rss
  • Önmagát varró ruha

  • Share on Tumblr

    Az intelligens mûanyag laborkörülmények között már egész szép eredményeket produkál.

    Noha az anyag még messze nem tökéletes, a mostani eredmények mindenképpen bizakodásra adnak okot – mondta el a skandináv kutatócsoport vezetõje, Susie Jahren. A szakember kollégáival már évek dolgozik azon az anyagon, ami hosszú távon forradalmasíthatja az általunk ismert anyagok tulajdonságait.

    Többek között egy olyan poliuretánon is - leginkább az esõkabát anyagához tudnánk hasonlítani - aminek szuperképessége, hogy a felületén keletkezett, egyelõre csak néhány miliméteres szakadásokat saját magának befoltozza. Az intelligens anyag titka a mikrokapszulákban rejlik: ezek a vágás hatására kiszabadulnak a szövetbõl és a levegõvel érintkezve újra megszilárdulnak – ezzel pedig mintegy betömik a keletkezett rést.

    A kutatók szerint a technikával nem elképzelhetetlen, hogy a 2011 után akár egy olyan mûanyagalapú borítást is készíthetnek, ami megóvná a fémeket a rozsdától. Igaz, ahhoz, hogy tömegesen használni kezdjük, elõbb megoldást kell még találniuk arra, hogyan bírják mûködésre az anyagot nagyobb sérülések esetén, illetve vizes környezetben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Dolce Gabbana Summer 2011 Campaign (fotóriport)

    Dolce & Gabbana nyári divatajánlatát képekben hoztuk el a divat.zug.hu olvasónak.

  • Kihalás fenyegette és 'újszülött' nevek - mik most a trendi nevek?

    London/Stockholm - Kihalás fenyeget Nagy-Britanniában számos olyan keresztnevet, amely száz éve még igen népszerû volt.

    A fiúk esetében a kiveszési toplista éllovasa a Norman, amelynek gyakorisága szinte a nullára - 99,85 százalékkal - csökkent 1907 óta. A név amúgy a normann hódítás, 1066 után terjedt el, eredete ónémet és északi embert jelent.

  • St. John 2011 tavasz/nyár

    A vörös modellek az utóbbi idõben nagyon kelendõk lettek. A porcelánbaba külsõ divatba jött és valószínûleg ezért is adódott úgy, hogy Karen Elson modell lett a St. John új kampányának arca. Greg Kadel volt a fényképész, aki nem semmi munkát végzett.

    Mindenféleképpen azoknak készült a kollekció, akik elviselik magukon a fényes anyagokat, bár az aranyon kívül vajszínû illetve fekete színek is fellelhetõek benne.

  • Magyar tervező fülbevalóját viselte Lady Gaga

    Magyar tervező fülbevalóját viselte Lady GagaLady Gaga diktálja a divatot világnak, és ebben egy magyar tervező is segíti. Az első számú popdíva Abodi Dóra fülbevalóját választotta egy fotózáshoz, ami a dizájner számára bérlet lehet a világhírnév felé. Nemzetközi babérokra tör Abodi Dóra. A kifinomultan extrém stílust teremtő tervezőnő nevét hazánkban egyre többen ismerik, és úgy tűnik, az óceán túloldalán is beindult a karrierje: az összetéveszthetetlen stílusú világsztár, Lady Gaga egy Dóra által tervezett függőt akasztott a fülébe az amerikai Saturday Night Live című show-jának reklámplakátján.

  • Felmérés: az olasz nõk a legelegánsabbak, a legvonzóbbak - és a leggátlásosabbak

    Milánó - Kik a legelegánsabb és a legbájosabb nõk Európában? Az olaszok. És kik a legkevésbé felszabadultak és a leginkább problematikusak szexuális téren? Megint csak az olasz nõk.

    Ez a Meetic internetes európai ismerkedõ hálózat szerelmi obszervatóriuma által öt vezetõ európai országban végzett vizsgálat talán kissé meglepõ eredménye. A felmérésben ötezer - 18 és 64 év közötti - férfi és nõ vett részt, a kutatás színhelye Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország és Nagy-Britannia volt.

  • Nem tesz jót a lábnak a flip-flop papucs használata

    Az egyik legkedveltebb nyári viselet a flip-flop papucs. A szakértõk azonban arra figyelmeztetnek, hogy hosszú gyaloglásra és sportolásra nem alkalmas, mivel fájdalmas sérüléseket okozhat.

  • Különbözõ mintázatú ruhák párosítása

    Kockást a csíkossal, pöttyöset a virágossal. A minták egyedi párosítása trendi, fiatalos megjelenést kölcsönöz viselõjének. Bizonyos szabályokat azonban fontos betartani, különben elkerülhetetlen a divatkatasztrófa.

  • Ékszerek Budapestrõl

    Budapest - Budapest, Budapest, te csodás! címmel rendezte meg kiállítását a Sterling ékszergaléria péntektõl.

    A régi operettsláger elsõ sorát kölcsönvéve mûvésztanárok és ifjú mûvészek alkotásaiból állt össze a tárlat, amely valamiképpen kapcsolódik a fõvároshoz - mondta el szerkesztõségünknek Csorna Erika, a galéria vezetõje. Ezek a tárgyak illetve ékszerek nagyszerûen megfelelnek a korszerû emlékékszer és budapesti ajándéktárgy kritériumainak.

  • 15. században készült melltartót találtak

    Felülírhatja a divatról szóló ismereteinket az a ritka lelet, amire nemrég egy osztrák kastélyban bukkantak: mostanáig úgy hitték a szakemberek, hogy a melltartót csak a fûzõ után találták fel.

