rss
  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatban

  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatbanNemcsak a divatot, hanem a hatvanas évek társadalmát is fejre állította, és úgy vélik, manapság már nem születhet olyan áttörés az öltözködésben, amelyet a miniszoknya kedden 80 éves megalkotója, Mary Quant hajtott végre. A tervező sikertörténete 1955-ben kezdődött, amikor London sikkes Chelsea negyedében megnyitotta Bazaar nevű butikját. Az akkoriban 21 éves lányt azóta elhunyt férje és üzlettársa támogatta. Egyszer túl rövidre vágta az anyagot, majd piacra került az első miniszoknya-kollekció. Ki hitte volna, hogy ez egy világmeghatározó divattrend lesz?!

    Nem sokkal később már az egész világon tombolt a miniláz, s amit az erkölcsi apostolok obszcén rongynak tekintettek, az nők - és férfiak - seregeit sodorta önkívületbe.

    Nagyobb szabadság a lábaknak és a fejnek, ez volt az, amire a nők vágytak. Ez járt Mary Quant fejében is, amikor a kritikus térdvonalnál jóval feljebb vágta el az anyagot. "Valahogy boldoggá tette az embereket" - magyarázta a tervező. "Áttörés volt" - hangsúlyozta.

    Ekkoriban már a miniszoknya mellé a rockzene is felzárkózott.

    A fiatalon hatalmas sikert elérő tervezőnek a vérében volt a szabászat: már ötévesen magának varrta ruháit, később a londoni Goldsmith College iparművészeti iskola hallgatója lett. Nem akart provokálni, inkább csak jól akarta érezni magát. "Nem akartam botrányt" - hangsúlyozta.

    Miután a mini szalonképessé vált, és túl sok pucér felület lepleződött le, Mary Quant - elsőként - finom harisnyanadrágba bújtatta a női lábakat. Maga II. Erzsébet királynő is, aki inkább kézitáskák, semmint miniszoknyák iránti vonzalmáról híres, elismerte a tervező érdemeit, 1966-ban érdemrenddel tűntette ki.

    Mikor már a Beatles tagjai is minibe bújtatták barátnőiket, és a kifinomult hölgyek is behódoltak, a miniszoknya pedig a hatvanas évek szimbólumává vált, Mary Quant 1969-ben elindította saját divat- és kozmetikai hálózatát. A márka különösen Japánban ért el nagy sikereket. Quant 2000-ben vonult vissza az üzleti életből.


    A 80 éves asszony manapság vidéken él, szenvedélyes kertész. A miniszoknyát már csak különleges alkalmakkor veszi elő, mint évekkel ezelőtt elmondta, általában nadrágot, pólót és dzsekit hord.

    A 21. században szerinte a nőknek elsősorban egyvalamire lesz szükségük az öltözködésben, ez pedig a fekete harisnyanadrág.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Versace színes platformcipõk

    A platform cipõk fénykorát éljük. A Versace is beállt a sorba és elengedte a fantáziáját - elképesztõ darabokat tervezve az idei nyári szezonra.

    Noha lassan kifutunk az év legmelegebb három hónapjából, érdemes megcsodálni az "Alice Csodaországban-ihletésû" lábbeliket.

    A platformcipõk széles skáláját láthattuk már a sztárokon és az üzletekben, de olyan darabokat, amelyek a Versace nyári kínálatában szerepelnek, valószínûleg még soha.

  • 6 tipp a 2010-es báli szezonra

    Farsangi és városi bálok, céges partik miatt van, akinek többször kell estélyiben megjelennie. Mivel a báli divat is évrõl évre változik, összegyûjtöttük a 2010-es szezon legerõsebb trendjeit és néhány alapvetõ tudnivalót, hogy királynõként tündökölhess.

    Szó lesz többek között: estélyen és bálon ruhákról, a színek fontosságáról, az ruhák árnyalatairól, az anyagok minõségérõl, kihívó, meglepõ szabásmintákról és a kiegészítõk fontosságáról! Ezen tanácsok betartásával könnyedén válhatunk az esték legtündöklõbb csillagává!

