rss
  • Önmagát varró ruha

  • Share on Tumblr

    Az intelligens mûanyag laborkörülmények között már egész szép eredményeket produkál.

    Noha az anyag még messze nem tökéletes, a mostani eredmények mindenképpen bizakodásra adnak okot – mondta el a skandináv kutatócsoport vezetõje, Susie Jahren. A szakember kollégáival már évek dolgozik azon az anyagon, ami hosszú távon forradalmasíthatja az általunk ismert anyagok tulajdonságait.

    Többek között egy olyan poliuretánon is - leginkább az esõkabát anyagához tudnánk hasonlítani - aminek szuperképessége, hogy a felületén keletkezett, egyelõre csak néhány miliméteres szakadásokat saját magának befoltozza. Az intelligens anyag titka a mikrokapszulákban rejlik: ezek a vágás hatására kiszabadulnak a szövetbõl és a levegõvel érintkezve újra megszilárdulnak – ezzel pedig mintegy betömik a keletkezett rést.

    A kutatók szerint a technikával nem elképzelhetetlen, hogy a 2011 után akár egy olyan mûanyagalapú borítást is készíthetnek, ami megóvná a fémeket a rozsdától. Igaz, ahhoz, hogy tömegesen használni kezdjük, elõbb megoldást kell még találniuk arra, hogyan bírják mûködésre az anyagot nagyobb sérülések esetén, illetve vizes környezetben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Felmérés: az olasz nõk a legelegánsabbak, a legvonzóbbak - és a leggátlásosabbak

    Milánó - Kik a legelegánsabb és a legbájosabb nõk Európában? Az olaszok. És kik a legkevésbé felszabadultak és a leginkább problematikusak szexuális téren? Megint csak az olasz nõk.

    Ez a Meetic internetes európai ismerkedõ hálózat szerelmi obszervatóriuma által öt vezetõ európai országban végzett vizsgálat talán kissé meglepõ eredménye. A felmérésben ötezer - 18 és 64 év közötti - férfi és nõ vett részt, a kutatás színhelye Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország és Nagy-Britannia volt.

  • Mit tudott Coco Chanel, a modern nõ megalkotója?

    Kosztümjei örökké elegánsak, parfümjeit a világ minden nagyvárosában kapni lehet, divatrajzai ma már milliókat érnek, mondásait ma is idézik - Gabrielle Chanel 125 éve, 1883. augusztus 19-én született.

    Az egyik leghíresebb francia nõ korát megelõzõen volt önálló és szabad, és semmit nem tûrt el, amely korlátozta. Kevesen gyakoroltak akkora hatást - nemcsak a divatra, hanem a nõk életmódjára - mint õ.

  • Nem aratott elsöprõ sikert Rihanna kollekciója

    Tavaly nyáron jelentette be a River Island, hogy bizalmat fektet Rihannába és töretlen népszerûségébe és egy közös ready-to-wear kollekciót dob piacra a barbadosi sztárral.

  • Több luxuscikket vásárolnak a kínaiak, mint az amerikaiak

    Most már hivatalosan is több luxuscikket vesznek a kínaiak, mint az amerikaiak. A hír az üzleti életben nem szolgált akkora meglepetéssel, mivel eddig is nyílt titok volt, hogy az elmúlt években a luxusmárkák elõszeretettel nyitottak a tehetõs Kína felé, ahol szinte minden napra esik egy exkluzív butikmegnyitó.

  • A kívánatos nõ – férfiszemmel

    A reklámok nõknek készülnek. Õk akarnak mindenáron a közízlés által divatosnak tartott nõhöz hasonlítani. A férfiaknak más kell. De mi ez a „más”?

  • A modern nõ megteremtõje: Coco Chanel 125 éve született

    Õ "tervezte meg" a modern nõt, neve egyet jelent a divattal - százhuszonöt éve, 1883. augusztus 19-én született Coco Chanel.

    A márkanév elírás eredménye: Gabrielle Bonheur Chasnel nevébõl az anyakönyvezéskor kimaradt az s betû. Fiatalon árvaságra jutott, két nagynénje nevelte, nekik köszönhette jártasságát a varrás mûvészetében, az illedelmes viselkedésben és a kis állatot jelentõ Coco becenevet. Próbálkozott kávéházi énekesnõként, kalaptervezõként, majd 1908-ban divatkereskedést nyitott vidéken.

  • Magyar fodrászsiker Párizsban

    Budapest - A Nemzetközi Fodrász Szervezet (Organisation Mondiale Coiffure) által szeptember 13. és 15. között szervezett Rose D,Or Trophee de Paris nemzetközi fodrászversenyen Arató Krisztián világbajnok mesterfodrász bronzérmet szerzett a nõi, úgynevezett full fashion kategóriában. A modell Pásztor Stephanie volt, akinek különleges papírruháját a fiatal divattervezõ Aradi Kata tervezte és alkotta meg, sminkjét pedig a 2008-as chicagói világbajnokság 4. helyezett sminkese, Jacsó Dolly készítette - tájékoztatta a Magyar Távirati Irodát a Magyar Fodrász-Kozmetikus Egyesület.

