rss
  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatban

  • Miniszoknya: már nyolcvan éve divatbanNemcsak a divatot, hanem a hatvanas évek társadalmát is fejre állította, és úgy vélik, manapság már nem születhet olyan áttörés az öltözködésben, amelyet a miniszoknya kedden 80 éves megalkotója, Mary Quant hajtott végre. A tervező sikertörténete 1955-ben kezdődött, amikor London sikkes Chelsea negyedében megnyitotta Bazaar nevű butikját. Az akkoriban 21 éves lányt azóta elhunyt férje és üzlettársa támogatta. Egyszer túl rövidre vágta az anyagot, majd piacra került az első miniszoknya-kollekció. Ki hitte volna, hogy ez egy világmeghatározó divattrend lesz?!

    Nem sokkal később már az egész világon tombolt a miniláz, s amit az erkölcsi apostolok obszcén rongynak tekintettek, az nők - és férfiak - seregeit sodorta önkívületbe.

    Nagyobb szabadság a lábaknak és a fejnek, ez volt az, amire a nők vágytak. Ez járt Mary Quant fejében is, amikor a kritikus térdvonalnál jóval feljebb vágta el az anyagot. "Valahogy boldoggá tette az embereket" - magyarázta a tervező. "Áttörés volt" - hangsúlyozta.

    Ekkoriban már a miniszoknya mellé a rockzene is felzárkózott.

    A fiatalon hatalmas sikert elérő tervezőnek a vérében volt a szabászat: már ötévesen magának varrta ruháit, később a londoni Goldsmith College iparművészeti iskola hallgatója lett. Nem akart provokálni, inkább csak jól akarta érezni magát. "Nem akartam botrányt" - hangsúlyozta.

    Miután a mini szalonképessé vált, és túl sok pucér felület lepleződött le, Mary Quant - elsőként - finom harisnyanadrágba bújtatta a női lábakat. Maga II. Erzsébet királynő is, aki inkább kézitáskák, semmint miniszoknyák iránti vonzalmáról híres, elismerte a tervező érdemeit, 1966-ban érdemrenddel tűntette ki.

    Mikor már a Beatles tagjai is minibe bújtatták barátnőiket, és a kifinomult hölgyek is behódoltak, a miniszoknya pedig a hatvanas évek szimbólumává vált, Mary Quant 1969-ben elindította saját divat- és kozmetikai hálózatát. A márka különösen Japánban ért el nagy sikereket. Quant 2000-ben vonult vissza az üzleti életből.


    A 80 éves asszony manapság vidéken él, szenvedélyes kertész. A miniszoknyát már csak különleges alkalmakkor veszi elő, mint évekkel ezelőtt elmondta, általában nadrágot, pólót és dzsekit hord.

    A 21. században szerinte a nőknek elsősorban egyvalamire lesz szükségük az öltözködésben, ez pedig a fekete harisnyanadrág.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Plasztikai beavatkozások ebédidõben

    Zsírleszívás, hegkezelés, stb...

    Századunkban az esztétikai plasztikai sebészetben jelentõs váûltozás várható. Drasztikusan emelkedni fog az úgynevezett lunchtime mûtétek, vagyis az ebédidõ alatt is elvégezhetõ beavatkozások száma - állítja Gyarmati Csaba plasztikai sebész.


    Ilyen például a botoxfeltöltés, a mezoterápiás kezelés és a különbözõ lézeres beavatkozás.

  • Hello Kitty kutyusoknak

    Azt, hogy kutyából nem lesz szalonna, tudjuk. Viszont hogy kutyából macska? Pedig minden lehetséges! Hello Kitty trend kutyabolondoknak!

    Ha a kutyákat kérdeznénk valószínûleg megalázónak tartanák, hogy egy nyálas pink trend macskát eröltetnek rájuk. Ám a cukiságokra gerjedõ gazdik szívét ugyanazon a húron pengeti kedvenc csivavájuk és kedvenc Hello Kitty cicájuk. A kettõ kombója már szinte magától értetõdik. Ehhez a bolondériához a lelkes gyártók mindenféle stuffokat kínálnak. Nem fontos szegény kutyusunkból komplett bolondot csinálnunk.

