatnyi cég csak a teltek számára kínálta a legújabb trendet, valamint modellek, fazonok százait. A magyar szaklap összeállítása ezekbõl tallóz.

    Magyarországon a duci nõk fõleg két csoportra oszthatók az öltözködés terén: vagy túl szûk holmit hordanak, ami elõnytelen, vagy a másik végletbe esnek, azaz bõ ingekkel takargatják magukat.

  • Hajból készített ruhát egy brit fodrásznõ

    Hajból készített ruhát egy brit fodrásznõEgy brit fodrász, Jodie Breeds nem dobta szemétbe vendégei levágott haját, hanem inkább arra az elhatározásra jutott, hogy újrahasznosítja a természetes anyagot. Több héten át gyűjtögette a hosszabb tincseket, majd az összes tincset egyforma szőke árnyalatúra festette. A ruhaterv megvalósításhoz azonban varrónő nagynénje segítségét kérte. Ketten együtt hat órán keresztül dolgoztak, mire összerakták a furcsa kreációt. A hajból készült ruhát a verseny legkülönlegesebb ruhakölteményeként emlegetik azóta is.

  • A színek hatása

    A színek hatásaKöztudott, hogy a minket körülvevő színek hatással vannak ránk illetve környezetünkre egyaránt. Nem csak a minket körülvevő falakkal van ez így, hanem ugyanígy befolyásolhatjuk színekkel a saját és környezetünk hangulatát és benyomásait. Például a zöld egy nyugtató hatású szín ( ezért is, hogy orvosi rendelőkben ilyen színűek a falak), de nem álmosítja el az embert. A piros szín viselése felhívja a figyelmet viselőjére illetve plusz energiával tölti fel. A pirosat viselők jobban is teljesítenek a nehézkes szituációkban.

  • Bõrtumort okozott egereken a hidratálókrém

    Washington - Egyes, gyakran használt krémek bõrrákot okozhatnak, legalábbis egereknél - közölték amerikai kutatók. További vizsgálatok szükségesek annak megállapítására, kialakulhat-e hatásukra embereknél is daganat.

    Allan Conney vezetésével a Rutgers Egyetem (New Jersey) kutatói azt vizsgálták, megelõzhetõ-e koffeinnel a bõrrák, amikor felfedezték a krémhasználat kockázatát. "Egy biztonságos krémet kerestünk, amelybe beletehetjük a koffeint" - mondta Conney.

  • Papírpillát hord aki divatos!

    A szépségiparban nem ritkák a meghökkentõ, figyelemfelkeltõ divatirányzatok. A legfrissebb trendek azonban minden képzeletet felülmúlnak! Mintás, színes mûszempillákat dobott a piacra egy angol cég, amelyeket háromféle változatban rendelhetnek meg az érdeklõdõk az interneten. Ami egyedivé teszi õket, az pedig az alapanyag, ugyanis papírból készülnek.

    A mûszempillák mintázatát és formáját az origami mûvészet inspirálta: kapható lómotívumos, ami a sikert, rózsás, ami a boldogságot és barackvirágos, ami a szerelmet szimbolizálja.

  • Milyen legyen a férficipõ sarka?

    Magasabbnak látszani a copõ révén sikk?!

    Milánó - Az 1970-es években volt nagy divatja, aztán letûnt, most újra hódít a rejtetten vagy nyiltan magasított sarkú férficipõ.

    Viselik olyan ismert politikusok, mint Silvio Berlusconi vagy Nicolas Sarkozy, és a hozzájuk hasonlóan nem túl nagyra nõtt mûvészek, mint Elton John, aki több mint három évtizede is élen járt viselésében, valamint Mick Jagger vagy Tom Cruise.

  • Az Escada új arca Milla Jovovich

    Egy ideje kevesebbet lehetett hallani a gyönyörû modellbõl lett színésznõrõl, most viszont egybõl egy világmárka arcaként tér vissza Milla.

    Az Escada ugyanis Jovovichot választotta õszi-téli kampánya fõ arcának. A képeket a neves német származású divatfotós, Peter Lindbergh készítette, a márka visszafogott stílusától picit eltérõbb glam-es, rockosabb hangulatban. Egyelõre ugyan még csak egy kép látott napvilágot, feltehetõleg hamarosan ezt a többi is követi. A 35 éves Milla kétségtelenül remek formában van, még ha a fotókon kicsit morózus arcát is mutatja.

  • Itt vásárolj, ha Londonba utazol

    Párizs, és New York mellett London kínálja a legizgalmasabb vásárlási élményt a világon. Az üzletek nagysága, mennyisége, és sokfélesége lenyûgözõ, és számos egyedi, érdekes, máshol nem látható bolt is található Londonban, melyek különleges termékeket értékesítenek.

    Természetesen megtalálható itt minden világmárka üzlete, valamint tervezõi butikok is. Az árak ugyanakkor magasak, de némi nézelõdés után akciós termékeket is lehet találni. London fõ bevásárlóterületei az Oxford street és a Regent street körül összpontosulnak, a Knightsbridge pedig a felsõkategóriás termékek fellelhetõségi helye.

  • Trendi hajat!

    Milyenre lövöd be a séród?!

    Gótikus, bizarr, letisztult, vidéki - romantikus és fiatalos a legújabb frizuradivat

    Budapest - Egyre gyorsabban változik a hajviseleti trend, amelyet az életmód, a divat és a hírességek diktálnak. No meg a hajkencék és formázók gyártói, akik részben alkalmazkodnak az általános irányzatokhoz, és egyúttal maguk is diktálják azt - derült ki a világ egyik legnagyobb hajápoló kozmetikai márkájának csütörtöki bemutatóján.

  • Emporio Armani bemutatta új férfi kollekcióját

    A nyár folyamatosan lázban tartja a divat rajongóit. Most Emporio Armani vonta magára a figyelmet 2010-es férfi õszi kollekciójával.

    A ruhákat és a kiegészítõket látva az örök divat színt, a feketét idén sem kell mellõzni. A neves divatfotós Mario Sorrenti egy ködös városi tájba illesztette a kollekciót. A Monokróm színvilág kiemeli a ruhák tökéletességét, amely nem biztos mindig jó. Az embernek nem mindig sikerül formába hoznia magát reggelente, így hiába egy drága és jó ruha, azt viselni is tudni kell. Egy ilyen kollekciót nem lehet 2 perc alatt magunkra kapni.

  • A konyhában is divatosan: trendi kötények

    A konyhában is divatosan: trendi kötényekManapság a nők már mindenhol megpróbálnak tökéletesen kinézni, a legtrendibb és legdivatosabb ruhákat beszerezni. Nincs ez másképp a konyhában sem, napjainkban már divatosabbnál divatosabb kötényeket lehet beszerezni, hogy a főzés közben is toppon legyünk, már ami a ruhát illeti. Magyarországon igaz még annyira nem elterjedtek, pedig ez is legalább olyan önkifejezést biztosító ruhadarab, mint bármi más, csak sokkal hasznosabb, mert megspóroljuk vele a zsírfoltok eltávolításának költségét és/vagy fáradságát.