Most már hivatalosan is több luxuscikket vesznek a kínaiak, mint az amerikaiak. A hír az üzleti életben nem szolgált akkora meglepetéssel, mivel eddig is nyílt titok volt, hogy az elmúlt években a luxusmárkák elõszeretettel nyitottak a tehetõs Kína felé, ahol szinte minden napra esik egy exkluzív butikmegnyitó.
Az amerikaiak lepipálásában kivették a részüket a kínai divatlapok is, melyek egyre ügyesebben és hatékonyabban táplálják olvasóikban a luxus iránti igényt. Például a Vogue Kína több példányt ad el, mint a brit, a francia, az olasz és a német Vogue együttvéve. A vásárlásra ráállított kínaiak a Bloomberg adatai alapján mára 25%-ban veszik ki részüket a luxustermékek értékesítésében. Ezzel szemben az USA 20%-át teszi ki a luxuspiacnak, míg a Japánok mindössze 14 százalékát.
A luxusra fogékony kínaiak azonban nem feltétlenül saját hazájukban költik pénzüket. Az európai eladások legalább felét ugyanis a Kínából érkezõ tehetõs turisták adják, akik a gyenge eurónak köszönhetõen az elmúlt évben több mint 70 milliárd dollárt szórtak el olasz és francia luxuscikkekre csak Franciaországban. Mindenesetre a közeljövõben érdekes lesz majd figyelemmel kísérni,hogy a nagy divatházak hogyan igazítják marketingtevékenységüket a fizetõképes kínai piac igényeihez.