  • Báli divat, 2009 - A fekete szoknya és a csillogó felsõ mindent megold

    Kezdõdik a báli szezon. A lányok, asszonyok szétnéznek a szekrényükben, mit is lehetne felvenni a városi, vállalati, szakmai szövetségi bálokra, táncos mulatságokra. A kereskedõk azonban azt állítják: a társasági élet eme üzletileg is hasznos rendezvényei nem igényelnek feltétlenül alsószoknyás haute couture kreációt. A lényeg, hogy jól érezze magát a ruhában viselõje. Az elegáns fekete szoknya, a csillogó felsõ és kis kabátka az adu ász, amelyet nem lehet "felülütni".

    Nagyestélyit és fürdõruhát próbálni egyik nõ sem szeret. Ilyenkor ugyanis kiderülnek az alak nehezen korrigálható hibái.

  • Párizsba csábította a sztárokat az F&F

    Párizsba csábította a sztárokat az F&FElegancia, letisztultság, klasszikus vonalvezetés, stílusos, jól variálható darabok - ez jellemzi az F&F 2011/ Őszi-Téli kollekcióját, amit egy nagyszabású, látványos divat show keretében tekinthetett meg a magyar közönség 2011. május 5-én este a VAM Design Centerben. Az F&F designerei és stylist csapata ezúttal az elegancia, a fények és a csillogás fővárosába, Párizsba repítette a résztvevőket. A város hangulatát egyedülálló látványtechnika és hatalmas kivetítők varázsolták a színpadra és a párizsi stílust tükrözték a kollekció egyes darabjai is.

  • Komoly veszélyeket rejt a lábujj-közötti papucs

    A nyári slágerpapucsok - melyek többnyire habosított mûanyagból álló lapos talpból és egy Y alakú gumipántból állnak és jellegzetesen "slattyogó" hangot adnak - kárt tehetnek egészségünkben.

    Az Amerikai Sportorvosi Iskola tanulmánya szerint ezeknek a papucsoknak a viselete felelõs lehet számos, testünkön észlelt fájdalomért és panaszokért. A lábgyógyászattal foglalkozó szakemberek véleménye szerint, kedvenc nyári papucsunk több egészségügyi problémáért felelõs, mint bármely más lábbeli, a magassarkú cipõket is beleértve - írja a MediPress.

  • Calvin Klein, a márka

    Azt hiszem, a Calvin Klein márkát nem nagyon kell bemutatni egy divatõrült leányzónak sem. Mégis megpróbálunk átfogó képet adni arról, ki is a híres CK monogramos cég megálmodója, és arról, hogy mitõl ilyen népszerû már a 80-as évek végétõl ez a márka.

    Calvin Klein a New York-i Fashion Intstitute of Technologyra járt, de soha nem diplomázott le. ’62-ben, mikor befejezte tanulmányait, tervezni kezdett New York-i butikoknak, de a kiugrásra addig várnia kellett, amíg nem találkozott Baron de Gunzburggal, akinek bemutatóin keresztül hamar a divatvilág kedvencévé vált.

  • Színes derekak!

    Egészség kontra divat - Miért kellene választanunk két olyan dolog között, amely nõként meghatározza a mindennapjainkat? Nem kell, mégis sokszor megtesszük. A tapasztalat azt mutatja, hogy inkább a fiatalabb generációnál szorul háttérbe az egészség, ha a divattal kerül szembe. Persze nem szerencsés általánosítani, hiszen az éppen aktuális trendek feltétel nélküli követése nem korfüggvénye. Viszont az is igaz, hogy addig mer az ember kockáztatni, amíg át nem esik élete elsõ felfázásán.

  • Az elegancia nem pénzkérdés és tanulható

    A ruhatár megtervezését tanítani kellene, hogy a fiatal nõk öltözködési kultúrája javuljon és hogy ruhásszekrényükben a fölöslegesen beszerzett ruhafélék miatt ne uralkodjon káosz - állítják a divatszakértõk és a protokoll fõnökök. A turkálók csak növelik a bizonytalanságot, a hangulatból megvett pólókkal senki nem tud mit kezdeni.

    A jobb minõségû holmikat kínáló áruházakban kellene vásárolni és nem a fiatalokra építõ márkás butikokban, kínai boltokban vagy "second hand" turkálókban, mert ezek a ruhafélék - vagy jellegzetesen divatos részleteik vagy silány minõségük miatt - tiszavirág életûek.

