rss
  • Fodrászmúzeum nyílt Budapesten

  • Share on Tumblr

    Parókakészítõ és felcser eszközök mellett köpölyözõk, fésûk és borotvák is láthatók a Budapest XIX. kerületében nyílt Fodrászmúzeumban.

    A múzeumba belépve a látogató egy 1880-as évekbeli fodrászüzletben találja magát, az asztalon a tárgyakat úgy helyezték el, ahogy akkor volt szokás - mondta el Korom Gyula tulajdonos az MTI-nek. A 60 négyzetméter alapterületû kiállítóhelyen a közönség több olyan tárgyat tekinthet meg, amelyekbõl Magyarországon nincs több, igazán különleges darabok a többi között a paróka készítõ szakma eszközei - hangsúlyozta.

    Sok olyan régi, érdekes szerszám is található a gyûjteményben, amelyekrõl a nem szakmabeli el sem tudja képzelni, mi lehet. A tárgyak mellett azt elolvashatják az érdeklõdõk, hogy melyik századból való, de a részletes leírás, a tájékoztató táblák elhelyezése még várat magára. A gyûjteményt egyebek mellett hajszárítók, nyírógépek, ollók, dauer gépek, sütõvasak és felcser eszközök alkotják a hajmosók, fodrász szék és egyéb felszerelések mellett.

    Az elsõ darabokat még Pinke Károly fodrász gyûjtötte 1950-tõl kezdve, ez lett késõbb Korom Gyula gyûjteményének alapja. 1996-tól régiségkereskedõk bevonásával, aukciókon való vásárlásokkal, a piacok folyamatos látogatásával gyarapította a több mint 2 ezer darabból álló kollekciót.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Megjelent a TopLista Luxus magazin

    A luxus életstílust, a legmagasabbra értékelt termékeket, szolgáltatásokat és márkákat kívánja bemutatni a megjelent TopLista Luxus magazin.

    A magyar sajtópiac eddigi legátfogóbb luxussal foglalkozó kiadványa nemcsak összegyûjti, hanem rangsorolja is például a legjobb órákat, autókat, hajókat, magánrepülõket, ingatlanokat, uticélokat, szállodákat, borokat és éttermeket. A United Publishers kiadó által jegyzett magazin a TopLista periodika sorozat harmadik része, a TopLista Gasztronómia és a TopLista Emberek - Arcok méltó folytatása.

  • Topmodellek a Metropolitan Múzeumban

    New York - A modell, mint múzsa: a divat megtestesítése címmel rendez kiállítást a New York-i Metropolitan Múzeum; fél évszázad divattörténetének híres fotóin a leghíresebb szépségek láthatók.

  • Az élénk smink a divat idén nyáron

    Az élénk smink a divat idén nyáronA borongós tél abszolút sminktrendje a füstös szemek voltak, míg a mostani nyáron az élénk színek fognak dominálni. A világhírű divatházak is megadták magukat a boldog nyárias színeknek. A 2013 tavasz/nyár kollekciójukat mind világos, élénk színű sminkek kísérték. A piros rúzs mellett a tengerkék, élénkzöld, citromsárga és barack színű szemhéjfestékek a tervezők kedvencei. A bohóc hatás elkerülése végett, a szakértők szerint hagyjuk az arcunkat természetesen vagy csak egy leheletnyi alapozóval fedjük, hogy a szemünké lehessen a főszerep.

  • A TOP 150 leggazdagabb Magyarországon

    November 24-én szerdán jelent meg a Népszabadság TOP-kiadványok sorozatának legújabb magazinja, a nagy hagyományokkal rendelkezõ, TOP 150 leggazdagabb Magyarországon címû kiadvány.

  • Óriási Louis Vuitton utazóláda a Vörös téren

    Óriási Louis Vuitton utazóláda a Vörös térenEgy Louis Vuitton motívumokkal és színekkel díszített utazóláda formájú pavilon jelent meg a moszkvai Vörös téren. A Vuitton-márka motívumaival és színeivel díszített hatalmas (9 méter magas és 30 méter hosszú) utazóláda formájú pavilont közvetlenül a moszkvai luxusáruház szomszédságában állították fel a napokban. A párizsi cég a különleges reklámmal a GUM fennállásának 120. évfordulója keretében a jövő hétfőn megnyitni tervezett kiállítását harangozta be. A Kreml fala mellett húzódó tér évek óta ad helyet különböző kulturális- és sportrendezvényeknek.

  • Pucérság, és bébi oroszlánok: Betiltva

    Velencében betiltották egy luxusmárka táskájának köztéri hirdetését, mert úgy érezték, nem megfelelõ látványt nyújt a Szent Márk térre látogató olaszoknak és a turistáknak.

  • Kilencévesen már divatguru a kissrác

    Kilencévesen már divatguru a kissrácMíg társai kapucnis cuccban gördeszkáznak, addig ő csokornyakkendőben megy anyjával ráksalátát enni. Egy kilenc éves amerikai kissrác a divatújságírás legújabb reménysége. Toby-nak hívják, Massachusetts államban él és koptatja az iskolapadot. A fiú nemcsak divatblogot vezet az interneten, de egyéni öltözködési stílust is képvisel, ami alapján messziről ki lehet szúrni farmert, pólót és kapucnis felsőt hordó kortársai között. Ő ugyanis elegáns nadrágot, inget, kötött mellényt húz, és nyakkendőt, sőt propellert – csokornyakkendőt – köt.

  • Új nõi õrület?