  • Este tíz óra 4 perckor vagyunk a legkreatívabbak

    London - Este tíz után vagyunk a legkreatívabbak, ilyenkor támadnak a legjobb ötletek - derült ki egy brit felmérésnek köszönhetõen.

    A Crowne Plaza nemzetközi szállodalánc megrendelésére végzett vizsgálatban 1426-an vettek részt - olvasható a The Daily Telegraph címû brit lap honlapján.

    A megkérdezettek 92 százaléka azt vallotta, hogy ebéd után nem igazán támadnak jó gondolataik, a szellemi mélypont pedig 16:33 perckor van.

  • A szexmentesség a hosszú élet titka a 105 éves brit nõ szerint

    London - A szexuális absztinencia a legjobb recept a stresszmentes, hosszú élethez egy 105 éves brit asszony szerint.

    "Soha nem érdekelt a szex. Csak a baj meg a vita van vele, és én inkább mindig más dolgokkal foglalkoztam" - mondta Clara Meadmore, aki ezen a héten ünnepeli születésnapját Cornwallban egy idõsotthonban.

  • A cipõk felhõkarcolóját tervezte meg egy román divatdiktátor

    A cipõk felhõkarcolóját, 31 centiméteres sarokkal ellátott lábbelit tervezett egy román dizájner.

  • Madonna megint belehúz

    A popsztár a lányával közösen egy ruhakollekciót és egy parfümöt dob a piacra. Saját ruhakollekciót dob piacra Madonna és 13 éves lánya, Lourdes - jelentette be szerdán a ruhákat forgalmazó Iconix nevû cég.

  • Ízelítő a Londoni Divathétből

    Ízelítő a Londoni DivathétbőlAz elmúlt napokban a London Fashion Week keretein belül bemutatták, hogy mi lesz a szigetországban a divat jövő tavasszal és nyáron. Íme egy kis képes összefoglaló a divathétről! Grafikus virágmotívumok, rakott szoknyák, áttetsző kelmék, élénk színek, mind felvonultak a kifutókon. Igaz ahhoz még át kell vészelnünk az őszt és a telet, hogy a tavaszi és nyári ruhákra gondolhassunk, de azért nem árt bele pillantani, milyen ruhákat is vonultattak fel Londonban a híresebbnél híresebb divattervezők. Természetesen idén is nagyon sokan voltak kíváncsiak a világhírű ruhákra.

  • Kedvelik a magyarok a luxusmárkákat

    Budapest - A magyarok pozitívabban viszonyulnak a luxusmárkákhoz, mint az európai átlag: a magyar internethasználók egyharmada állítja magáról, hogy kisebb-nagyobb rendszerességgel vásárol designer márkát - derül ki a Nielsen piackutató cég felmérésébõl.

    A Nielsen onlinekutatását tavaly novemberben végezte. Öt világrész 48 országában 26 300 rendszeres internetezõt kérdezett meg, közülük 500 magyart.

  • Sarkantyús csecsemõ westerncsizma

    New York - Ezüstsarkantyús csecsemõ westerncsizmákkal rukkolt ki egy amerikai cég olyan csöppségek számára, akik még járni sem tudnak.

    Hacsak nem úgy születtek. A célkorosztály ugyanis 0 és 6 hónapos kor közötti. A csizmák a csecsemõk térdéig érnek, bõrbõl vannak, selyem a bélésük, sarkantyúik pedig - a Daily Telegraph címû brit lap beszámolója szerint - ezüstbõl készült. (Hogy nem balesetveszélyes-e a fém a csöppségeknek, arra nem tért ki a lap hírét ismertetõ Ananova brit hírügynökség.)

  • Üzleti viselet férfiaknak

    Valamilyen sötét, egyszínû, színvonalas anyagból készült öltöny, gyapjú vagy lenvászon, mellénnyel, inggel és nyakkendõvel, fényes bõrcipõvel. Az öltöny színe lehet sötétszürke, sötétbarna vagy egyszerû fekete, hajszálcsíkos mintával díszítve.

  • Rend a házban - mi legyen a prospektusok, a szórólapok sorsa?

    A házhoz hozott reklámújságoknak, prospektusoknak, szórólapoknak nagy a reklámértéke, ezeket sokan olvasgatják és használják ár-összehasonlításra, ugyanakkor ha feleslegessé válnak, szennyezik a környezetet, növelik a szemét mennyiségét. Egy vállalkozás, illetve az általa kifejlesztett módszer azonban segít az évente közel 180 ezer tonnát nyomó reklámanyag újrahasznosításában.

  • 75 éves divatőrült nagymama

    75 éves divatőrült nagymamaA jólötlözött 70-80 éves nők szerint a fiatalság forrása az, hogy nem törődnek azzal, mit kéne viselniük a társadalmi elvárások szerint. Woods egy dologra mond nemet: a miniszoknyára, mert már műtötték a térdét. „Jaj, azt nem. Nem szeretem a térdeimet mutogatni, ha rövid szoknyát húznék, rögtön a térdműtétem hegeire terelődne a figyelem” – mondta a nagymama. Woods 70 évesen özvegyült meg, de már korábban is érdekelte a divat. Amikor férje meghalt, a Gap-ben vállalt munkát, hogy kicsit lefoglalja magát, még mindig dolgozik, aktív életet él.

  • Száznyolcvanmilliós öltöny

    Szélesedett az öltönykínálat Nagy-Britanniában: immár 600 ezer fontos - azaz 180 millió forintos - férfi ruha is kapható.