  • Tóth Vera duci divatot teremt

    Bár Tóth Vera nem egy modell alkat, bebizonyítja, hogy nemcsak a nádszál karcsú hölgyek léphetnek kifutóra. Az énekesnõ az új, bõvített méretû Sugarbird kollekciót mutatja be.

    A Sugarbird vezetõ divattervezõje, J. Csonka Hedvig megalkotta a bõvített méretû kollekcióját, amelyet Tóth Vera mutat be a közönségnek. Vera életében elõször modellként lép a színpadra, méghozzá a Sugarbird legújabb kollekcióját bemutató divatshow-n. A rendezvény elõtt az énekesnõ belebújt az új ruhákba, és egy profi fotós, Almási J. Csaba kamerája elé állt.

  • Ami sosem megy ki a divatból: a fekete-fehér kombináció

    Ami sosem megy ki a divatból: a fekete-fehér kombinációAz egyszerű összeállítások és a klasszikusan elegáns darabok szerelmesei örülhetnek, hisz idén a monokróm újra trendi és pár fekete-fehér darab is elég a tökéletes megjelenéshez. A 2013-as évben tarol az egyszerű, mindössze két szín felhasználásával készült szettek. A tavalyi tuxedo blézer még idén is trendi, sőt a bőrdzsekik is maradnak, de a szezon egyik legfontosabb darabja a fehér blézer. Sokak szerint a fekete-fehér színösszeállítás unalmas, mi több, divatjamúlt. Ez azonban egyáltalán nem igaz, csak meg kell találni a tökéletes ruhát!

  • Elnézést kért ruhája miatt a Valentino divatháztól Anne Hathaway

    Elnézést kért ruhája miatt a Valentino divatháztól Anne HathawayBocsánatot kért a 85. Oscar-ceremónián a legjobb női mellékszereplő díjával kitüntetett Anne Hathaway, amiért ruhát cserélt az amerikai filmakadémia gálája előtt. A színésznő közleményében sajnálkozott az általa okozott károk miatt a Valentino divatház felé. Anne Hathaway eredetileg a ház egy ruhakölteményét viselte volna, az utolsó pillanatban azonban meggondolta magát, és Pradára váltott. A filmcsillag azzal magyarázta döntését, hogy az Oscar-gála előestéjén úgy értesült, egy másik színészné az övéhez nagyon hasonló Valentino-darabot fog viselni.

  • Dolce & Gabbana a milánói divathéten

    Nõkre hangolta a dandy-t idén a Dolce & Gabbana a milánói divathéten. Míg a pórnép azon töri a fejét, miben nem fagy meg a télen, a divatdiktátorok már a 2011-es nyárban sütkéreznek.

    A New York Fashion Week és London Fashion Week után a divatszakma nagyjai a milánói kifutón mutatják be a 2011-es tavaszi/nyári kollekciójukat.

    Domenico Dolce és Stefano Gabbana tervezõpáros legújabb ruhakölteményeit a szuperkarcsú Natasha Poly viselte a kifutón.

  • Halloweeni jelmezötletek

    Halloweeni jelmezötletekHa tetszik, ha nem, hazánkban is egyre elterjedtebb a Halloween megünneplése. Rengeteg party szerveződik eköré az este/éjszaka köré. Ilyenkor az emberek jelmezbe bújnak és így indulnak neki az éjszakának. Van aki klasszikus halloweeni jelmezt választ magának, a legklasszikusabb megoldásokkal élők például a boszorkánynak, csontváznak vagy esetleg töklámpásnak öltöznek. De vannak akik inkább elrugaszkodnak az ünneptől és teljesen más jelmezt választanak magunknak, olyat ami nem is kötődik ehhez az éjszakához.

  • Divathét Miamiban

    A pin-up stílus a strandokon is reneszánszát éli, a Miamiban megrendezett divathét tanúsága alapján jövõre is számíthatunk a strandokon matrózsapkás, csíkos és masnis bikinit viselõ lányokra.

    A romantikus nosztalgia másik iránya a hollywoodi díváé magasított derekú bugyival és egy óriási szalmakalappal. Egy újabb divathét zárult le: ezúttal a Miamiban megrendezett Mercedes-Benz Fashion Week ért véget. Ennek az eseménynek az a különlegessége, hogy utcai és alkalmi holmik helyett fürdõruha-kollekcióikat mutattak be.

