rss
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatban

  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatbanNemcsak a divatot, hanem a hatvanas évek társadalmát is fejre állította, és úgy vélik, manapság már nem születhet olyan áttörés az öltözködésben, amelyet a miniszoknya kedden 80 éves megalkotója, Mary Quant hajtott végre. A tervező sikertörténete 1955-ben kezdődött, amikor London sikkes Chelsea negyedében megnyitotta Bazaar nevű butikját. Az akkoriban 21 éves lányt azóta elhunyt férje és üzlettársa támogatta. Egyszer túl rövidre vágta az anyagot, majd piacra került az első miniszoknya-kollekció. Ki hitte volna, hogy ez egy világmeghatározó divattrend lesz?!

    bohócdoktor vizit szja 1%

    Nem sokkal később már az egész világon tombolt a miniláz, s amit az erkölcsi apostolok obszcén rongynak tekintettek, az nők - és férfiak - seregeit sodorta önkívületbe.

    Nagyobb szabadság a lábaknak és a fejnek, ez volt az, amire a nők vágytak. Ez járt Mary Quant fejében is, amikor a kritikus térdvonalnál jóval feljebb vágta el az anyagot. "Valahogy boldoggá tette az embereket" - magyarázta a tervező. "Áttörés volt" - hangsúlyozta.

    Ekkoriban már a miniszoknya mellé a rockzene is felzárkózott.

    A fiatalon hatalmas sikert elérő tervezőnek a vérében volt a szabászat: már ötévesen magának varrta ruháit, később a londoni Goldsmith College iparművészeti iskola hallgatója lett. Nem akart provokálni, inkább csak jól akarta érezni magát. "Nem akartam botrányt" - hangsúlyozta.

    Miután a mini szalonképessé vált, és túl sok pucér felület lepleződött le, Mary Quant - elsőként - finom harisnyanadrágba bújtatta a női lábakat. Maga II. Erzsébet királynő is, aki inkább kézitáskák, semmint miniszoknyák iránti vonzalmáról híres, elismerte a tervező érdemeit, 1966-ban érdemrenddel tűntette ki.

    Mikor már a Beatles tagjai is minibe bújtatták barátnőiket, és a kifinomult hölgyek is behódoltak, a miniszoknya pedig a hatvanas évek szimbólumává vált, Mary Quant 1969-ben elindította saját divat- és kozmetikai hálózatát. A márka különösen Japánban ért el nagy sikereket. Quant 2000-ben vonult vissza az üzleti életből.


    A 80 éves asszony manapság vidéken él, szenvedélyes kertész. A miniszoknyát már csak különleges alkalmakkor veszi elő, mint évekkel ezelőtt elmondta, általában nadrágot, pólót és dzsekit hord.

    A 21. században szerinte a nőknek elsősorban egyvalamire lesz szükségük az öltözködésben, ez pedig a fekete harisnyanadrág.



kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?

    Mikor lesz már végre ciki a bunda?A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

  • Megérkezett Amisu új kollekciója

    Végre befutottak a New Yorker 2010-es õszi cuccai! Meg kell, hogy mondjuk: érdemes volt várni, a német divatcég idén különösen figyelt rá, hogy ne csak tinilányaink, fiaink tudjanak öltözködni a kollekcióból, hanem mi, érett nõk is megtalálhassuk a számításunk.

    Érdemes az Amisu/Smog márkával jelzett irányvonalon mozognunk, ha különlegesen és megfizethetõ áron szeretnénk elegánsan felöltözni. Füstös színekben álmodták meg a kreátorok a kollekciót: velük együtt örvendünk a hamuszíneknek, mintás szürkéknek, a feketébe hajló sötétszürkének és a tompa éjszakai fényeket tükrözõ ezüstös tónusoknak.

  • Tiszta lépcsõház, nagy belmagasság, légkondicionálás - új trendek a lakáspiacon

    Bár túlkínálat van a lakáspiacon, azok az ingatlanok, amelyek követik a legújabb igényeket és reális az áruk, hamar elkelnek - ezt tapasztalják az ingatlanügynökök. A legfrissebb hazai trendeket összegzi az egyik magyar ingatlanpiaci összeállítás.

