rss
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

  • A parfümhasználatot is tanulni kell

  • A test, a bõr illatosítása mind kevésbé nõi kiváltság. Az egyéniséghez illõ szer kiválasztása kellemessé teszi viselõje közérzetét, s mértékkel használva a környezetére is kedvezõ hatást gyakorol.

    Csakhogy éppen a kiválasztást és a mértéket szokták eltéveszteni, ezért nem árt kissé elmélyedni a parfümkultúra rejtélyeibe egy olyan kiváló szakember segítségével, mint Gombos Gusztávnéval, a kaposvári illattár tulajdonosával.

    bohócdoktor vizit szja 1%

    - Az illat éppúgy öltöztet, mint a megfelelõen eltalált stílusú ruha, cipõ, táska vagy szemüveg, amire azt mondja viselõje: "ezt nekem találták ki!"

    Lényeg, hogy egyéniségünkhöz, korunkhoz, habitusunkhoz illõ parfümöt találjunk, s ez - a mai kínálatot ismerve - nem is egyszerû feladat. S akkor még nem beszéltünk arról, milyen alkalomra, milyen évszakban hordjuk a személyiségünket fémjelzõ illatot, mert egy rossz választás az ellenkezõjére fordíthatja szándékainkat - avat be a parfüméria rejtekeibe az a szakember, aki annak idején az országban az elsõk között vezethette be üzletébe az addig csak talán pult alatt, de fõként dollárboltokban kapható vezetõ külföldi márkákat.

    Gombos Gusztávné tisztán emlékszik a 70-es évekre, amikor az állami illatszerboltokba egy-egy "tõkés" szállítással néhány üveg parfüm is érkezett, melyeket már elõre lefoglaltak a vezetõ közéleti szereplõk szeretteiknek. A nagy fellendülés a 80-as évek végén kezdõdött, amikortól igazi örömet jelentett megismertetni az emberekkel az illatok sokszínûségét, a parfümhasználat kultúráját. Az illatszerész több évtized után úgy látja: az önmagára igényes férfi és nõ számára fontos, milyen illatot kölcsönöz egyéniségének, és kéri, elfogadja a szakember tanácsát.

    - A szerencsésebb eset, ha jelen van személyesen is az illetõ, mert egy rövid beszélgetéssel hozzávetõlegesen megállapíthatom a korát, az öltözködési stílusát, habitusát. Fontos, hogy nappali viseletre vagy alkalomra szeretné-e a parfümöt. Más jellegû a kosztümös illetve a laza, sportos illat, de a nyári és téli aroma között is tapintható a különbség. E tényezõk ismeretében hat illatot mutatok tanácsként - ennél több már összekeveri az érzékszervet -, ezek között garantáltan benne van az a kettõ, amely a vásárló egyéniségéhez illik. 99 százalékban el is fogadják, s felismerik az óhajtott parfümöt. Nehezebb a dolog az ajándékba szánt parfüm esetében, de itt is a megismert információk döntenek - magyarázza.

    A szakember azt tanácsolja, hogy a kiválasztott két illatot mindenki feltétlenül próbálja ki a saját bõrén is, mert a valódi hatásról így tud meggyõzõdni. Más egy 20 és egy 60 éves bõr párolgása is. Régebben, amikor nálunk nem volt kultúrája a parfümhasználatnak, még nem papírcsíkokra fújták a kipróbálandó illatot, hanem kupakokba, azonban a fény és a levegõ hatására nem a valódi élményt adta vissza. A parfümipar azért választotta a papírt, mert élõ anyagból, fából van. Lehetne bõrre, hajra fújni még... Azért vannak a klasszikus, a nagyon friss, üde, a füves, a fás illatok, hogy mindenkinek megtaláljuk a korához, külleméhez, egyéniségéhez leginkább megfelelõt. Egy kreol bõrû, erõteljes, lendületes hölgynek mást fogok ajánlani, mint egy vékonyka, szõke, visszafogott leánynak.