  • Divat és forradalmi technológia: buborékokkal a ruhák védelméért

    A Samsung ismert hazai divattervezõk kollekcióit felvonultató, látványos Fashion Show keretében mutatta be legújabb Eco Bubble mosógépét (WF0804Y8E).

    A forradalmian új készülék sajátossága az az egyedi buborékképzési eljárás, amelynek köszönhetõen már 15°C-on ugyanazt a mosási eredményt érhetjük el, mint a hagyományos mosógépekkel 40°C-on.

    Az alacsony hõmérsékletnek köszönhetõen a készülék védi a ruhákat és kevesebb energiát fogyaszt.

  • Két teniszpályányi a világ legnagyobb melltartója

    Két teniszpályányi a világ legnagyobb melltartójaEladó a világ legnagyobb melltartója. Nem olcsó, de az árából befolyt összeggel a mellrák elleni munkát támogatják. A melltartó csaknem két teniszpályányi, tömege 1800 darab 34B méretűével azonos. Saját mérete egyébként 1360B, nemigen akad ember, illetve asszony, akire passzolna. Aki mégis megveszi, megkapja hozzá a Guinness Világrekordok hivatalos igazolását is. A kikiáltási ár 500 brit font. A megamelltartó tavaly készült Nagy-Britanniában, bemutatója a londoni ITV-tornyon volt, arról lógatták ki.

  • Ezt viseld 2011-ben!

    Ezt viseld 2011-ben!A divatdiktátorok minden év elején megalkotják az új év vezető színvilágát. A 2011-ben a pantone (azaz kopott) színekre esett a választás. Mostanra tehát körvonalazódtak az idei irányzatok, melyek az alábbiak. A dizájnerek előtérbe helyezték az ötvenes évek stílusában megálmodott A- vonalú szoknyákat, szűk, derékig érő gombos blúzokat és kardigánokat, míg a feltűnő cukorkaszínek a 60-as évek rockabilly trendjét jelenítik meg. Idén a bohém csapzottság is megengedett lesz: sok nő például nem tudja elképzelni, hogy az öv- cipő- táska színe eltérjen egymástól, pedig idén ez is divat lesz.

  • Mitõl lesz sexi egy dekoltázs?

    A férfiak imádatának tárgya, a nõk magabiztosságának egyik forrása. A nõi mell megérdemli és igényli is a gondoskodást, a törõdést. A nõi mell a húszas életévek elejére fejlõdik ki teljesen, s ezt követõen a méretét és a formáját is jó ideig megõrzi. Persze, a terhesség alaposan megnöveli, valamint a nagyarányú hízás vagy fogyás is változást idézhet elõ.

    Az idõ múlásának jelei a harmincas-negyvenes években válnak elõször láthatóvá, amikor a mellbimbó alatti és fölötti szövetek addigi egyenlõ aránya eltolódik az alsó javára.

  • Vigyázatt támadnak a cicik

    Az egyik nagy fehérnemûcég olyan push-up melltartót fejlesztett ki, amely nem erõszakosan felnyomja a ciciket, hanem valóban nagyobbá teszi.

    Az M&S új melltartói forradalmiak. A betét pehelykönnyû, és a melltartók alakja speciálisan van kialakítva, így a cicik valóban nagyobbnak tûnnek, méghozzá két számmal, és nem arról van szó, hogy a cicifix erõszakosan felnyomja a kebleket. A betét súlya fele akkora, mint a hagyományos push-up melltartókban alkalmazott betéteké. Az új melltartóval könnyen megvalósítható a klasszikus ideál, a homokóraalkat.

  • Gaultier: Tébolyult, punk és szexi

    A tavaszi-nyári kollekciót reklámozó plakáton pedig a nyugati kultúrában sziklaszilárd nemi kategóriákat feszegeti, és játszik a határokkal.

    Elegáns és non-konformista. Valahogy így lehetne röviden és egyszerûen leírni Jean Paul Gaultier divatdiktátor legújabb, 2011-es tavaszi-nyári kollekcióját.

