rss
Adó 1 százalék felajánlással sokat segít! Válasszon EGY jó ügyet:
gyógyító gyermekmentő támogatás bohócdoktorok a beteg gyerekekért  állatmenhely, állatvédő, támogatás, adó 1 százalék, kutyaotthon, állatotthon  gyermekmentés, gyógyítás, adóbevallás, adó 1 százalék felajánlás, adóegyszázalék
A legapróbb adó 1 százalék támogatása is ÉLETET ment!
  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?

  • Mikor lesz már végre ciki a bunda?A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol. Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

    "Ahelyett, hogy árral szemben úszik a divat (tisztelet a kivételnek), talán stratégiát kellene váltania és az állatvédők zászlaját brend logójuk mellé tűzve utat engedne ennek a kedves és emberi változásnak. Vannak persze PETA és egyéb állatvédő szervezetek logójával ellátott szépségipari termékek, de hol van ez attól, hogy például a Gucci piacra dobna egy doggy vagy kitten wear kollekciót és egy New York s divathéten a stílusos kutyusok vagy cicák társaságában vonultatná fel mísz modelljeiket. Nem lenne szimpatikus? Nem lenne trendi? Nem lenne újító?" - teszi fel a kérdést Víg Anikó stylist.

    Az biztos, hogy az állatvédők tábora, már fogyasztói szegmensként is egy jelenség, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni és ahogyan az emberi civilizáció a fejlődés útján halad előre, úgy válnak a múlt ködfoltjaivá ezek a barbár skalpvadász státusszimbólumok, mint a bunda.

    De miért kísért még mindig itt közöttünk?

    Mert a divat küzd ellene. A divat, mint vizuálkommunikátor nagyhatalom pedig egy perc alatt el is söpörhetné, ezeket a jelen emberéhez méltatlan berögződéseket, hiszen ha csak a Hermés táskákra gondolunk beláthatjuk,hogy bármikor képes státuszszimbólumot teremteni, vagy azt formálni.

    "Ha a divat átsorolná a bundát és társait a menő kategóriájából a ciki kategóriába, azzal nagyobb eredményt érne el az állatvédelem, mint bármilyen jogszabály módosítással, azt pedig nem kell ecsetelni, hogyha az állatbaráttá váló nagy divatmárkák megjelennének édi-bédi kitsch szettekkel kis barátaink és rajongóik számára, akkor ők sem járnának rosszul" - mondta Víg Anikó.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hernyóselyem a nyaklécben, halcsont a gallérban - magyar luxusingek férfiaknak

    A férfiak alap ruhadarabja, amely a nyakkendõvel kiegészítve naponta lehetõséget ad számukra a változatos öltözködésre, az ing. Nehéz ma már újdonságot kitalálni ezen a téren, de a luxust bele lehet csempészni ebbe a kissé unalmasnak tûnõ ruhadarabba is.

    Az egyik magyar gyártó idén duplán béleli a gallért, amelybe halcsontot épít vagy kis alsó füllel egészíti ki, hogy extra tartós legyen az ing formája és hibátlanul feszüljön a galléron a kelme. Ez utóbbi elsõsorban twill vagy puplin, a nyaklécbe pedig hernyóselymet építenek be.

  • Legújabb kínai tanulmány: szőrös harisnya

    Legújabb kínai tanulmány: szőrös harisnyaA nők többsége általában szereti megmutatni, ha szép és formás a lába, de van, amikor bizony zavaró lehet a sok mustráló tekintet. Ilyenkor jól jöhet a legújabb kínai találmány! Ha egy nőnek szép a lába, azt bűn lenne rejtegetni, ráadásul számos esetben akár kifejezetten csáberőként vethető be egy-egy kiszemelt \"pasi-préda\" becserkészésekor. De minden szép lábú nő tudja, hogy bizony vannak helyzetek, amikor épphogy takargatni lenne jó a formás virgácsokat. Nos, ezekre a helyzetekre találta ki a tökéletes megoldást egy kínai harisnyagyártó cég.