    Ki gondolná, hogy csaknem annyi férfi vásárol parfümöt magának, mint amennyi nõ? Sõt, az erõsebbik nem képviselõje gyakran az egész illatcsaládot - az arcszeszt, a dezodort és a tusfürdõt - is viszi egyúttal. Az illatszerész tapasztalata szerint az "öltönyös" urak nagy része tudja is, hogy milyen márkát szeretne.

    A parfümhasználatnak azonban megvannak a játékszabályai, jó azokat figyelembe venni. Hova is fújjuk a hódító-bódító illatot? Próbánál mindig a csuklóra, hiszen ott érzõdik legjobban. Egyébként a fül mögé, vagy a mellközépre - e területeken biztos a hatás. Taktikus dolog nyáron a hajra fújni, mert ott egy-két napig is megmarad az illat. Napozás és szolárium elõtt tilos parfümöt feltenni, de ha szeretnénk jól érezni magunkat a bõrünkben, ugyancsak a hajra ajánlatos permetezni. Praktikus tanács: ha parfümöt veszünk, lehetõség szerint a tusfürdõjét is vigyük el, mert ugyanazt a kellemes közérzetet biztosítja, mintha permetet tettünk volna fel.

    Figyeljünk parfümünkre, ha többen dolgozunk egy helyiségben - bankban, irodában, egy légterû munkahelyen -, mert ha túl tömény illatok keverednek, fejfájás, egyéb irritáció keletkezhet egy idõ után.

    Soha ne használjunk parfümöt, ha beteglátogatóba megyünk; sose tudhatjuk, mire allergiás a beteg. Ha pedig, orvoshoz vagy templomba tartunk, ugyanígy mellõzzük a tömény illatfelhõt. Inkább kedvenc márkánk testápolójával kenjük be magunkat vagy csak kezünket, könyökünket, lábfejünket, máris az üdeség érzete jár át minket.

    Nem helyes, ha valaki saját parfümje illatát érzi, mert akkor tudható, hogy a környezetünket is irritáljuk vele. Csak az illat permetezésekor és a ruha levetésénél járja át a könnyedség szaglószervünket.

    A parfümtörténelem ugyanis nem arról szól, hogy folyamatosan érezzük az illatot, hanem hogy mi érezzük jól magunkat a bõrünkben.


kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Bõrtumort okozott egereken a hidratálókrém

    Washington - Egyes, gyakran használt krémek bõrrákot okozhatnak, legalábbis egereknél - közölték amerikai kutatók. További vizsgálatok szükségesek annak megállapítására, kialakulhat-e hatásukra embereknél is daganat.

    Allan Conney vezetésével a Rutgers Egyetem (New Jersey) kutatói azt vizsgálták, megelõzhetõ-e koffeinnel a bõrrák, amikor felfedezték a krémhasználat kockázatát. "Egy biztonságos krémet kerestünk, amelybe beletehetjük a koffeint" - mondta Conney.

  • Az Escada új arca Milla Jovovich

    Egy ideje kevesebbet lehetett hallani a gyönyörû modellbõl lett színésznõrõl, most viszont egybõl egy világmárka arcaként tér vissza Milla.

    Az Escada ugyanis Jovovichot választotta õszi-téli kampánya fõ arcának. A képeket a neves német származású divatfotós, Peter Lindbergh készítette, a márka visszafogott stílusától picit eltérõbb glam-es, rockosabb hangulatban. Egyelõre ugyan még csak egy kép látott napvilágot, feltehetõleg hamarosan ezt a többi is követi. A 35 éves Milla kétségtelenül remek formában van, még ha a fotókon kicsit morózus arcát is mutatja.

  • Ruhák kánikula idejére

    Szeretnél csinosan és divatosan öltözködni, de az sem mellékes számodra, hogy milyen anyagból készült a kedvenc ruhád? Erre is van megoldásunk!

    Nincs új a nap alatt, ha divatról van szó. Ezen a nyáron szinte minden trendi, legyen szó akár etnóról, neon színekrõl, fodrokról vagy farmerrõl. Könnyen elõfordulhat, hogy már nem elég a hatalmas kínálat, és már a színeken és fazonokon túl inkább arra is koncentrálunk, hogy mi a jó a bõrnek, a testnek.