    A ruhakölteményeknek a napokban megejtett párizsi bemutatója sem volt hétköznapi: Gaultier kán-kánt akart és kapott a pódiumra.

  • Útmutatók a kényelmes és modern otthon kialakításához

    A gasztronómia mellett a lakberendezés a második legkedveltebb témája az életmóddal foglalkozó könyveknek és magazinoknak. Hasznuk elsõsorban attól függ, mennyit tud belõle a gyakorlatban alkalmazni az olvasó - a divat ugyanis egyre gyorsabban változik a lakberendezésben. Hogyan alakíthatunk ki vidám, stílusos, minden igényt kielégítõ tereket? Erre próbál választ adni két legutóbb megjelent kötet.

    A családi otthon címû, Judith Wilson által írt könyv az Alexandra kiadó gondozásában jelent meg, akárcsak A kényelmes otthon.

  • Meztelen és terhes nők a kifutón

    Meztelen és terhes nők a kifutónBár a modellek hozzá vannak szokva, hogy a divat és a művészet kedvéért néha vetkőzniük kell, ez a bemutató talán még az ő ízlésüknek is sok volt. Arra szinte mérget vennénk, hogy a közönség is meglepődött, amikor a Robyn Coles-féle kalapbemutató kezdetét vette és a kifutóra megérkeztek a modellek. A London keleti részén lévő White Rabbit Studioban ugyanis egytől-egyig anyaszült meztelen modellek jelentek meg és mutatták be a kalapkölteményeket.

  • Fürdőruha divat 2016

    Fürdőruha divat 2016Mint minden évben, idén is vannak "újfajta" darabok a bikinik, fürdőruhák között. Idén már nem hódít a tangás fürdőruha, helyette a nagyobb méretű, magasított derékrészű bugyik kerültek előtérbe. Csinos és és praktikus is: ápol és eltakar. Mintákat tekintve óriási a választék, nincs konkrét kiemelkedő darab. Van virágos, pöttyös, csíkos, kockás, egyszínű, mintás amit csak el lehet képzelni, az megtalálható a bikiniken. Választhatunk visszafogottabb, szerényebb darabot vagy egy egészen extravagáns, bevállalós darabot is, ami hozzánk közelebb áll.

  • Tiszta lépcsõház, nagy belmagasság, légkondicionálás - új trendek a lakáspiacon

    Bár túlkínálat van a lakáspiacon, azok az ingatlanok, amelyek követik a legújabb igényeket és reális az áruk, hamar elkelnek - ezt tapasztalják az ingatlanügynökök. A legfrissebb hazai trendeket összegzi az egyik magyar ingatlanpiaci összeállítás.

    A szoba ma már nem lehet kicsi, mert akkor nem rendezhetõ be nagyvonalúan. A stúdiólakások - amelyek szinte átvették a garzon fogalmának helyét - 50-60 négyzetméteresek és többnyire egy nappalit és egy hálószobát foglalnak magukban. A nagyobb méretû szobákat ma még luxuskategória gyanánt értékeli a piac, de ez hamarosan alapkövetelménnyé válhat.

  • Bõrtumort okozott egereken a hidratálókrém

    Washington - Egyes, gyakran használt krémek bõrrákot okozhatnak, legalábbis egereknél - közölték amerikai kutatók. További vizsgálatok szükségesek annak megállapítására, kialakulhat-e hatásukra embereknél is daganat.

    Allan Conney vezetésével a Rutgers Egyetem (New Jersey) kutatói azt vizsgálták, megelõzhetõ-e koffeinnel a bõrrák, amikor felfedezték a krémhasználat kockázatát. "Egy biztonságos krémet kerestünk, amelybe beletehetjük a koffeint" - mondta Conney.

  • Dita von Teese, a Gaultier divatház színeiben

    Hiányos öltözetû modelleket eddig is láthattunk a divatbemutatókon, de Jean Paul Gaultier most ennél is tovább ment. Profi sztriptíztáncosnõvel pörgette fel a hangulatot legutóbbi párizsi divatshow-ján, Dita von Teeese személyében.