  • Útmutatók a kényelmes és modern otthon kialakításához

    A gasztronómia mellett a lakberendezés a második legkedveltebb témája az életmóddal foglalkozó könyveknek és magazinoknak. Hasznuk elsõsorban attól függ, mennyit tud belõle a gyakorlatban alkalmazni az olvasó - a divat ugyanis egyre gyorsabban változik a lakberendezésben. Hogyan alakíthatunk ki vidám, stílusos, minden igényt kielégítõ tereket? Erre próbál választ adni két legutóbb megjelent kötet.

    A családi otthon címû, Judith Wilson által írt könyv az Alexandra kiadó gondozásában jelent meg, akárcsak A kényelmes otthon.

  • Az élõ divat: Julianne Moore

    Julianne Moore a luxus záloga?

    Julianne Moore egy igazi díva. Ezzel sok újat nem árultunk el, hiszen a divat világában modellként évrõl évre feltûnik, az elõkelõ márkák már régen felfedezték maguknak, a sznobizmus korlátait feszegetve vált hû szimbólumává a luxusnak, pedig ki hinné, hogy már 50 éves!

    A vörös ciklon Clive Owen-nel karöltve a Bulgari-t is megihlette. Gyönyörû táskáit nem gyõzi szorongatni a kampány képein.

  • Sportos - divatos viselet a nyárra

    Még ugyan a tél végét tapossuk, de a melegebb napok már nem sokat váratnak magukra. Az utcán lassan pulóverben is vígan járkálhatunk, olyan tavasziasra váltott az idõjárás. Ennek okából most bemutatunk nektek olyan sportos, de divatos öltözeteket, amiket tavasszal és nyáron viselhettek. Ha ilyen tempóban haladunk, nem sokat kell várnunk a kánikulára!

    A fényképek egytõl-egyig a gyönyörû Rio De Janeiro strandjain készültek, ahová valljuk be õszintén, ki ne vágyna, fõleg most, télen?

  • Az Escada új arca Milla Jovovich

    Egy ideje kevesebbet lehetett hallani a gyönyörû modellbõl lett színésznõrõl, most viszont egybõl egy világmárka arcaként tér vissza Milla.

    Az Escada ugyanis Jovovichot választotta õszi-téli kampánya fõ arcának. A képeket a neves német származású divatfotós, Peter Lindbergh készítette, a márka visszafogott stílusától picit eltérõbb glam-es, rockosabb hangulatban. Egyelõre ugyan még csak egy kép látott napvilágot, feltehetõleg hamarosan ezt a többi is követi. A 35 éves Milla kétségtelenül remek formában van, még ha a fotókon kicsit morózus arcát is mutatja.

  • Mitõl lesz sexi egy dekoltázs?

    A férfiak imádatának tárgya, a nõk magabiztosságának egyik forrása. A nõi mell megérdemli és igényli is a gondoskodást, a törõdést. A nõi mell a húszas életévek elejére fejlõdik ki teljesen, s ezt követõen a méretét és a formáját is jó ideig megõrzi. Persze, a terhesség alaposan megnöveli, valamint a nagyarányú hízás vagy fogyás is változást idézhet elõ.

    Az idõ múlásának jelei a harmincas-negyvenes években válnak elõször láthatóvá, amikor a mellbimbó alatti és fölötti szövetek addigi egyenlõ aránya eltolódik az alsó javára.

  • A Golden Globe ruhakölteményei

    A Golden Globe ruhakölteményeiA Golden Globe-gála nem csak a filmekről, színészekről, színésznőkről és a díjakról szól, hanem arról ki, miben és hogyan jelent meg a díjátadón. Különleges estélyik, pöpec frakkok, extrém frizurák, kivillanó combok – a Golden Globe-díj-átadásra a divatvilág éppúgy figyel, mint a filmes szakma. A vörös szőnyegen felvonuló sztárok ruhakölteményeit, frizuráit, kivillanó testrészeit napokig elemezik a szakmabeliek és nem szakmabeliek egyaránt. Íme egy kis ízelítő az idei díjátadó ruhakölteményeiből: