A trend ide is elér majd?!
Tokió - 36 milliárd jen (79 milliárd forint) az éves bevétele azoknak a divatcégeknek, amelyek a japán fiatalokat mangák, videojátékok vagy képregények hõseinek kosztümeibe öltöztetik.
A Jano japán közvélemény-kutató intézet szerint 2007 áprilisa és 2008 márciusa között a jobbára ifjú japán képregény-fanatikusok ilyen csillagászati összegeket költöttek arra, hogy álarcokba, kosztümökbe öltözve rendezzenek mulatságokat kitalált hõseik tiszteletére.
Ha a fürdőruha vagy bikini kiválasztásához érkezünk, nehéz lehet pontosan eldöntenünk, hogy mi is szexi, és mi nem az. Mikor fürdőruha vásárláson töröd a fejed, a legtöbb hölgy szeret a legfontosabb szempontra koncentrálni, hogy minél szexisebb legyen. A szexi fürdőruha ugyanis képes a nő önbizalmát erősíteni és nem csak fizikailag, de mentálisan is a vízpart királynőjévé tenni. Ezért fontos hát tudni, hogy mik lesznek a legforróbb darabok a piacon. Sokféle fürdőruha típus segít elfedni a hibákat.
A vártnál sokkalta magasabb áron, 35 ezer euróért (9,5 millió forint) kelt el a Chanel-ruhákból és kiegészítõkbõl rendezett párizsi árverésen egy 1923-as viselet, amelyet maga Coco Chanel tervezett. Az elefántcsontszínû gyöngyházberakásos kreppzsorzsett ruhát a Drouot aukciósház kétnapos árverésének elsõ estéjén, csütörtökön bocsátották licitre. Az est folyamán egy calais-i fekete csipkével díszített haute-couture ruha is a becsültnél drágábban, 16.625 euróért (4,5 millió forint) talált gazdára, míg egy szintén kreppzsorzsett kétrészes modellért 8750 eurót (2,36 millió forint) fizettek.
A késõ római korból fennmaradt törvénygyûjteménynek köszönhetõen tudható, hogy a rómaiak nõi ékszernek tekintettek minden olyan tárgyat és anyagot - köztük aranyat, ezüstöt, gyöngyöt, drágakövet -, amely nem szolgál más célt, mint a test ékesítését. Erre az örökösödési eljárások miatt volt szükség - mondta el az MTI-Pressnek nyilatkozva Borhy László, az ELTE Ókori Régészeti Tanszékének tanszékvezetõ egyetemi tanára. Az ékszerviselet gyakorlatilag egységes volt a Római Birodalom teljes területén.
Szeretnél csinosan és divatosan öltözködni, de az sem mellékes számodra, hogy milyen anyagból készült a kedvenc ruhád? Erre is van megoldásunk!
Nincs új a nap alatt, ha divatról van szó. Ezen a nyáron szinte minden trendi, legyen szó akár etnóról, neon színekrõl, fodrokról vagy farmerrõl. Könnyen elõfordulhat, hogy már nem elég a hatalmas kínálat, és már a színeken és fazonokon túl inkább arra is koncentrálunk, hogy mi a jó a bõrnek, a testnek.
Szemhéjplasztikával, botoxszal, valamint arc- és ráncfeltöltéssel küzd az öregedés ellen a már ötvenes éveit taposó amerikai baby-boom generáció - derült ki az Amerikai Plasztikai Sebészeti Akadémia (AACS) friss adataiból.
A 2008 évhez képest 44 százalékkal növekedett az Egyesült Államokban az AACS tagjai által végzett arcfeltöltések és 42 százalékkal a szemhéjplasztikák száma. Emellett a botox népszerûsége 157 százalékkal, a ráncfeltöltéseké pedig 245 százalékkal növekedett meg alig egy év alatt.
Budapest - A Szex és New York tévésorozat hozta meg a világhírt Patricia Field stylist és divattervezõ számára, de olyan filmek is az õ kézjegyét viselik, mint az Ugly Betty sorozat vagy a divatvilágról szóló Az ördög Pradát visel. A Pat Field által jegyzett kollekció október végétõl már egyes budapesti üzletekben is megjelenik.
A New York-i születésû divattervezõ karrierje Greenwich Village kis butikjában kezdõdött. Azóta két Emmy- és egy Oscar-jelöléssel jutalmazták tehetségét.
Az egyszerű összeállítások és a klasszikusan elegáns darabok szerelmesei örülhetnek, hisz idén a monokróm újra trendi és pár fekete-fehér darab is elég a tökéletes megjelenéshez. A 2013-as évben tarol az egyszerű, mindössze két szín felhasználásával készült szettek. A tavalyi tuxedo blézer még idén is trendi, sőt a bőrdzsekik is maradnak, de a szezon egyik legfontosabb darabja a fehér blézer. Sokak szerint a fekete-fehér színösszeállítás unalmas, mi több, divatjamúlt. Ez azonban egyáltalán nem igaz, csak meg kell találni a tökéletes ruhát!
A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.
A flip-flop papucsok rettenetesen kényelmetlenek, de nagyon divatosak. Szakértõk szerint azonban ezeknek a papucsoknak és a szandáloknak a viselése káros lehet egészségünkre, ezek a lábbelik ugyanis növelik a bõrrák kialakulásának kockázatát.
A pántos lábbelik ugyanis szabadon hagyják a lábfejet, és csak kevesen gondolnak arra, hogy a bõrnek ezen a testrészen is védelemre van szüksége az erõs napfénnyel és UV-sugárzással szemben.
Az ötlet eredeti. Két olyan fiatalos, trendi anyuka elképzelése, amelyben a hagyományőrzés mindenki számára hordható formában jelenik meg Magyarországon. Az indíttatás a magyar értékek megőrzése volt, amelyek közül a legszebb hungarikumot a kalocsai motívumokat használták fel a megvalósításhoz. Ma már, csak a legidősebb korosztály ért a hímzések elkészítéséhez, ezért küldetésnek tekintették ennek megőrzését és terjesztését. Kortól, nemtől teljesen függetlenül bárki megtalálja a maga stílusát.
Lafayette a világ egyik legnagyobb luxus áruháza.
A párizsi áruház mintájára a világ különbözõ pontjain épül "másolat" áruház. Sokan a londoni Harrods áruházat veszik alapul, holott a Lafayette pompájában, nagyságával messze megelõzi a brit testvérét, ahol kis "eldugott" szinteken lehet vásárolni, és nincs egy nagy központi vásárlói tér.
A Shanghai-ban épülõ áruház szinte mindenben a Párizsihoz fog hasonlítani, ahol egy hatalmas üvegkupola alatt fogadják a vásárolni vágyókat.
Minden ellenérzésünk dacára a nyárnak menthetetlenül vége, így itt az ideje, hogy az öltözködés terén is ráhangolódjunk a borongós napokra.
Ahogy már lassan megszokhattuk, az idei õszi divat is rendkívül megengedõ, legalábbis ami a stílusok keveredését illetve a színek és anyagok kombinálását illeti.
Két részes összeállításunk elsõ felében a férfigardrób elengedhetetlen darabjai kerülnek bemutatásra.
Budapest (2008) - Hódít az új, nõies romantika, a fiatalosan kócos és a szeszélyesen vágott fru-fru egyaránt. A férfiak ismét valódi férfiak lesznek - nem pedig nõies fiúk -, mert rövid tincseket és igazi macsó fejeket tervezett számukra 2008-ra az egyik hajápoló cikkeket gyártó világmárka. Az új romantika jegyében fogant trend jellemzõje a dús volumenû haj, amelyet rafinált krémekkel, zselékkel és tupírral érnek el, majd a tetejét szépen megfésülik és lazán belakkozzák. A retrós jegyeket rózsás ajkak, õzike szemek, barack arcszín, valamint virágos, áttetszõ selyem és muszlin ruhaköltemények egészítik ki - hangzott el egy fodrászstúdióban tartott bemutatón. Gyakori a felfogott haj és a laza, hosszú, hullámos is.
Egy brit fodrász, Jodie Breeds nem dobta szemétbe vendégei levágott haját, hanem inkább arra az elhatározásra jutott, hogy újrahasznosítja a természetes anyagot. Több héten át gyűjtögette a hosszabb tincseket, majd az összes tincset egyforma szőke árnyalatúra festette. A ruhaterv megvalósításhoz azonban varrónő nagynénje segítségét kérte. Ketten együtt hat órán keresztül dolgoztak, mire összerakták a furcsa kreációt. A hajból készült ruhát a verseny legkülönlegesebb ruhakölteményeként emlegetik azóta is.
Az óegyiptomi kozmetikumok, amelyekkel a Nílus-parti birodalom lakói a szemüket hangsúlyozták ki, nem csupán a gonosz erõk bûnös praktikáitól "védtek", hanem bizonyos fertõzésektõl is - derítették ki francia kutatók.
"A négyezer évvel ezelõtt készített kozmetikumok alapanyagát az ólom sói képezték, a megfelelõ keverék elõállítása gyakorta egy hónapot is igénybe vett" - magyarázta Philippe Walter, a Louvre és a Francia Országos Kutatási Központ, a CNRS közös kutatócsoportjának a társvezetõje.
Párizs, és New York mellett London kínálja a legizgalmasabb vásárlási élményt a világon. Az üzletek nagysága, mennyisége, és sokfélesége lenyûgözõ, és számos egyedi, érdekes, máshol nem látható bolt is található Londonban, melyek különleges termékeket értékesítenek.
Természetesen megtalálható itt minden világmárka üzlete, valamint tervezõi butikok is. Az árak ugyanakkor magasak, de némi nézelõdés után akciós termékeket is lehet találni. London fõ bevásárlóterületei az Oxford street és a Regent street körül összpontosulnak, a Knightsbridge pedig a felsõkategóriás termékek fellelhetõségi helye.
Idén nyáron a sárga szín is divat, de ezt kevesen merik viselni, mert túl élénk. Pedig a sárga nagyon is nőies szín, nem véletlenül kezdték el hordani a vörös szőnyegen is nemrégiben. John Galliano idei kollekciójában is helyet kapott a napsárga, érdemes megnézni, hogyan használja. A brit divattervező egy árnyalatot használt, mégpedig a világos napsárgát, ami a hideg tartományba megy el, ezért a világos bőrön is jól mutat. Mivel nem nevezhető karcsúsító színnek, a húzott derék és az öv jó ötlet.
Igazi tavaszias hangulatot árasztanak a virágos ruhákba, blézerekbe, szoknyába öltözött sztárok, akik egytõl egyig hódolnak az új trendnek! Az már bátran állítható, hogy a divat tavasszal ismét kivirágzik. S nem is akárhogyan! Szinte mindent ellepnek a virágok, romantikus ruhák, virágos leggingszek, fölsõk, szoknyák és blézerek, valamint rózsa minták, pipacsok és réti virágok formájában.
Az Erdem, Dior, Ralph Lauren és D&G divatházak tavaszi-nyári divatbemutatójával kezdõdött minden.
Bár Tóth Vera nem egy modell alkat, bebizonyítja, hogy nemcsak a nádszál karcsú hölgyek léphetnek kifutóra. Az énekesnõ az új, bõvített méretû Sugarbird kollekciót mutatja be.
A Sugarbird vezetõ divattervezõje, J. Csonka Hedvig megalkotta a bõvített méretû kollekcióját, amelyet Tóth Vera mutat be a közönségnek. Vera életében elõször modellként lép a színpadra, méghozzá a Sugarbird legújabb kollekcióját bemutató divatshow-n. A rendezvény elõtt az énekesnõ belebújt az új ruhákba, és egy profi fotós, Almási J. Csaba kamerája elé állt.