rss
  • Fodrászmúzeum nyílt Budapesten

  • Share on Tumblr

    Parókakészítõ és felcser eszközök mellett köpölyözõk, fésûk és borotvák is láthatók a Budapest XIX. kerületében nyílt Fodrászmúzeumban.

    A múzeumba belépve a látogató egy 1880-as évekbeli fodrászüzletben találja magát, az asztalon a tárgyakat úgy helyezték el, ahogy akkor volt szokás - mondta el Korom Gyula tulajdonos az MTI-nek. A 60 négyzetméter alapterületû kiállítóhelyen a közönség több olyan tárgyat tekinthet meg, amelyekbõl Magyarországon nincs több, igazán különleges darabok a többi között a paróka készítõ szakma eszközei - hangsúlyozta.

    Sok olyan régi, érdekes szerszám is található a gyûjteményben, amelyekrõl a nem szakmabeli el sem tudja képzelni, mi lehet. A tárgyak mellett azt elolvashatják az érdeklõdõk, hogy melyik századból való, de a részletes leírás, a tájékoztató táblák elhelyezése még várat magára. A gyûjteményt egyebek mellett hajszárítók, nyírógépek, ollók, dauer gépek, sütõvasak és felcser eszközök alkotják a hajmosók, fodrász szék és egyéb felszerelések mellett.

    Az elsõ darabokat még Pinke Károly fodrász gyûjtötte 1950-tõl kezdve, ez lett késõbb Korom Gyula gyûjteményének alapja. 1996-tól régiségkereskedõk bevonásával, aukciókon való vásárlásokkal, a piacok folyamatos látogatásával gyarapította a több mint 2 ezer darabból álló kollekciót.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Barnítja a recesszió a szõkéket

    London - Tömegesen festik barnára hajukat a természetes szõke hölgyek a súlyos recessziótól szenvedõ Nagy-Britanniában, attól tartva, hogy eredeti hajszínük miatt nem veszik õket elég komolyan, és így nagyobb eséllyel veszítik el állásukat.

  • Színezõ parfüm

    A Wode különleges illatszer, amely nemcsak szaglásunknak kellemes, hanem színélményt is nyújt, ugyanis néhány másodpercre kékre fest mindent, amire rácseppen.

    A terméket öt évi kísérletezés után állította elõ az angol Boudicca cég, amelynek neve Boudica legendás walesi királynõt idézi, az õ törzse, a kelta icének, mielõtt háborúba indultak, kékre festették magukat.

  • Ékszerek Budapestrõl

    Budapest - Budapest, Budapest, te csodás! címmel rendezte meg kiállítását a Sterling ékszergaléria péntektõl.

    A régi operettsláger elsõ sorát kölcsönvéve mûvésztanárok és ifjú mûvészek alkotásaiból állt össze a tárlat, amely valamiképpen kapcsolódik a fõvároshoz - mondta el szerkesztõségünknek Csorna Erika, a galéria vezetõje. Ezek a tárgyak illetve ékszerek nagyszerûen megfelelnek a korszerû emlékékszer és budapesti ajándéktárgy kritériumainak.

  • A nyolcvanas évek köszönnek vissza az idei divatban

    Az idei sminktrendben is visszaköszönnek a nyolcvanas évek, a kék szemhéj például kifejezetten divatos lesz, tudtuk meg Németh Noémi mesterkozmetikustól. Mielõtt az új irányzatokat ismertette, felhívta a figyelmet, hogy a szép smink alapja az ápolt bõr.

  • A minifelnõtt az új trend

    Kislányokra tervezett tangabugyik, gyerekpezsgõ és bébi magassarkú, legújabban pedig kölyökóvszer - csak néhány példa mivel teszik ideje korán felnõtté a gyerekeket. de vajon milyen áron?

  • 4500 éves szövetszálak az Indus völgyébõl

    Zürich - Amerikai régészek három olyan rézkarkötõt találtak Harappa õsi indiai városában, amelyek belsõ oldalához mikroszkopikus textilszálak tapadtak. Az elektronmikroszkópos vizsgálat során kiderült, hogy selyemmaradványokról van szó.

    A lelet azért meglepõ, mert a radiokarbon módszerrel i. e. 2200-2450 évesnek datált szövetmaradványok a selyem legrégebbi elõfordulása Kínán kívül. Harappa az Indus-völgyi civilizáció (i.e. 2800-1900) egyik legnagyobb városa volt. Már csaknem egy évszázada folynak itt az ásatások - tudósít a Neue Züricher Zeitung internetes változata.

  • Frakk (White Tie)

    A frakk számít a férfiak legelegánsabb viseletének. Alapvetõen abban tér el a szmokingtól, hogy a frakk összes kiegészítõje - mint például a mellény, a csokornyakkendõ, a kesztyû - fehér színû. Kivétel természetesen a cipõ, ez csak fekete lehet.

  • Elhunyt Catherine Walker, Diana hercegnõ dizájnere

    Elhunyt Catherine Walker divattervezõ, Diana hercegnõ több ruhájának megalkotója.