  • Szív alakú száj a divat az Olasz plasztikai sebészeteken

    Róma - A szív alakú száj a divat a húsos és a túlságosan vastag ajkak helyett.

    Néhány olasz plasztikai sebész véleménye szerint a szív alakú ajkak a legcsábítóbbak.

    Apró és nem maradandó beavatkozásra van csupán szükség ahhoz, hogy egy nõnek olyan ajkat varázsoljanak, mint amilyen a gésáknak van, akik a legtöbb férfi számára a csábítás és az erotika csúcsát jelentik - magyarázta Giulio Basoccu plasztikai sebész, a római La Sapienza Egyetem tanára.

  • Plasztikai beavatkozások ebédidõben

    Zsírleszívás, hegkezelés, stb...

    Századunkban az esztétikai plasztikai sebészetben jelentõs váûltozás várható. Drasztikusan emelkedni fog az úgynevezett lunchtime mûtétek, vagyis az ebédidõ alatt is elvégezhetõ beavatkozások száma - állítja Gyarmati Csaba plasztikai sebész.


    Ilyen például a botoxfeltöltés, a mezoterápiás kezelés és a különbözõ lézeres beavatkozás.

  • Indul a szandálszezon! Elõtte lábápolás!

    Amit a zárt cipõ elrejtett, az most látható lesz. Itt az idõ tehát egy alaposabb lábápolásra.

    A tél nemcsak az arcbõrt és a kezeket viseli meg: a változó idõjárás, a kinti hideg, majd a fûtött munkahely, a zárt cipõ a kevés mozgás mind veszélyt jelent a lábakra, amelyek minden egyes lépésnél a testsúly kétszeresének megfelelõ nyomást viselnek el. Nem véletlen, hogy a tél végén tízbõl nyolc embernek lehet valamilyen panasza. Ráadásul néhány hét múlva itt a szandálszezon, s amit a cipõk jótékonyan eltakartak, az hamarosan láthatóvá válik.

  • Speciális melltartó, ami véd a zaklatókkal szemben

    Speciális melltartó, ami véd a zaklatókkal szembenRepülőmérnöknek tanuló egyetemisták agyából pattant ki az ötlet: áramütéses melltartó erőszakoskodók ellen. A szerkezet 3800 kilovolt feszültséggel csap a támadó kezére, a rendőrségi sokkolókhoz hasonló áramütést mér rá. Áramütéssel védi viselőjét az erőszakoskodókkal szemben egy melltartó, amelyet Indiában kezdtek kifejleszteni repülőmérnöknek tanuló egyetemisták. A melltartó viselőjét nem éri áramütés, amit egy védőréteg beépítésével értek el, így abszolút biztonságosan használható.

  • Ez a legújabb Gucci divat (Exkluzív képekkel New Yorkól)

    Egy "divatos utazásra" invitál Frida Giannini az új Gucci kollekciójával. Vitathatatlan, hogy ezzel a kollekcióval a márka, egy új dekoratívabb irányzat felé húzódik.

    A kollekciót leginkább a pasztell színek, keki, rozsdavörös és a zöld jellemzik. A pazar ruhák nagy része pamutból készült. A kollekciót fõleg a sportos selyem kosztümök jellemzik, melyeket Frida Giannini nyúlékony derékszíjjal ajánlj a vevõknek. A modellek elõtt ismerjük meg a Gucci történetét. A Gucci olasz divatmárka, mely bõrárukra és kiegészítõkre szakosodott. Az 1923-as firenzei alapítást követõen a cég filiálékat nyitott Olaszország-szerte.

  • Fürdőruha divat 2016

    Fürdőruha divat 2016Mint minden évben, idén is vannak "újfajta" darabok a bikinik, fürdőruhák között. Idén már nem hódít a tangás fürdőruha, helyette a nagyobb méretű, magasított derékrészű bugyik kerültek előtérbe. Csinos és és praktikus is: ápol és eltakar. Mintákat tekintve óriási a választék, nincs konkrét kiemelkedő darab. Van virágos, pöttyös, csíkos, kockás, egyszínű, mintás amit csak el lehet képzelni, az megtalálható a bikiniken. Választhatunk visszafogottabb, szerényebb darabot vagy egy egészen extravagáns, bevállalós darabot is, ami hozzánk közelebb áll.