    A szoba ma már nem lehet kicsi, mert akkor nem rendezhetõ be nagyvonalúan. A stúdiólakások - amelyek szinte átvették a garzon fogalmának helyét - 50-60 négyzetméteresek és többnyire egy nappalit és egy hálószobát foglalnak magukban. A nagyobb méretû szobákat ma még luxuskategória gyanánt értékeli a piac, de ez hamarosan alapkövetelménnyé válhat.

  • A gyöngy sosem megy ki a divatból

    A gyöngy sosem megy ki a divatbólA gyöngy sosem megy ki a divatból, és nehéz elképzelni nőiesebb ékszeralapanyagot. Az elegancia jelképe, és a Coco Chanel óta még felkapottabb gyöngysorok még státusszimbólumként is szolgáltak. Néhány évvel ezelőtt ismét visszatértek a divatba a gyöngyös bizsuk. A korábban divatos gyöngysor manapság letisztultabb formában jelenik meg a nyakláncokon, leginkább egy csodás medál formájában. Természetesen a gyöngysorok is tartják magukat, ám sokkal inkább a rövidebb, változatosabb formát képviselők maradtak a kínálatban.

  • Útmutatók a kényelmes és modern otthon kialakításához

    A gasztronómia mellett a lakberendezés a második legkedveltebb témája az életmóddal foglalkozó könyveknek és magazinoknak. Hasznuk elsõsorban attól függ, mennyit tud belõle a gyakorlatban alkalmazni az olvasó - a divat ugyanis egyre gyorsabban változik a lakberendezésben. Hogyan alakíthatunk ki vidám, stílusos, minden igényt kielégítõ tereket? Erre próbál választ adni két legutóbb megjelent kötet.

    A családi otthon címû, Judith Wilson által írt könyv az Alexandra kiadó gondozásában jelent meg, akárcsak A kényelmes otthon.

  • A fehér nem szebb

    Madrid - Az ázsiaiak és afrikaiak között egyre nagyobb divat az arcfehérítés és a vonásoknak plasztikai sebészet útján való megváltoztatása.

    Különösen sokan alkalmazzák ezt a fajta "szépítést" Indiában, Kínában, Japánban, a Fülöp-szigeteken és Dél-Koreában, de az Egyesült Államokban is a harmadik helyen áll a zsírleszívás és a mellnagyobbítás mögött. A plasztikai sebészek amerikai társaságának adatai szerint évente 120 ezren kérnek ilyen beavatkozást, Indiában pedig évente 450 millió eurónak (112,6 milliárd forint) megfelelõ összeget költenek fehérítõ krémek vásárlására.

  • Emporio Armani bemutatta új férfi kollekcióját

    A nyár folyamatosan lázban tartja a divat rajongóit. Most Emporio Armani vonta magára a figyelmet 2010-es férfi õszi kollekciójával.

    A ruhákat és a kiegészítõket látva az örök divat színt, a feketét idén sem kell mellõzni. A neves divatfotós Mario Sorrenti egy ködös városi tájba illesztette a kollekciót. A Monokróm színvilág kiemeli a ruhák tökéletességét, amely nem biztos mindig jó. Az embernek nem mindig sikerül formába hoznia magát reggelente, így hiába egy drága és jó ruha, azt viselni is tudni kell. Egy ilyen kollekciót nem lehet 2 perc alatt magunkra kapni.

  • Menyasszonyi ruhák wc-papírból

    Menyasszonyi ruhák wc-papírbólVécépapír alapú menyasszonyiruha-versenyt rendeztek New Yorkban az esküvői költségek csökkentésének jegyében. A döntő helyi idő szerint szerdán volt. A győztes ruhakölteményhez mindössze tíz tekercs toalettpapírt használt tervezője és szabója, a 26 éves michigani Susan Brennan, aki tavaly is elsõ lett a versenyen. Jutalma bő 400 ezer forintnyi dollár. Bár csak tíz gurigányi papírra volt szüksége a ruhához, egy teljes hét kellett neki, hogy elkészüljön a munkával.