  • Bizarr tatyik divatguruknak

    Bizarr tatyik divatguruknakEgy szexuális kellékeket forgalmazó német üzletlánc bizarr szatyrokkal reklámozza magát. Az alapötlet a meghökkentés és a szex kombinációja, melynek lényege, hogyan pakoljuk ki az erogén zónánkat az ablakba, pontosabban a szatyrokra. A papírtáskákon lévő reklámképek ráadásul csak úgy kelnek igazán életre, ha mi is hozzáadunk valamit, legtöbbször a kezünket vagy a fenekünket. Ha tehát beszerezted a műpéniszt, a síkosítót és egyéb szexuális ketyeréket, a legjobb, ha a zacskók egyikébe pakolsz (miután persze megrendelted Németországból), és mosolyogva elindulsz hazafelé.

  • Lafayette, Párizsi luxus a nagyvilágban

    Lafayette a világ egyik legnagyobb luxus áruháza.

    A párizsi áruház mintájára a világ különbözõ pontjain épül "másolat" áruház. Sokan a londoni Harrods áruházat veszik alapul, holott a Lafayette pompájában, nagyságával messze megelõzi a brit testvérét, ahol kis "eldugott" szinteken lehet vásárolni, és nincs egy nagy központi vásárlói tér.

    A Shanghai-ban épülõ áruház szinte mindenben a Párizsihoz fog hasonlítani, ahol egy hatalmas üvegkupola alatt fogadják a vásárolni vágyókat.

  • Magassarkú: Örök divat

    Magassarkú: Örök divatTavaszi cipőtrendek nem hétköznapi hétköznapokra és fékevesztett partikra. Ezekben a cipőkben tilos járni, kifejezetten csak a ringó csípő lebegés a megengedett. Felejtsük el az idei tavasszal a kényelmes kis sarkocskákat, a beleugrom és már futok is cipőket. Christian Dior mindent ötvözött tavaszi modelljein, ami nőiessé, különlegessé tehet egy lábbelit: a legkülönlegesebb anyagok kombinációit, a különböző színes köves berakásokat, a fifikás csatokat, zsinórokat láthatjuk ezeken a cipőkön.

  • Cipők amelyekkel vigyázni kell lábunk egészsége érdekében

    Cipők amelyekkel vigyázni kell lábunk egészsége érdekébenA legtöbb lábprobléma hátterében a magas sarkú cipő áll. Eddig is köztudott volt, hogy a magas sarkú cipő viselése hosszú távon nem tesz jót a lábnak, ám nemrég arra is fény derült, hogy a benőtt lábujjkörmökért is ez a divatos lábbeli okolható. A lábujjköröm benövése többnyire csupán egy enyhe fájdalommal járó, zavaró körülmény, de ha valaki nem fordít rá kellő figyelmet, idővel akár a köröm eltávolítására is szükség lehet. Ám amint arról Rodney Stuck, a Loyola Egyetem Egészségügyi Központjának lábgyógyász professzora beszámolt, a nőknek ennél több kell ahhoz, hogy elriadjanak a magas sarkúk viselésétől.

  • Hordjunk bátran kalapot!

    Hordjunk bátran kalapot!Ha az erős napsütés ellen nem csak napkrémmel, de egy stílusos kiegészítővel is védeni szeretnétek fejünket, akkor válasszunk egy hozzánk és öltözékünkhöz illő kalapot. Hazánkban is egyre többen hódolnak eme kiegészítőnek, mellyel elrejthetjük rendetlen frizuránk vagy éppen csak fel akarjuk hívni magunkra a figyelmet, vagy éppenséggel meg akarjuk védeni magunkat az időjárás viszontagságaitól, legyen az erős napsütés, szél vagy eső. Választhatunk extrémebb vagy visszafogottabb kalapot is, éppen milyen hangulatunk van.

  • Vámpírszerkók a kifutón

    Ismeritek Kira Plastinina nevét? Õ az egyik legismertebb orosz divattervezõ. Kicsi szépséghiba, hogy az apja az egyik leggazdagabb oligarcha Oroszföldön. Így könnyû, mondhatnánk, és mondjuk is.

    Az elõítéleket félretéve Kira Plastinina nagyon érzi, hogy mire mozdulnak az orosz vevõk, így az orosz és ukrán piacon õ az egyik legjobb. A nagy Oroszországon kívül viszont eddig nehéz volt bizonyítania, a válság miatt nemrég kellett bezárnia az USA-ban lévõ üzleteit.