    Gaultier a szokásához híven legutóbbi divatshow-ján is a meghökkentésre játszott, és ez most talán minden eddigi alkalomhoz képest jobban sikerült neki. A 2010-es õszi-téli kollekció párizsi bemutatójának elején Dita von Teese meglepetés produkciójával sokkolta a közönséget.

  • Megmutatja a hangulatod az okosszoknya

    Megmutatja a hangulatod az okosszoknyaEgy designer alkotta meg ezt a különleges darabot, ami a beépített okostelefonoknak köszönhetően képes rá, hogy hangulatot közvetítsen. Viselője kedve megjelenik a kivetített színekben: mindössze egy érintés, és már változnak is utasítás szerint a kijelzők. Fyodor Golan, a tervező igazi ineraktív szoknyát készített harmincöt egymáshoz kapcsolt Nokia Lumia 1520-asból. Egyetlen érintésre azonnal reagálnak és a szivárvány színében pompáznak, vagy akármilyen képet mutathatnak. A szoknya a Londoni Divathétre készült.

  • Megan Fox és Ronaldo levetkõzött az Armani kedvéért

    Az Armani új reklámjaiban - nem meglepõen - ismét a márka két arca, Megan Fox és Cristiano Ronaldo szerepel.

    A rövid, és még folytatást sejtetõ videókon csak a hotelszemélyzet lepõdik meg. A sztárok ugyanis alig viselnek mást Armani fehérnemûjükön kívül.

    Az új reklámok története egyszerû, a hotelben megszállt Megan Fox és Cristiano Ronaldo olyan helyzetbe kerül, ahol többet látnak a testükbõl a szobaszervizes alkalmazottak, mint az feltétlenül indokolt lenne.

  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?

    Mikor lesz már végre ciki a bunda?A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

  • Férfi frizuratrendek

    Régi igazság, a divat valójában ismétlõdés. A korábbi évtizedek egy-egy trendjének, divathullámának rendszeresen van egy "újra-felfedezése", nincs ez másként 2010 férfifrizura divatjában sem.

    Tavaly elmondtuk, a trendet az angol fiúiskolák jófiús anyu kedvence frizurája, illetve a tépett, kócos, vadnak kikiáltott haj határozza meg. Túl sok változás idén sem várható. A kószán elõugró kisfiús tincs 2010-ben változatosabb lesz, sokkal jobban állítható a fej formájához, homlok hosszához mint korábban.

  • Örökké divatos ruhák

    Vannak ruhák és szabásvonalak, amelyek soha nem mennek ki a divatból. A csónaknyakú, ujjatlan, karcsúsított ruha minden alkalomra megfelelõ: hordhatjuk munkába, elmehetünk benne vacsorázni, és ha fekete színût vásárolunk, akkor akár egy fogadásra is. A térd fölött érõ szûk szoknya is örök klasszikus: magas sarkú, a láb szép formáját hangsúlyozó cipõvel mindig elegáns viselet. Ahogyan az egybeszabott kötött vagy horgolt ruha is: egy ezüst színû övvel és egy jól megválasztott nyaklánccal feldobhatjuk, és máris alkalmi jellegû viseletté válik.

  • Louis Vuitton és a legszebb nõk

    A 2010-2011 õszi-téli divatkampány részeként a Louis Vuitton gyönyörû modellek fotóival teszi kívánatosabbá a brand ruháit. Antoine Arnault igazgató szerint a fotókon látható három nõ - Christy Turlington, Karen Elson és Natalia Vodianova - a világ legszebbjei közül valók. Egyetértünk.

    "Az elõzõ szezonban minden az újkori utazó ötlete köré szervezõdött. Ebben a szezonban a gyönyörû, nõies ruhák csodálata áll a fókuszban. Két különbözõ kollekció, két különbözõ kampány, de egy Louis Vuitton" - mondta a mûvészeti igazgató, Marc Jacobs a 2010-2011 õszi-téli divatkampányról.