  • Hódít a bajusz Párizsban

    Párizs - Brad Pitt, George Clooney és más hollywoodi sztárok példájától ihletve egyre több párizsi férfi növeszt bajuszt.

    A pödörhetõ arcszõrzet híveinek már külön klubjuk is van, amelyben nõi rajongók is megfordulnak. A bajusz kiváló eszköz az arc személyes vonásainak hangsúlyozására, hogy az emberfia egy kissé kiemelkedjen a nõiesedõ férfiak és férfiasodó nõk társadalmából - mondta egy párizsi borbély a dpa német hírügynökségnek.

  • Pucérság, és bébi oroszlánok: Betiltva

    Velencében betiltották egy luxusmárka táskájának köztéri hirdetését, mert úgy érezték, nem megfelelõ látványt nyújt a Szent Márk térre látogató olaszoknak és a turistáknak.

  • Megjelent a TopLista Luxus magazin

    A luxus életstílust, a legmagasabbra értékelt termékeket, szolgáltatásokat és márkákat kívánja bemutatni a megjelent TopLista Luxus magazin.

    A magyar sajtópiac eddigi legátfogóbb luxussal foglalkozó kiadványa nemcsak összegyûjti, hanem rangsorolja is például a legjobb órákat, autókat, hajókat, magánrepülõket, ingatlanokat, uticélokat, szállodákat, borokat és éttermeket. A United Publishers kiadó által jegyzett magazin a TopLista periodika sorozat harmadik része, a TopLista Gasztronómia és a TopLista Emberek - Arcok méltó folytatása.

  • Rend a házban - mi legyen a prospektusok, a szórólapok sorsa?

    A házhoz hozott reklámújságoknak, prospektusoknak, szórólapoknak nagy a reklámértéke, ezeket sokan olvasgatják és használják ár-összehasonlításra, ugyanakkor ha feleslegessé válnak, szennyezik a környezetet, növelik a szemét mennyiségét. Egy vállalkozás, illetve az általa kifejlesztett módszer azonban segít az évente közel 180 ezer tonnát nyomó reklámanyag újrahasznosításában.

  • Teából készül az új ruhaanyag

    Egyebek mellett a zöldtea a fõ alapanyaga annak az új textilnek, amelyet a ruházati ipar számára készítettek el brit kutatók.

  • A férfiúi félrelépések oka

    New York - Sok száz férfit faggatott ki félrelépésének okairól Gary Newman amerikai házassági tanácsadó Az igazság a házasságtöréshez címû könyvéhez.

    A megkérdezettek 92 százalék azt állította, hogy a szex nem játszott meghatározó szerepet. Sokan úgy érzik, hogy partnerük, feleségük nem értékeli eléggé õket, és az odafigyelés hiánya miatt fordulnak más nõhöz.

  • Új divat: Itt a szõrõs wc

    Nem egészen. Christy Oates bútortervezõ bundával bélelt darabja olyan mûvészeti alkotásnak készült, melyet nem ajánlatos a WC eredeti céljára használni.

  • Divattervezõnek állt Eva Mendes

    Eva Mendes leszerzõdött a New York & Co divatcéggel, hogy elkészítse elsõ kollekcióját, az Eva by Eva Mendest.

  • Felesleges magassarkú cipõben botladozni

    Felesleges magas sarkú cipõben kínlódniuk a nõknek, a férfiak nemigen észlelik, hogy "magasító" lábbeliben" vannak - állítják brit kutatók.

  • Farmerek a Te alakodra szabva!

    A Levi’s bejelentette, hogy a világszerte népszerû nõi farmer fazonját, a Levi’s Curve ID-t továbbfejleszti, új méretekkel és stílusokkal bõvíti. Az új, személyre szabott termékcsalád forradalmi szabásmódjával a nõi formát veszi alapul, és nem a méretet.

    A Levi’s 2011 tavaszi kollekciójában a Slight, a Demi és a Bold Curve fazon kapható lesz. Modern és klasszikus derékmagasságban is különféle szabás - és színvariációkban.

  • Boldogabb házasok - és szinglik

    A házasság boldoggá tesz - ezt évtizedek óta hangsúlyozzák a boldogságkutatók. Sõt, a házastársak ritkábban kerülnek kórházba és tovább élnek, mint az egyedülállók. A szinglik azonban, úgy tûnik, felzárkóznak: két amerikai szociológus arról számolt be a Journal of Health and Social Behavior címû szaklapban, hogy már csaknem ugyanolyan boldogok, mint a házasok.

  • Tinédzsertrendek

    Budapest - Minden második tini több mint három órát tölt zenehallgatással a hétköznapokon, 13 százalékuk több mint 15 ezer zeneszámmal rendelkezik. A magyar fiatalok többsége (64 százalék) legalább havonta egyszer vásárol magának új ruhát, és ilyenkor csaknem 14 ezer forintot költ - derül ki Ságvári Bence szociológus Fanta Trendriport elnevezésû tanulmánysorozatának második jelentésébõl. A riportsorozat a magyar fiatalok szokásait, értékrendjét taglalja. A Trendriport elsõ, április 23-án nyilvánosságra hozott jelentése a digitális technológiák, a digitális kultúra és a tinédzserek viszonyát vizsgálta.