  • Menyasszonyi ruhák wc-papírból

    Menyasszonyi ruhák wc-papírbólVécépapír alapú menyasszonyiruha-versenyt rendeztek New Yorkban az esküvői költségek csökkentésének jegyében. A döntő helyi idő szerint szerdán volt. A győztes ruhakölteményhez mindössze tíz tekercs toalettpapírt használt tervezője és szabója, a 26 éves michigani Susan Brennan, aki tavaly is elsõ lett a versenyen. Jutalma bő 400 ezer forintnyi dollár. Bár csak tíz gurigányi papírra volt szüksége a ruhához, egy teljes hét kellett neki, hogy elkészüljön a munkával.

  • Bemutatkozott az ország elsõ roma divatstúdiója

    Egyedi tervezésû, a hagyományos roma népviselet modernizálásával új stílust és divatot teremtõ munkáit mutatta be az országban elsõként megrendezésre került divatbemutatón a közelmúltban alakult Romani Design Stúdió; a rendezvényen a XXI. századi igényeknek megfelelõ öltözékek mellett az iparmûvészi tervezésû kiegészítõket és ékszereket is bemutatták.

    A különleges rendezvényt a Bánkitó Fesztivál szervezte, amely az augusztus 5. és 7. között tartandó programsorozatának témájául a kisebbségi kultúrák találkozását tette meg.

  • Calvin Klein, a márka

    Azt hiszem, a Calvin Klein márkát nem nagyon kell bemutatni egy divatõrült leányzónak sem. Mégis megpróbálunk átfogó képet adni arról, ki is a híres CK monogramos cég megálmodója, és arról, hogy mitõl ilyen népszerû már a 80-as évek végétõl ez a márka.

    Calvin Klein a New York-i Fashion Intstitute of Technologyra járt, de soha nem diplomázott le. ’62-ben, mikor befejezte tanulmányait, tervezni kezdett New York-i butikoknak, de a kiugrásra addig várnia kellett, amíg nem találkozott Baron de Gunzburggal, akinek bemutatóin keresztül hamar a divatvilág kedvencévé vált.

  • Õsz az utcán

    Mindenképp említést érdemel az a tény, hogy a férfidivat trendjei a barna és krémszínû árnyalatokat favorizálja, melyek mindig is kedveltek voltak a férfiaknál.

    Ennek az irányzatnak a középpontjában áll a divatszakma egyik óriása is, a GUCCI.

    A GUCCI Õsz-Tél 2010-2011 kollekciók fõ jellemzõi a pasztellszínû kabátok és bundák hagyományos gombokkal, mély kivágású pulóverek és szvetterek, lefelé szûkülõ nadrágok barna és szürke színekben.

  • Bikinidivat a nyárra

    Bikinidivat a nyárraExtrém színek és különleges formák. Ez jellemző az idei fürdőruha divatra. Egy dolog pedig az összes úszódresszre igaz: a nőiességet hangsúlyozzák a maximumomon! Egyedi megoldások, új anyagok, sok-sok szín és extremitás! Ezek mind-mind jellemzőek az idei fürdőruha divatra. Na, de nézzük csak mely darabok lesznek idén a legmenőbbek. A magas derekú bikini, vagy éppen a tüllel ellátott kétrészes is feltűnnek majd idén a strandokon. De találkozhatunk mellben fodrossal, sőt hosszú ujjú bikinivel is.

  • Színes derekak!

    Egészség kontra divat - Miért kellene választanunk két olyan dolog között, amely nõként meghatározza a mindennapjainkat? Nem kell, mégis sokszor megtesszük. A tapasztalat azt mutatja, hogy inkább a fiatalabb generációnál szorul háttérbe az egészség, ha a divattal kerül szembe. Persze nem szerencsés általánosítani, hiszen az éppen aktuális trendek feltétel nélküli követése nem korfüggvénye. Viszont az is igaz, hogy addig mer az ember kockáztatni, amíg át nem esik élete elsõ felfázásán.

