
A szilárd szappanok gyártói kampányt hirdettek a folyékony szappan ellen. Meggyõzõdésük, hogy az ilyen kéztisztító tipikusan túlcsomagolt termék, mert használatához tetemes mennyiségû mûanyag alkatrész kell, amelynek a gyártása energiafaló, ráadásul a flakon nehezen bomlik el.
A kézzel készített, friss, tartósítószer nélküli szappanok szennyezik legkevésbé a környezetet, ráadásul tudni lehet, hogy mi van bennük. A vevõ a folyékony kéztisztító esetében nemcsak a töltõanyagért fizet, hanem az adagolóért is, és ez a probléma akkor is fennáll, ha utántöltõt is vásárol a vevõ - állítja az egyik, Magyarországon is jelenlévõ brit kozmetikai márka képviselõje.
A folyékonyszappan-gyártók azonban nem sokat törõdnek mindezzel. Az is megesik, hogy ugyanaz a cég gyárt hagyományos szappant és folyékonyt is. Ez utóbbit sokan higiénikusabbnak tartják - fõleg kórházakban, közösségi helyiségekben, éttermekben - mint a szilárdat.
A folyékony - sokszor fertõtlenítõt is tartalmazó - szappanok elsõ használói az egészségügyi dolgozók voltak, aztán terjedtek el a kis adagos flakonok a háztartásokban.
Az ilyen szappan ma már gyakran része egy-egy új kompozíció választékpalettájának - sokszor ugyanabból a rafinált összetevõjû, aromásított, illatosított termékbõl készül golyós dezodor, stift, spray, tus- és habfürdõ egyaránt.
A gyártók és kereskedõk meggyõzõdése, hogy a piac állandóan az újdonságokat várja, szerintük ez élénkíti a keresletet. Mindig újabb és újabb, a trendnek megfelelõ összetevõt "kell" tartalmazni a kozmetikumoknak. Ezért egyre gyakrabban rukkolnak ki új termékcsaláddal, amelynek más egy kicsit az illata és a külseje, mert ez csábít a vásárlásra és növekszik az eladásból származó haszon.