  • Bemutatkozott az ország elsõ roma divatstúdiója

    Egyedi tervezésû, a hagyományos roma népviselet modernizálásával új stílust és divatot teremtõ munkáit mutatta be az országban elsõként megrendezésre került divatbemutatón a közelmúltban alakult Romani Design Stúdió; a rendezvényen a XXI. századi igényeknek megfelelõ öltözékek mellett az iparmûvészi tervezésû kiegészítõket és ékszereket is bemutatták.

    A különleges rendezvényt a Bánkitó Fesztivál szervezte, amely az augusztus 5. és 7. között tartandó programsorozatának témájául a kisebbségi kultúrák találkozását tette meg.

  • Divat és forradalmi technológia: buborékokkal a ruhák védelméért

    A Samsung ismert hazai divattervezõk kollekcióit felvonultató, látványos Fashion Show keretében mutatta be legújabb Eco Bubble mosógépét (WF0804Y8E).

    A forradalmian új készülék sajátossága az az egyedi buborékképzési eljárás, amelynek köszönhetõen már 15°C-on ugyanazt a mosási eredményt érhetjük el, mint a hagyományos mosógépekkel 40°C-on.

    Az alacsony hõmérsékletnek köszönhetõen a készülék védi a ruhákat és kevesebb energiát fogyaszt.

  • Dzsudzsák ihlette Zimány Linda Sugarbird kollekcióját

    Dzsudzsák ihlette Zimány Linda Sugarbird kollekciójátA modell minap mutatta be új Sugarbird kollekcióját az egyik belvárosi szórakozóhelyen. A jól megszokott Linda-stílus ezúttal azonban elmaradt. Igazán kikerekedhetett a közönség szeme a kifutón felvonultatott textilek láttán: Linda ugyanis úgy döntött, újít, és egészen szokatlan módon labdarúgáshoz kötődő motívumokkal díszíti ruhakölteményeit. A meglepő fordulat természetesen az új szerelemnek, a sztárfocista, Dzsudzsák Balázzsal való kapcsolatának köszönhető, akinek hatására Linda egy kicsit csajosabb, kifejezetten focis kollekciót tervezett.

  • Ez az õszi divat: visszatér a bõrszoknya

    Ha a 71 éves Tina Turner ma is bátran viseli a bõrminit a színpadon, miért ne tehetnénk meg mi is ugyanezt az utcán? Ugyanúgy lehet szexi, mint decens.

    Az állatvédõk azonban lapozzanak tovább! Ha nem akarunk újat venni (márpedig nem akarunk, mert 100 ezer forint is lehet egy nagyobb divatház modellje), vadászatra lehet indulni a garázsba vagy a padlásra számûzött ruhás dobozok terepére. A cicanadrágok, a perlon harisnyák és lódenkabátok között hátha megmutatja magát egy régi bõrszoknya is, amit átalakítani még mindig kisebb lelki teher, mint súlyokat emelni le a bankkártyánkról.

  • Szaggass, koptass! Farmerdivat 2010!

    A 80-as évek visszatértek, idén minden divatos lesz, amit egykor a hordtál!

    Korábbi trend-elõrejelzésünkben is leszögeztük: a 2010-es tavasz-nyári divatban továbbra is a 80-as évek tarolnak. A szabásban, az élénk színek használatában is ezt láthatjuk, de a retro leginkább a farmerviselésben látszik majd meg. Rég elfeledett ruhadarabok válnak újra divatossá és idén bármelyik ruhadarabunk készülhet farmervászonból.

  • Sok nõ titkolja, hogy mennyit költ ruhára

    Tízbõl nyolc nõ már az üzletbõl való kilépés uátn leszedi újonnan vásárolt ruhája árcímkéjét, mert nem akarja partnerének bevallani, mennyit költött - már megint - öltözködésre. Sokan ezt azzal indokolják, hogy egyrészt maguknak tesznek jót vele, a vásárlás miatt ugyanis bûntudatot éreznek.

