rss
  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatban

  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatbanNemcsak a divatot, hanem a hatvanas évek társadalmát is fejre állította, és úgy vélik, manapság már nem születhet olyan áttörés az öltözködésben, amelyet a miniszoknya kedden 80 éves megalkotója, Mary Quant hajtott végre. A tervező sikertörténete 1955-ben kezdődött, amikor London sikkes Chelsea negyedében megnyitotta Bazaar nevű butikját. Az akkoriban 21 éves lányt azóta elhunyt férje és üzlettársa támogatta. Egyszer túl rövidre vágta az anyagot, majd piacra került az első miniszoknya-kollekció. Ki hitte volna, hogy ez egy világmeghatározó divattrend lesz?!

    Nem sokkal később már az egész világon tombolt a miniláz, s amit az erkölcsi apostolok obszcén rongynak tekintettek, az nők - és férfiak - seregeit sodorta önkívületbe.

    Nagyobb szabadság a lábaknak és a fejnek, ez volt az, amire a nők vágytak. Ez járt Mary Quant fejében is, amikor a kritikus térdvonalnál jóval feljebb vágta el az anyagot. "Valahogy boldoggá tette az embereket" - magyarázta a tervező. "Áttörés volt" - hangsúlyozta.

    Ekkoriban már a miniszoknya mellé a rockzene is felzárkózott.

    A fiatalon hatalmas sikert elérő tervezőnek a vérében volt a szabászat: már ötévesen magának varrta ruháit, később a londoni Goldsmith College iparművészeti iskola hallgatója lett. Nem akart provokálni, inkább csak jól akarta érezni magát. "Nem akartam botrányt" - hangsúlyozta.

    Miután a mini szalonképessé vált, és túl sok pucér felület lepleződött le, Mary Quant - elsőként - finom harisnyanadrágba bújtatta a női lábakat. Maga II. Erzsébet királynő is, aki inkább kézitáskák, semmint miniszoknyák iránti vonzalmáról híres, elismerte a tervező érdemeit, 1966-ban érdemrenddel tűntette ki.

    Mikor már a Beatles tagjai is minibe bújtatták barátnőiket, és a kifinomult hölgyek is behódoltak, a miniszoknya pedig a hatvanas évek szimbólumává vált, Mary Quant 1969-ben elindította saját divat- és kozmetikai hálózatát. A márka különösen Japánban ért el nagy sikereket. Quant 2000-ben vonult vissza az üzleti életből.


    A 80 éves asszony manapság vidéken él, szenvedélyes kertész. A miniszoknyát már csak különleges alkalmakkor veszi elő, mint évekkel ezelőtt elmondta, általában nadrágot, pólót és dzsekit hord.

    A 21. században szerinte a nőknek elsősorban egyvalamire lesz szükségük az öltözködésben, ez pedig a fekete harisnyanadrág.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Oscar-gála: Divatkreációk a vörös szõnyegen

    Gyászoló transzvesztiták, Muppet's Showra gyúró bundás szörnyikék. Már csak a mûanyag mentõbója hiányzott.

    Nicole Kidman

    Az õ ruhája valószínûleg egy tapéta és egy ünnepi asztali szalvéta keresztezésébõl született.

    De számíthatunk egyáltalán valami jóra ízlés tekintetében egy olyan nõtõl, akinek volt férje õrült szcientológus, a jelenlegi pedig country-pop énekes?

  • Szaggass, koptass! Farmerdivat 2010!

    A 80-as évek visszatértek, idén minden divatos lesz, amit egykor a hordtál!

    Korábbi trend-elõrejelzésünkben is leszögeztük: a 2010-es tavasz-nyári divatban továbbra is a 80-as évek tarolnak. A szabásban, az élénk színek használatában is ezt láthatjuk, de a retro leginkább a farmerviselésben látszik majd meg. Rég elfeledett ruhadarabok válnak újra divatossá és idén bármelyik ruhadarabunk készülhet farmervászonból.

  • Dús haj, lágy fürtök, kínai bubifrizurák - 'jól fésült' a legfrissebb frizuradivat

    Budapest (2008) - Hódít az új, nõies romantika, a fiatalosan kócos és a szeszélyesen vágott fru-fru egyaránt. A férfiak ismét valódi férfiak lesznek - nem pedig nõies fiúk -, mert rövid tincseket és igazi macsó fejeket tervezett számukra 2008-ra az egyik hajápoló cikkeket gyártó világmárka. Az új romantika jegyében fogant trend jellemzõje a dús volumenû haj, amelyet rafinált krémekkel, zselékkel és tupírral érnek el, majd a tetejét szépen megfésülik és lazán belakkozzák. A retrós jegyeket rózsás ajkak, õzike szemek, barack arcszín, valamint virágos, áttetszõ selyem és muszlin ruhaköltemények egészítik ki - hangzott el egy fodrászstúdióban tartott bemutatón. Gyakori a felfogott haj és a laza, hosszú, hullámos is.

  • A legkifinomultabb márka: Fendi

    A divatház az egyik legnagyobb múlttal rendelkezõ márka a maiak közül : lassan fennállásának századik születésnapját ünnepelheti.

    A gyakran csak a híres „baguette” táskáról ismert Fendi sokkal több, mint egy átlagos olasz divatház. Átvészelte a két világháborút és azóta is töretlenül tartja magát a legjobbak között. Szinte minden hollywoodi sztár kedvence. Az 1918-ban Rómában nyílt bolt elsõsorban bõr és szõrme darabokra specializálódott, majd Edoardo Fendi öt lánya családi vállalkozásként vitte tovább a divatház ügyeit.

  • Színváltoztatós körömlakk

    Színváltoztatós körömlakkA hangulatgyűrűhöz hasonló elven működő körömlakkot dobtak a piacra, ami a testhőmérsékletünknek megfelelően változtatja a színét a körmünkön. Így egy körömlakkozással több szín is felkerül a körmünkre, mindössze a testhőmérsékletünk változása kell a szín változásához, így nem kell annyit bajlódni a lakkozással. A varázslathoz elég csak a kézben tartani egy hűvös koktélt, egy fagyit, vagy egy forró kávét, és azonnal más lesz a szín. Lehet, hogy ez a különleges körömlakk lesz a következő divatőrület?

  • Nem létezik tabu a fürdõruhadivatban

    Idén nyáron nincsenek tabuk a fürdõruhadivatot illetõen. Trendi a trikini, klasszikus a bikini, bevállalós a monokini. Szétnéztünk néhány strandon, s megállapítottuk, hogy a Magyar mindenféle rucit örömmel fölvesz (vagy levesz), hogy pancsolhasson, napozhasson.

    Kíváncsiak voltunk, a honi nõk mennyire követik az idei fürdõruhadivatot, ezért kilestünk néhány strandra. A az egyik Tisza parti strandon a fürdés tilos, kizárólag csak napozni szabad. Kétrészes fürdõruhájában a lány tartja a szolíd normát.

  • Újra divatban a fűző

    Újra divatban a fűzőAmerikában egyre több tinédzser használ fűzőt, hogy tökéletessé tegye az alakját. Azt hihetnénk, hogy a fűző valami olyasmi, ami ma már teljesen kiment a köztudatból: egyrészt mert elképesztően kényelmetlen, másrészt mert alig-alig van olyan holmi, ami alá fel tudnánk venni. Csakhogy a fűző az utóbbi időben reneszánszát éli, különösen azóta, mióta az elhízás rohamosan terjed és a világ legtöbb pontján problémát okoz.

  • Gumicsizma divat

    Sokan még mindig úgy vélik, hogy ormótlan és merev, a kerti munka kelléke, az esõkabát kötelezõ kiegészítõje. Mások szerint a gumicsizma napjaink legdivatosabb lábbelije, praktikus városi viselet.

    A gyártók színekben, mintában és formában is lépést tartanak a fogyasztói igényekkel. Az egyszerû olcsótól a cirádás méregdrágáig mindenfélét lehet kapni. Ellenzõi szerint nem illik irodában vagy egyetemen viselni: nem elegáns a fröccsöntött lábbeli, használata divathóbort. Ugyanakkor bátran elmondható, az igényesebben kialakított csizmák stílusosak, illeszkednek a lábhoz.

  • Báli divat, 2009 - A fekete szoknya és a csillogó felsõ mindent megold

    Kezdõdik a báli szezon. A lányok, asszonyok szétnéznek a szekrényükben, mit is lehetne felvenni a városi, vállalati, szakmai szövetségi bálokra, táncos mulatságokra. A kereskedõk azonban azt állítják: a társasági élet eme üzletileg is hasznos rendezvényei nem igényelnek feltétlenül alsószoknyás haute couture kreációt. A lényeg, hogy jól érezze magát a ruhában viselõje. Az elegáns fekete szoknya, a csillogó felsõ és kis kabátka az adu ász, amelyet nem lehet "felülütni".

    Nagyestélyit és fürdõruhát próbálni egyik nõ sem szeret. Ilyenkor ugyanis kiderülnek az alak nehezen korrigálható hibái.

  • A barna haj a nõi sikeresség záloga?

    London - A barna haj a nõi sikeresség záloga - tûnik ki egy brit közvélemény-kutatás során.

    A hajfestéket gyártó Garnier Nutrisse megrendelésére végzett felmérésben mintegy hatezren vettek részt, s mint kiderült, a férfiak 71 százaléka a sötét hajú hölgyeket részesíti elõnyben, ha tartós kapcsolatra vágyik - olvasható a The Daily Telegraph online kiadásában.

    A megkérdezettek 81 százaléka a barnákat tartja a szebbik nem legõszintébb, 76 százaléka pedig a legintelligensebb képviselõinek.

  • Hordjunk bátran kalapot!

    Hordjunk bátran kalapot!Ha az erős napsütés ellen nem csak napkrémmel, de egy stílusos kiegészítővel is védeni szeretnétek fejünket, akkor válasszunk egy hozzánk és öltözékünkhöz illő kalapot. Hazánkban is egyre többen hódolnak eme kiegészítőnek, mellyel elrejthetjük rendetlen frizuránk vagy éppen csak fel akarjuk hívni magunkra a figyelmet, vagy éppenséggel meg akarjuk védeni magunkat az időjárás viszontagságaitól, legyen az erős napsütés, szél vagy eső. Választhatunk extrémebb vagy visszafogottabb kalapot is, éppen milyen hangulatunk van.

  • Sportos - divatos viselet a nyárra

    Még ugyan a tél végét tapossuk, de a melegebb napok már nem sokat váratnak magukra. Az utcán lassan pulóverben is vígan járkálhatunk, olyan tavasziasra váltott az idõjárás. Ennek okából most bemutatunk nektek olyan sportos, de divatos öltözeteket, amiket tavasszal és nyáron viselhettek. Ha ilyen tempóban haladunk, nem sokat kell várnunk a kánikulára!

    A fényképek egytõl-egyig a gyönyörû Rio De Janeiro strandjain készültek, ahová valljuk be õszintén, ki ne vágyna, fõleg most, télen?

  • Hódít a lila és még mindig sztár a fekete - õszi divatirányzatok

    Változatlanul tartja magát a lila és számos árnyalata, valamint a fekete, a szürke és az ezüst, abszolút kedvenc a magas sarok, a sok bizsu és a sál változatlanul elengedhetetlen kellék - árulják el a nyugat-európai és a magyar kirakatok.

    A düsseldorfi 2007-es tavaszi vásár elõrejelzései beváltak (a szakemberek minimum másfél-két évre elõre terveznek): a nyugat-európai és a magyar butikok kínálatában ugyancsak ezek a színek az uralkodók.

  • Visszatérnek a 80-as évek a divatba

    Visszatérnek a 80-as évek a divatbaA 2017-es tavaszi/nyári kollekciók újra a tervezőasztalon születtek, túlzó vonalakkal, metálfénnyel, geometrikus mintákkal, vibráló cukorka-rózsaszínnel és napsárgával definiálják újra a magabiztos megjelenést. Míg az előző évet a romantika és a reneszánsz jellemezte, idén a ’80-as évek divatbeli túlkapásai köszöntek vissza a tavaszi kifutókról. Sebaj, csupa vidám forma és szín, amit már nézni is öröm. A ballonkabátok kifejezetten lezser szabásúak, hatalmas zsebekkel, édes fagylaltszínekben. Kint is, bent is: a hasítékolt ujjú blúz jó átmeneti megoldás, a vállak hangsúlyosak, a fázósak pedig mellényt is húzhatnak.

  • 6 tipp a 2010-es báli szezonra

    Farsangi és városi bálok, céges partik miatt van, akinek többször kell estélyiben megjelennie. Mivel a báli divat is évrõl évre változik, összegyûjtöttük a 2010-es szezon legerõsebb trendjeit és néhány alapvetõ tudnivalót, hogy királynõként tündökölhess.