  • Légkondicionáló, elektroszmog- és lángtaszító függönyök Japánból

    Az egyik japán cég olyan függönyanyagot fejlesztett ki, amely a napfényt, az UV- és az infravörös sugárzást visszaveri, és a szobahõmérsékletet a szokásos sötétítõknél 2-3 fokkal jobban mérsékli, így kevesebb léghûtésre van szükség.

    A kelmét fémréteggel vonják be, amelyet különleges technológiával rögzítik az alapanyaghoz. Ez véd az elektrosztatikus feltöltõdés és az elektromágneses sugárzás ellen.

  • Farmerek a Te alakodra szabva!

    A Levi’s bejelentette, hogy a világszerte népszerû nõi farmer fazonját, a Levi’s Curve ID-t továbbfejleszti, új méretekkel és stílusokkal bõvíti. Az új, személyre szabott termékcsalád forradalmi szabásmódjával a nõi formát veszi alapul, és nem a méretet.

    A Levi’s 2011 tavaszi kollekciójában a Slight, a Demi és a Bold Curve fazon kapható lesz. Modern és klasszikus derékmagasságban is különféle szabás - és színvariációkban.

  • Színezõ parfüm

    A Wode különleges illatszer, amely nemcsak szaglásunknak kellemes, hanem színélményt is nyújt, ugyanis néhány másodpercre kékre fest mindent, amire rácseppen.

    A terméket öt évi kísérletezés után állította elõ az angol Boudicca cég, amelynek neve Boudica legendás walesi királynõt idézi, az õ törzse, a kelta icének, mielõtt háborúba indultak, kékre festették magukat.

  • A TOP 150 leggazdagabb Magyarországon

    November 24-én szerdán jelent meg a Népszabadság TOP-kiadványok sorozatának legújabb magazinja, a nagy hagyományokkal rendelkezõ, TOP 150 leggazdagabb Magyarországon címû kiadvány.

  • Ekcémát okozó kínai karosszékek

    Párizs - Kivonják a forgalomból azt a kínai gyártmányú karosszék- és kanapésorozatot, amelynek használata után több száz vevõ fájdalmas ekcémás kiütésre panaszkodott - jelentette be szerdán egy francia bútorkereskedõ hálózat képviselõje.

  • Különbözõ mintázatú ruhák párosítása

    Kockást a csíkossal, pöttyöset a virágossal. A minták egyedi párosítása trendi, fiatalos megjelenést kölcsönöz viselõjének. Bizonyos szabályokat azonban fontos betartani, különben elkerülhetetlen a divatkatasztrófa.

  • Teából készül az új ruhaanyag

    Egyebek mellett a zöldtea a fõ alapanyaga annak az új textilnek, amelyet a ruházati ipar számára készítettek el brit kutatók.

  • Nem tesz jót a lábnak a flip-flop papucs használata

    Az egyik legkedveltebb nyári viselet a flip-flop papucs. A szakértõk azonban arra figyelmeztetnek, hogy hosszú gyaloglásra és sportolásra nem alkalmas, mivel fájdalmas sérüléseket okozhat.

  • 75 éves divatőrült nagymama

    75 éves divatőrült nagymamaA jólötlözött 70-80 éves nők szerint a fiatalság forrása az, hogy nem törődnek azzal, mit kéne viselniük a társadalmi elvárások szerint. Woods egy dologra mond nemet: a miniszoknyára, mert már műtötték a térdét. „Jaj, azt nem. Nem szeretem a térdeimet mutogatni, ha rövid szoknyát húznék, rögtön a térdműtétem hegeire terelődne a figyelem” – mondta a nagymama. Woods 70 évesen özvegyült meg, de már korábban is érdekelte a divat. Amikor férje meghalt, a Gap-ben vállalt munkát, hogy kicsit lefoglalja magát, még mindig dolgozik, aktív életet él.

  • Egyensúlyvesztésre figyelmeztetõ cipõ

    Boston - Az egyensúlyvesztésre figyelmeztetõ cipõ kifejlesztésén dolgoznak a híres Massachusettsi Mûszaki Egyetem (MIT) kutatói. Az intelligens Ishoes jelzi, ha tulajdonosát az elesés veszélye fenyegeti.

    Az ötlet abból a programból született, amelyet az amerikai ûrügynökség, a NASA indított a súlytalanság állapotában lévõ ûrhajósok egyensúlytartási problémáinak megoldására, de aztán félretették.

  • Barnítja a recesszió a szõkéket

    London - Tömegesen festik barnára hajukat a természetes szõke hölgyek a súlyos recessziótól szenvedõ Nagy-Britanniában, attól tartva, hogy eredeti hajszínük miatt nem veszik õket elég komolyan, és így nagyobb eséllyel veszítik el állásukat.

  • St. John 2011 tavasz/nyár

    A vörös modellek az utóbbi idõben nagyon kelendõk lettek. A porcelánbaba külsõ divatba jött és valószínûleg ezért is adódott úgy, hogy Karen Elson modell lett a St. John új kampányának arca. Greg Kadel volt a fényképész, aki nem semmi munkát végzett.

    Mindenféleképpen azoknak készült a kollekció, akik elviselik magukon a fényes anyagokat, bár az aranyon kívül vajszínû illetve fekete színek is fellelhetõek benne.

  • Divatbemutató kötélen függeszkedve

    Meghibbantak a divatdiktátorok? Londoni tetõkrõl lógatják le modelljeiket!