    Tonino Lamborghini divatos márkának számít az öltözék-kiegészítõk piacán. Legfrissebb újdonsága, a SolarBag (naptáska) nemcsak trendi, hanem technikailag is szenzációs. A hasonló, fényelemes bõröndöknél sokkal kisebb, vállra akasztva, sõt kézben is hordható. Emellett különös gondozást sem kíván.

  • Rend a házban - mi legyen a prospektusok, a szórólapok sorsa?

    A házhoz hozott reklámújságoknak, prospektusoknak, szórólapoknak nagy a reklámértéke, ezeket sokan olvasgatják és használják ár-összehasonlításra, ugyanakkor ha feleslegessé válnak, szennyezik a környezetet, növelik a szemét mennyiségét. Egy vállalkozás, illetve az általa kifejlesztett módszer azonban segít az évente közel 180 ezer tonnát nyomó reklámanyag újrahasznosításában.

  • Ízelítő a Londoni Divathétből

    Ízelítő a Londoni DivathétbőlAz elmúlt napokban a London Fashion Week keretein belül bemutatták, hogy mi lesz a szigetországban a divat jövő tavasszal és nyáron. Íme egy kis képes összefoglaló a divathétről! Grafikus virágmotívumok, rakott szoknyák, áttetsző kelmék, élénk színek, mind felvonultak a kifutókon. Igaz ahhoz még át kell vészelnünk az őszt és a telet, hogy a tavaszi és nyári ruhákra gondolhassunk, de azért nem árt bele pillantani, milyen ruhákat is vonultattak fel Londonban a híresebbnél híresebb divattervezők. Természetesen idén is nagyon sokan voltak kíváncsiak a világhírű ruhákra.

  • A kívánatos nõ – férfiszemmel

    A reklámok nõknek készülnek. Õk akarnak mindenáron a közízlés által divatosnak tartott nõhöz hasonlítani. A férfiaknak más kell. De mi ez a „más”?

  • Kihalás fenyegette és 'újszülött' nevek - mik most a trendi nevek?

    London/Stockholm - Kihalás fenyeget Nagy-Britanniában számos olyan keresztnevet, amely száz éve még igen népszerû volt.

    A fiúk esetében a kiveszési toplista éllovasa a Norman, amelynek gyakorisága szinte a nullára - 99,85 százalékkal - csökkent 1907 óta. A név amúgy a normann hódítás, 1066 után terjedt el, eredete ónémet és északi embert jelent.

  • Milyen a trendi virágcsokor?!

    Folklór és népi dizájn a virágkötészeti divatban

    Budapest - Nosztalgia, nyugodtság, egyszerûség, õszinteség, nyíltság - ezek a Holland Virágiroda 2008. õszi virágtrendjének jelszavai. Az új stílus a folklórt és a népi dizájnt fedezi fel, a természetesség jegyében.

    A bonyolult, high tech és retró stílus után kezd betörni a népmûvészettel átitatott friss hangulat.

  • Frank Adél ruhái a londoni magyar nagykövetségen

    Budapest - Frank Adél, az ízig-vérig pécsi divattervezõ a londoni magyar nagykövetségen mutatja be jövõ évi modelljeit kedden.

    A bemutató nem lesz szokványos, mert a modellek mellett Balássy Szilvia, a Pécsi Balett mûvésze is kifutóra lép - mondta el szerkesztõségünknek Babos Attila pécsi újságíró, Adél segítõje.

  • Miért van rosszabb kedvünk a télen?

    Párizs - A tél beköszöntével elõfordul, hogy az ember lelkiállapota minden ok nélkül leromlik - majd azután tavasszal helyreáll a dolgok rendes menete. Európában a lakosság 15-25 százaléka mondja magáról, hogy érzékeny erre a "szezonális pszichológiai változásra" - 2-3 százalék pedig egyenesen "szezonális depresszióról" beszél, s mindez fõleg a nõket sújtja.

    A Science et Vie címû francia tudományos havilap beszámolója szerint nincs egyetlen olyan biológiai mechanizmus sem, amely önmagában, egyes egyedül magyarázná ezeket a zavarokat.

  • Száznyolcvanmilliós öltöny

    Szélesedett az öltönykínálat Nagy-Britanniában: immár 600 ezer fontos - azaz 180 millió forintos - férfi ruha is kapható.

  • Kedvelik a magyarok a luxusmárkákat

    Budapest - A magyarok pozitívabban viszonyulnak a luxusmárkákhoz, mint az európai átlag: a magyar internethasználók egyharmada állítja magáról, hogy kisebb-nagyobb rendszerességgel vásárol designer márkát - derül ki a Nielsen piackutató cég felmérésébõl.

    A Nielsen onlinekutatását tavaly novemberben végezte. Öt világrész 48 országában 26 300 rendszeres internetezõt kérdezett meg, közülük 500 magyart.

  • Utcai viselet férfiaknak

    A teljesen hétköznapi viseletet jelenti. Ebben az esetben nincsenek megkötések, ránk bízzák, hogy mit viselünk, az alapvetõ öltözködési illemtant szem elõtt tartva.

  • Elle Man 2010 (õsz)

    A világ legnépszerûbb nõi magazinjának elsõ hazai különkiadása , bízva abban, hogy a klasszikus férfikép kiegészül segítségével.

  • Kozmetikai szereket készítenek a Similaun-gleccser ásványaiból

    Új kozmetikai lánc dobja piacra termékeit, amelyek alapját a Similaun-gleccserbõl származó ásványi anyagok adják.