    A tanulmányból kiderült: a brit nõk rengeteg praktikát ismernek és alkalmaznak, hogy eltitkolják vásárlásaikat. Negyedük azt mondta, az új ruhákat nem is mutatja meg kedvesének vagy férjének, hanem azonnal elrejti a szekrénybe.

  • Meztelen és terhes nők a kifutón

    Meztelen és terhes nők a kifutónBár a modellek hozzá vannak szokva, hogy a divat és a művészet kedvéért néha vetkőzniük kell, ez a bemutató talán még az ő ízlésüknek is sok volt. Arra szinte mérget vennénk, hogy a közönség is meglepődött, amikor a Robyn Coles-féle kalapbemutató kezdetét vette és a kifutóra megérkeztek a modellek. A London keleti részén lévő White Rabbit Studioban ugyanis egytől-egyig anyaszült meztelen modellek jelentek meg és mutatták be a kalapkölteményeket.

  • A legkifinomultabb márka: Fendi

    A divatház az egyik legnagyobb múlttal rendelkezõ márka a maiak közül : lassan fennállásának századik születésnapját ünnepelheti.

    A gyakran csak a híres „baguette” táskáról ismert Fendi sokkal több, mint egy átlagos olasz divatház. Átvészelte a két világháborút és azóta is töretlenül tartja magát a legjobbak között. Szinte minden hollywoodi sztár kedvence. Az 1918-ban Rómában nyílt bolt elsõsorban bõr és szõrme darabokra specializálódott, majd Edoardo Fendi öt lánya családi vállalkozásként vitte tovább a divatház ügyeit.

  • Kizárólag Ferrari-tulajdonosoknak 80 milliós óra

    A Cabestan és a Ferrari összefogott, hogy egy igazán különleges órát hozzanak létre. A Scuderia Ferrari One az autógyártó high-end órája lesz, csupán 60 darab készül belõle, és az ára 300 ezer euró, vagyis több mint 82 millió forint lesz.

    A piacon találhatunk több, tízezer dollár (kétmillió forint) alatti karórát a Ferrari jelzésével ellátva, a luxusautókat gyártó vállalat azonban most egy olyan órát terveztet a Cabestan svájci óragyártóval, ami minden tekintetben a legfelsõ kategóriás vásárlók ízlését tükrözi.

  • Hernyóselyem a nyaklécben, halcsont a gallérban - magyar luxusingek férfiaknak

    A férfiak alap ruhadarabja, amely a nyakkendõvel kiegészítve naponta lehetõséget ad számukra a változatos öltözködésre, az ing. Nehéz ma már újdonságot kitalálni ezen a téren, de a luxust bele lehet csempészni ebbe a kissé unalmasnak tûnõ ruhadarabba is.

    Az egyik magyar gyártó idén duplán béleli a gallért, amelybe halcsontot épít vagy kis alsó füllel egészíti ki, hogy extra tartós legyen az ing formája és hibátlanul feszüljön a galléron a kelme. Ez utóbbi elsõsorban twill vagy puplin, a nyaklécbe pedig hernyóselymet építenek be.

  • Fürdőruha divat a 2011-es nyárra

    Fürdőruha divat a 2011-es nyárraHa a fürdőruha vagy bikini kiválasztásához érkezünk, nehéz lehet pontosan eldöntenünk, hogy mi is szexi, és mi nem az. Mikor fürdőruha vásárláson töröd a fejed, a legtöbb hölgy szeret a legfontosabb szempontra koncentrálni, hogy minél szexisebb legyen. A szexi fürdőruha ugyanis képes a nő önbizalmát erősíteni és nem csak fizikailag, de mentálisan is a vízpart királynőjévé tenni. Ezért fontos hát tudni, hogy mik lesznek a legforróbb darabok a piacon. Sokféle fürdőruha típus segít elfedni a hibákat.

bohócdoktor vizit szja 1%