  • Tavaszi virágdivat - kedvenc lesz a boglárka és a bangita

    Budapest - A tavasz királynõi természetesem a hagymások, a tulipán, a jácint és a nárcisz. A legújabb divatú csokrokban számos szín érvényesül, de akadnak olyan kompozíciók is, amelyek egyetlen szín köré csoportosulnak. Ez fõleg a sárga és a rózsaszín, amelyet a fehér és a zöld árnyalatai emelnek ki - derül ki a Holland Virágiroda legújabb virágkötészeti irányzataiból.

    Önkifejezés, kreativitás, vonzó lakásbelsõ, változó terek - ma már a virágkötészet nem a születés- és névnapi csokrok készítésében merül ki.

  • Újra hódít a pöttyös

    Újra hódít a pöttyösÚgyis fogalmazhatnánk, a pöttyös az új csíkos. A 2010-es nyár nagy slágere ugyanis a tengerészcsíkozás volt, idén pöttyök lepik el a ruhákat. Vivienne Westwood és a Moschino kifutóján is pöttyös ruhákban lejtenek a modellek - szoknyák, nadrágok, blézerek, felsõk, a határt csak a fantázia szabhatja meg. A pöttyök lehetnek feltűnőek és kisebbek is, mindkettő divatos. Ha ügyesen variálod magadon, elrejthetsz és nagyíthatsz is vele testrészeket. A nagyobb pöttyök magukra vonják a figyelmet, de formájuk miatt gömbölyítenek is.

  • 35 ezer eurót fizettek egy 1923-as Chanelért

    A vártnál sokkalta magasabb áron, 35 ezer euróért (9,5 millió forint) kelt el a Chanel-ruhákból és kiegészítõkbõl rendezett párizsi árverésen egy 1923-as viselet, amelyet maga Coco Chanel tervezett. Az elefántcsontszínû gyöngyházberakásos kreppzsorzsett ruhát a Drouot aukciósház kétnapos árverésének elsõ estéjén, csütörtökön bocsátották licitre. Az est folyamán egy calais-i fekete csipkével díszített haute-couture ruha is a becsültnél drágábban, 16.625 euróért (4,5 millió forint) talált gazdára, míg egy szintén kreppzsorzsett kétrészes modellért 8750 eurót (2,36 millió forint) fizettek.

  • A kirakati babák újabban 'életre kelnek'

    Budapest - Mozognak, térdelnek, támaszkodnak, nyújtóznak, vagy éppen a nyakkendõjüket kötik meg a modern kirakati babák, amelyeknek - akárcsak a kirakatoknak - léteznek trenddiktáló, neves tervezõi, gyártói és forgalmazói.

    Persze csak azokban az országokban, ahol még egyáltalán fontosak a kirakatok, ezek a legõsibb reklámeszközök, és ahol nemcsak a plázák befelé forduló épülettömbjei, fantáziátlan, rideg folyosói és divatjamúlt belsõ terei várják a vásárlókat.

  • Ezek a színek az idei tavasz trendszínei

    Ezek a színek az idei tavasz trendszíneiMinden évnek és minden évszaknak megvan a maga sajátos stílusa és az időszak legjellemzőbb színei. Sokan ezzel tévedésbe esnek, hogy ezeket szent írásként veszik, hogy akkor csak ezeket hordjuk, holott nagy figyelmet kell arra is fordítani, hogy mi az ami jól áll nekünk vagy mi az amiben jól is érezzük magunkat. Mert hiába divatos egy adott fazon vagy egy adott szín, ha az nem áll jól vagy nem a mi testalkatunknak való vagy éppen nem érezzük jól benne magunkat, akkor többet ártunk a kinézetünknek vele, mint amennyit használunk.

  • A rómaiak törvényben szabályozták a nõi ékszer fogalmát

    A késõ római korból fennmaradt törvénygyûjteménynek köszönhetõen tudható, hogy a rómaiak nõi ékszernek tekintettek minden olyan tárgyat és anyagot - köztük aranyat, ezüstöt, gyöngyöt, drágakövet -, amely nem szolgál más célt, mint a test ékesítését. Erre az örökösödési eljárások miatt volt szükség - mondta el az MTI-Pressnek nyilatkozva Borhy László, az ELTE Ókori Régészeti Tanszékének tanszékvezetõ egyetemi tanára. Az ékszerviselet gyakorlatilag egységes volt a Római Birodalom teljes területén.