  • Hajból készített ruhát egy brit fodrásznõ

    Hajból készített ruhát egy brit fodrásznõEgy brit fodrász, Jodie Breeds nem dobta szemétbe vendégei levágott haját, hanem inkább arra az elhatározásra jutott, hogy újrahasznosítja a természetes anyagot. Több héten át gyűjtögette a hosszabb tincseket, majd az összes tincset egyforma szőke árnyalatúra festette. A ruhaterv megvalósításhoz azonban varrónő nagynénje segítségét kérte. Ketten együtt hat órán keresztül dolgoztak, mire összerakták a furcsa kreációt. A hajból készült ruhát a verseny legkülönlegesebb ruhakölteményeként emlegetik azóta is.

  • Veszélyes a magassarkú?

    Az elmúlt évtized egyik legnagyobb divattrendje volt az extrém magassarkú cipõ, de azóta az is kiderült, hogy a megjelenés nem minden. Ezek a lábbelik ugyanis nemcsak a lábfejek kóros deformálódásához vezetnek, ennél is komolyabb elváltozásokat okozhatnak. Az orvosok szerint az extrém magassarkú cipõt viselõ nõk nyolcvan százalékát érinti a lábprobléma. A legnagyobb gond, hogy ezek viselésével természetellenes helyzetbe kerül a sarok, a megváltozott terhelés pedig a csontok csúnya és nem kívánt elváltozásához vezethet a nagy lábujj tövénél.

  • Bizarr kozmetikumok – Kenj a bõrödre csigát!

    A reggeli középvizelet bõrre gyakorolt megújító hatása a bulvársajtóból Medveczky Ilona óta ismert, a bizarr kozmetikumok listája ezzel azonban nem ér véget: ismerkedjünk meg a pattanásokat kezelõ és fiatalító csiganyál, a hidratáló tõkehal-sperma és a hajformázó bikaondó szépségre gyakorolt hatásával. Néhány kozmetikumot állatokon tesztelnek, néhány kozmetikum viszont maga az állat, vagy valamely váladéka. Elsõ szépségipari versenyzõink a kangal és a gurámi hal.

  • Atlétáknak szánták, de divat lett belőle

    Atlétáknak szánták, de divat lett belőleA futók szerint a legegyszerűbb cipők a legjobbak, amelyek legközelebb állnak a természetességhez. Nem véletlen, hogy az 1960-as olimpián egy etióp futó mezítláb nyerte meg a maraton futást. Az egyszerűség hívei szerint a vastagtalpú, kipárnázott cipőben sokkal jobban odacsapjuk a sarkunkat, így sérül a derék és a térd. Angliában már el is kezdődött az új hóbort a mezítláb futás. Az esetek nagy részében ez sem jelent teljesen fedetlen talpat, de a cipőknek viselés közben mezítlábas hatásuk van, leginkább a tengerparti lábbelire hasonlítanak, sőt vannak lábujjas változatok is.

  • Bizarr tatyik divatguruknak

    Bizarr tatyik divatguruknakEgy szexuális kellékeket forgalmazó német üzletlánc bizarr szatyrokkal reklámozza magát. Az alapötlet a meghökkentés és a szex kombinációja, melynek lényege, hogyan pakoljuk ki az erogén zónánkat az ablakba, pontosabban a szatyrokra. A papírtáskákon lévő reklámképek ráadásul csak úgy kelnek igazán életre, ha mi is hozzáadunk valamit, legtöbbször a kezünket vagy a fenekünket. Ha tehát beszerezted a műpéniszt, a síkosítót és egyéb szexuális ketyeréket, a legjobb, ha a zacskók egyikébe pakolsz (miután persze megrendelted Németországból), és mosolyogva elindulsz hazafelé.

  • Hello Kitty kutyusoknak

    Azt, hogy kutyából nem lesz szalonna, tudjuk. Viszont hogy kutyából macska? Pedig minden lehetséges! Hello Kitty trend kutyabolondoknak!

    Ha a kutyákat kérdeznénk valószínûleg megalázónak tartanák, hogy egy nyálas pink trend macskát eröltetnek rájuk. Ám a cukiságokra gerjedõ gazdik szívét ugyanazon a húron pengeti kedvenc csivavájuk és kedvenc Hello Kitty cicájuk. A kettõ kombója már szinte magától értetõdik. Ehhez a bolondériához a lelkes gyártók mindenféle stuffokat kínálnak. Nem fontos szegény kutyusunkból komplett bolondot csinálnunk.

  • Cosplay: Mangahõsnek öltöztetni sokmilliárdos üzlet Japánban

    A trend ide is elér majd?!