    Szó lesz többek között: estélyen és bálon ruhákról, a színek fontosságáról, az ruhák árnyalatairól, az anyagok minõségérõl, kihívó, meglepõ szabásmintákról és a kiegészítõk fontosságáról! Ezen tanácsok betartásával könnyedén válhatunk az esték legtündöklõbb csillagává!

  • A cipõd monja meg, hogy ki vagy?!

    A cipõk száma és minõsége pénzkérdés?

    A Szex és New York Carrie Bradshaw-jától tudjuk, hogy egy (nõi) gardrób legfontosabb része a cipõgyûjtemény. De vajon mit árul el rólunk a kedvenc lábbelink?

    Egy férfi kollégát bíztunk meg a feladattal, hogy készítse el játékos lábbeli-önismereti cikkünket, de csak azért, mert abban reménykedtünk, õ majd nem akar költségként elszámolni egy méregdrága cipõt. Tévedtünk.

  • Cipők amelyekkel vigyázni kell lábunk egészsége érdekében

    Cipők amelyekkel vigyázni kell lábunk egészsége érdekébenA legtöbb lábprobléma hátterében a magas sarkú cipő áll. Eddig is köztudott volt, hogy a magas sarkú cipő viselése hosszú távon nem tesz jót a lábnak, ám nemrég arra is fény derült, hogy a benőtt lábujjkörmökért is ez a divatos lábbeli okolható. A lábujjköröm benövése többnyire csupán egy enyhe fájdalommal járó, zavaró körülmény, de ha valaki nem fordít rá kellő figyelmet, idővel akár a köröm eltávolítására is szükség lehet. Ám amint arról Rodney Stuck, a Loyola Egyetem Egészségügyi Központjának lábgyógyász professzora beszámolt, a nőknek ennél több kell ahhoz, hogy elriadjanak a magas sarkúk viselésétől.

  • Örök klasszikus hajviseletek

    Örök klasszikus hajviseletekMinden kornak megvolt a maga hajviselete, ami akkor a legdivatosabbnak számított. Éppúgy mint a ruháknál, a hajviseleteknél is van néhány klasszikus darab, ami időről időről visszatér a divatba és előszeretettel viseljük. Ilyen például a hullámos haj (a 20-as évekből), a fejen körbefonott (az 1870-es évekből), a jó magasra feltupírozott konty( a 60-as évekből), vagy például a klasszikus konty, de még rengeteg hajformát lehetne sorolni. Többségét akár otthon is elkészíthetjük magunknak, nem is kell fodrász segítségét igénybe vennünk.

  • Feketén-fehéren – a monokróm stílus

    Vannak trendek, amik idõrõl idõre visszakúsznak a köztudatba. Ilyen izgalmas, ám mégis klasszikus színkombináció a monokróm, azaz a fekete-fehér stílus. A Chanel és Armani felismerhetõ és kedvelt színösszeállításai, de minden nagyobb divatház kollekciójában legalább egyszer jelen van. Most megmutatjuk, hogyan viseld idén tavasszal, hogy igazán dögös legyél benne! A fekete-fehér igazán feltûnõvé varázsolhatja megjelenésed, ha ügyesen kombinálod az egyes darabokat. Idén különösen divatosak lesznek a hatvanas évek op-art világát idézõ minták, ugyanakkor a különféle etno hangulatú monokróm nyomatok is.

  • Ez a legújabb Gucci divat (Exkluzív képekkel New Yorkól)

    Egy "divatos utazásra" invitál Frida Giannini az új Gucci kollekciójával. Vitathatatlan, hogy ezzel a kollekcióval a márka, egy új dekoratívabb irányzat felé húzódik.

    A kollekciót leginkább a pasztell színek, keki, rozsdavörös és a zöld jellemzik. A pazar ruhák nagy része pamutból készült. A kollekciót fõleg a sportos selyem kosztümök jellemzik, melyeket Frida Giannini nyúlékony derékszíjjal ajánlj a vevõknek. A modellek elõtt ismerjük meg a Gucci történetét. A Gucci olasz divatmárka, mely bõrárukra és kiegészítõkre szakosodott. Az 1923-as firenzei alapítást követõen a cég filiálékat nyitott Olaszország-szerte.