    Tokió - 36 milliárd jen (79 milliárd forint) az éves bevétele azoknak a divatcégeknek, amelyek a japán fiatalokat mangák, videojátékok vagy képregények hõseinek kosztümeibe öltöztetik.

    A Jano japán közvélemény-kutató intézet szerint 2007 áprilisa és 2008 márciusa között a jobbára ifjú japán képregény-fanatikusok ilyen csillagászati összegeket költöttek arra, hogy álarcokba, kosztümökbe öltözve rendezzenek mulatságokat kitalált hõseik tiszteletére.

  • Amerikai divattervezõ ruhái budapesti üzletekben

    Budapest - A Szex és New York tévésorozat hozta meg a világhírt Patricia Field stylist és divattervezõ számára, de olyan filmek is az õ kézjegyét viselik, mint az Ugly Betty sorozat vagy a divatvilágról szóló Az ördög Pradát visel. A Pat Field által jegyzett kollekció október végétõl már egyes budapesti üzletekben is megjelenik.

    A New York-i születésû divattervezõ karrierje Greenwich Village kis butikjában kezdõdött. Azóta két Emmy- és egy Oscar-jelöléssel jutalmazták tehetségét.

  • Ezt viseld 2011-ben!

    Ezt viseld 2011-ben!A divatdiktátorok minden év elején megalkotják az új év vezető színvilágát. A 2011-ben a pantone (azaz kopott) színekre esett a választás. Mostanra tehát körvonalazódtak az idei irányzatok, melyek az alábbiak. A dizájnerek előtérbe helyezték az ötvenes évek stílusában megálmodott A- vonalú szoknyákat, szűk, derékig érő gombos blúzokat és kardigánokat, míg a feltűnő cukorkaszínek a 60-as évek rockabilly trendjét jelenítik meg. Idén a bohém csapzottság is megengedett lesz: sok nő például nem tudja elképzelni, hogy az öv- cipő- táska színe eltérjen egymástól, pedig idén ez is divat lesz.

  • Őszi sláger: kis fekete bőrruha

    Őszi sláger: kis fekete bőrruhaEgyre nagyobb divatnak örvendenek a kis fekete ruhák kiegészített változatai, a kis fekete bőrruhák. Sztároknál is egyre több helyen láthatjuk, hogy ilyen ruhát választanak egy-egy nyilvános megjelenésükre. A ruha nem mindig teljes egészében áll bőrből, van hogy csak éppen egy-egy csík vagy a ruhának egy bizonyos részé áll bőrből. Ezek a ruhák főként feketében találhatóak meg, de azért találkozhatunk egy-egy világosabb darabbal is a polcokon. Ezek a ruhadarabok ősszel is hordhatóak egy hozzá illő kardigánnal és harisnyával.

  • Örökké divatos ruhák

    Vannak ruhák és szabásvonalak, amelyek soha nem mennek ki a divatból. A csónaknyakú, ujjatlan, karcsúsított ruha minden alkalomra megfelelõ: hordhatjuk munkába, elmehetünk benne vacsorázni, és ha fekete színût vásárolunk, akkor akár egy fogadásra is. A térd fölött érõ szûk szoknya is örök klasszikus: magas sarkú, a láb szép formáját hangsúlyozó cipõvel mindig elegáns viselet. Ahogyan az egybeszabott kötött vagy horgolt ruha is: egy ezüst színû övvel és egy jól megválasztott nyaklánccal feldobhatjuk, és máris alkalmi jellegû viseletté válik.

  • Bikinidivat a nyárra

    Bikinidivat a nyárraExtrém színek és különleges formák. Ez jellemző az idei fürdőruha divatra. Egy dolog pedig az összes úszódresszre igaz: a nőiességet hangsúlyozzák a maximumomon! Egyedi megoldások, új anyagok, sok-sok szín és extremitás! Ezek mind-mind jellemzőek az idei fürdőruha divatra. Na, de nézzük csak mely darabok lesznek idén a legmenőbbek. A magas derekú bikini, vagy éppen a tüllel ellátott kétrészes is feltűnnek majd idén a strandokon. De találkozhatunk mellben fodrossal, sőt hosszú ujjú bikinivel is.

bohócdoktor vizit szja 1%